Стимулюємо пізнавальну діяльність учнів.

Чи будуть традиційні методи навчання ефективними в онлайн-форматі? Напевно, ні. Адже сучасні школярі просто не можуть пасивно навчатися, вони прагнуть робити лише те, що принесе практичну користь, отримувати знання, які згодом можна застосувати у повсякденному житті. Саме тому час спробувати активні методи навчання!  

Обмін думками в парах

Ефективна техніка для покращення концентрації. Просто під час уроку зробіть паузу та попросіть учнів об'єднатися в пари. Поставте їм запитання за темою або запропонуйте впродовж 2-3 хвилин обговорити щойно вивчений матеріал. Під час обговорення діти мають сформулювати певну відповідь, а потім поділитися нею з усім класом. 

Як застосувати в онлайн-форматі?

Аби не галасувати, діти можуть обговорити запитання з партнером у месенджері, а потім написати короткий висновок у загальному чаті. 

Доповідь за одну хвилину

Наприкінці уроку поставте учням одне із запитань та запропонуйте знайти відповідь за одну хвилину:

  • Що з того, про що ви дізналися сьогодні, було найважливішим?
  • Що все ж таки залишилося незрозумілим?

Такі запитання вчать формувати власні твердження, замислитися над пройденим матеріалом. 

Як застосувати в онлайн-форматі?

Напишіть запитання в загальному чаті та виділіть наприкінці уроку 10 хвилин для опрацювання відповідей учнів.

Швидкі вікторини

На початку уроку запропонуйте учням пройти невеликий тест, аби перевірити наявні знання. А потім проведіть його ж наприкінці заняття. Порівняння відповідей дозволить визначити, який матеріал потрібно повторити.

Як застосувати в онлайн-форматі?

Заздалегідь створіть два тести (скористайтеся онлайн-тестами «На Урок») для початку та завершення заняття, та просто надішліть посилання на них у загальний чат. Порівнявши відповіді (для цього можна навіть створити діаграму), ви зможете побачити прогалини у знаннях учнів.  

Дебати

Це ефективний спосіб залучити до роботи весь клас. Адже коли учні відстоюють різні точки зору,  вони не лише перевіряють власні знання, а й вчаться одне в одного.

Як застосувати в онлайн-форматі?

Об’єднайте учнів у групи, створіть приватний канал для кожної та призначте модераторів. Задайте тему обговорення та встановіть проміжок часу для підготовки. У визначений час проведіть обговорення одночасно в усіх групах. І хоча за дебатами слідкуватимуть модератори, ви маєте по черзі заходити до груп та перевіряти, чи всі беруть участь в обоговоренні. 

Перевернутий клас

Цей підхід забезпечує активну участь учнів у процесі навчання. Діти спочатку вивчають теорію вдома, а під час уроку виконують практичні вправи чи створюють проєкти, одразу закріплюючи отримані знання. 

Як застосувати в онлайн-форматі?

Заздалегідь підготуйте теоретичний матеріал, які учні мають опрацювати самостійно в якості домашнього завдання. На початку уроку проведіть тест для визначення рівня знань. Під час заняття запропонуйте учням провести мозковий штурм чи тематичне дослідження, що допоможе закріпити знання. 

Взаємні запитання

Використовуйте взаємні запитання аби заохочувати учнів вести відкритий діалог, в якому вони виступають у ролі вчителя.  Наприкінці вивчення теми об’єднайте клас у пари або невеликі групи, а потім попросіть кожну придумати кілька цікавих тематичних запитань для обговорення. 

Як застосувати в онлайн-форматі?

Створіть окремі кімнати у Zoom для кожної групи, де вони зможуть спокійно придумати запитання. Коли все буде готово, діти зможуть по черзі надсилати запитання у спільний чат, при цьому клас має швидко знайти на них відповіді.

Головоломка

Чудовий підхід, який дозволяє активізувати освітній процес. Учні об’єднуються у групи по 3-4 особи та отримують загадку (звісно, пов’язану з темою уроку). Але що розгадати її повністю, необхідно активно співпрацювати з іншими групами.  Це чудова вправа, що дозволяє учням усвідомити свою роль у спільній роботі та оцінити свій вклад у загальний процес. 

Як застосувати в онлайн-форматі?

Використовуйте онлайн-дошки для створення спільних інтелектуальних та концептуальних карт! Це допоможе просувати новаторські ідеї та проявити креативний підхід до розв'язання проблем. 

Динамічні та продуктивні уроки – хіба не мрія кожного вчителя? Досить мріяти, час діяти! Саме час почати використовувати різноманітні інноваційні методики, що допоможуть розвивати ключові компетентності учнів, у тому числі і здоров'язбережувальну. Саме цьому присвячено неймовірно цікавий курс Олександра Чучаєва «Інноваційні інструменти формування здоров'язбережувальної компетентності учнів». Долучайтеся та дізнайтеся, як перетворити комікси, квести, QR-квести на дієві технології формування здоров’я та інструменти формування здоров’язбережувальної компетентності.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter