10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи
Поговоримо про використання інтерактивних технік на уроці

Як мотивувати покоління цифрових «аборигенів» до пошуку нових ідей і власних відкриттів без використання гаджетів? Які універсальні технології допоможуть учням реалізовувати індивідуальні можливості та розкривати потенціал? Ми підготували добірку інтерактивних технік, що допоможуть перетворити урок на цікаву емоційну пригоду. 

1. Рекордна хвилина

Техніка, у якій учню надається одна хвилина, щоб презентувати термін (витлумачити його значення, використання тощо). Рекордсменом стає учень, який надав найповнішу зв'язну інформацію про вказаний предмет або термін у зазначений час.

2. Інтелектуальна карта 

Суть цієї техніки полягає в тому, що на початку вивчення нової теми вчитель малює на дошці схему з асоціацій, які виникають в учнів. Або доручає учням створити свої інтелект-карти та потім їх порівняти. 

3. Три пропозиції 

Сенс методу полягає у відтворенні учнями прослуханої або прочитаної інформації невеликого обсягу трьома простими реченнями. Перемагає той, у кого розповідь найточніше передає зміст за найменшу кількість речень. 

4. Постав запитання 

Ця технологія використовується під час самостійної роботи над текстом. Замість звичного запитання «Чи все зрозуміло?» учням пропонується скласти запитання, які починаються зі слів «Що», «Коли», «Де», «Чому» тощо. Підбиваючи підсумки, вчитель відзначає кращі запитання та пропонує учням відповісти на них.

5. Бумеранг 

Ідея полягає у визначенні групою учнів основних положень із теми та формування відповідей на запитання вчителя, який вони ретельно занотовують на аркуші. Потім цей «бумеранг» передають іншим групам, які доповнюють, уточнюють, записують свої коментарі. «Бумеранг» повертається, коли група отримує назад свій аркуш від інших учасників, та дає відповіді на всі запитання.

6. Кубик Блума 

Випадковість і раптовість – ось що відрізняє цю техніку від інших. Для використання цієї техніки необхідно створити кубик (він може бути паперовим або пластиковим) такого розміру, щоб учні без проблем бачили текст. Грані можуть називатися: «Назви», «Чому», «Поясни», «Запропонуй», «Придумай», «Поділися». 

Спочатку вчитель ставить запитання, потім кидає кубик. Слово, яке випало на кубику, визначає тип запитання, згідно з яким учню необхідно надати відповідь. 

7. Ромашка Блума

«Ромашка Блума» – аналог попередньої техніки, але реалізована у формі квітки, яка складається з шести пелюсток, кожен з якої містить певний тип запитання: прості («Що?», «Коли?», «Де? », «Як?»); уточнювальні («Тобто ти кажеш, що ...?», «Якщо я правильно зрозумів, то ...?»); інтерпретаційне («Чому?»); творчі: («Що змінилося б ...», «Що буде, якщо ...?»); оцінювальні («Чому це добре, а це гірше?»); практичні («Як можна застосувати ...?», Що можна зробити з ...?»).

Ромашку можна намалювати на дошці або вирізати з паперу, готуючи до кожного уроку нові пелюстки.

8. ПОПС-формула

Ця техніка відрізняється своєю унікальністю, вона допомагає дітям дискутувати по-дорослому, легко та переконливо висловлюючи свою позицію.  Для отримання зворотного зв’язку щодо засвоєння матеріалу запропонуйте учням скласти формулу, написавши чотири пропозиції: 

  • П – позиція («Я вважаю, що ...»)
  • О – обґрунтування («Тому що ...».)
  • П – приклад («Я можу це довести це на прикладі..»)
  • С – судження («Зважаючи на це, я роблю висновок про те, що ...»).  

9. Бінго

Це весела гра, яку можна використовувати для різних активностей: мовні вправи, вступні ігри, математичні вправи тощо. Роздайте дітям картки, на яких, наприклад, будуть 12 англійських слів. По черзі називайте слова українською, а учні мають викреслювати відповідні. Хто все першим викреслить, той промовляє «Бінго!» і стає переможцем у цій грі. 

10. Автобусна станція

Додайте урокам динаміки та свободи, використовуючи цей метод. Запропонуйте групам учнів обговорити питання та зробити записи на своїй «станції» (аркуші ватману). Потім вони мають перейти до наступної «станції» та написати свою відповідь нижче відповіді попередньої групи. Подорож закінчиться, коли всі групи повернуться до своєї «станції».  Аналогічною є техніка «Дерево рішень».

11. Сінквейн

Запропонуйте учням скласти «Сінквейн» – білий (неримований) вірш, що допомагає синтезувати інформацію у 5 рядків: 

  • 1 рядок: тема одним словом (зазвичай іменник). 
  • 2 рядок: опис теми в двох словах (два прикметника). 
  • 3 рядок: опис дії за цією темою (три дієслова або дієприслівника). 
  • 4 рядок: ставлення до теми, почуття, емоції (фраза з чотирьох слів). 
  • 5 рядок: повторення суті теми одним словом (синонім теми).

12. Світлофор

Це правило урізноманітнить ваш урок та змінить уявлення дітей про формування дисципліни. Замість монотонних повчань застосовуйте інтерактивні ігри! Світлофор стане простим та дієвим способом налагодження навчальної атмосфери у класі.

Адаптуйте кольорові сигнали до ваших потреб та поясніть учням усі правила. Наприклад, червоне світло може означати, що говорить тільки вчитель або виконується індивідуальне завдання. Жовтий колір сигналізуватиме про відповіді по черзі. Зелене світло – для парної або командної роботи, воно означатиме справжню свободу спілкування.

Під час навчання можна застосовувати багато інтерактивних активностей навіть без гаджетів. Перетворіть навчання на гру. Нехай на ваших уроках буде не тільки пізнавально, а ще й весело та цікаво.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter