Правила дорожнього руху, безпеки життєдіяльності, етикету… Правил, яких людям треба дотримуватися, – безліч. А ще є неписані правила, яких мають дотримуватися всі вчителі. Та чи дійсно так? Зізнаємося відверто: образ учителя в нашій уяві вже давно сформовано. Це у жодному разі не звичайна людина – це майже недосяжний ідеал, який має надихати та спонукати до самовдосконалення. Звучить непогано, але насправді вчителі не далекі зірки, а звичайні люди, змушені дотримуватися деяких правил, які просто історично склалися. Але іноді певні правила необхідно порушувати!
Правило перше: вчитель має надавати перевагу діловому стилю одягу
Жодних татуювань, яскравого кольору волосся, екстравагантних зачісок чи ексцентричного вбрання, адже школа – державна установа і треба одразу всім показати, що тут усе серйозно! Хоча ні, навіть поза стінами школи педагог має тримати себе у руках та не забувати, що його можуть десь випадково побачити діти чи батьки!
Учитель – взірець стилю та витриманості… А ще він – особистість! Тож якщо вашій особистості до вподоби ділові костюми, то це чудово, але якщо вам подобається вбиратися у джинси та футболки з оригінальними принтами, то це прекрасно! Звісно, перебирати міри та зовсім забувати про те, куди йдеш, не варто. Головне, що вам потрібно під час вибору гардероба, – це здоровий глузд! І аж ніяк не дрес-код школи, якого, можливо, й не існує.
Правило друге: вчитель завжди має бути серйозним
Ви подаєте приклад учням! Учитель – серйозна професія, тут жарти недоречні! Отже, суворий вираз обличчя та постійна зосередженість – ваш must have. І навіть не намагайтеся пожартувати з колегами, а тим більше розповісти смішну історію учням! А раптом директор почує?
Заперечувати серйозність професії вчителя ніхто не буде. Але у житті завжди є місце для гумору. Тож якщо у вас чудовий настрій, то навіщо це приховувати за показною серйозністю?
Правило третє: вчитель має суворо дотримуватися плану уроку
Від програми взагалі не можна відходити ні на крок! У жодному разі! Навіть якщо ви хочете розповісти учням щось неймовірно цікаве та корисне. Адже головне – викласти все за програмою.
Звісно, програма надзвичайно важлива. Проте не забувайте, наскільки важливо для початку зацікавити учнів та зробити так, щоб вони дійсно захотіли дізнатися більше і все вивчити. Тож не варто боятися іноді робити ліричні відступи заради створення захопливої атмосфери пізнання.
Правило четверте: вчитель має завжди встигати перевіряти зошити
Навіть якщо доводиться працювати вдома, забувати про вихідні та спілкування з родиною. Головне – зошити! Діти ж мають дізнатися свої оцінки та порадувати (або ні) батьків?
Так, але не ціною вашого особистого простору. На все свій час: і на роботу, і на відпочинок. Адже якщо ви не будете відпочивати, то швидко знесилитеся та забудете про те, що колись любили свою роботу. От що насправді неприпустимо!
Правило п’яте: вчитель має постійно бути на зв’язку з батьками учнів
Будьте готові відповідати на будь-які запитання батьків ваших учнів у будь-який час, навіть уночі, навіть у відпустці, навіть якщо вимкнете телефон. Час для себе та родини? Забудьте, адже постійне спілкування з батьками учнів забере у вас усі сили.
Звісно, декому з батьків дуже хочеться, аби вчителі його дитини, а тим більше класний керівник, завжди були готові обговорити шкільні справи чи оцінки. І з батьками дійсно треба говорити! Але не на шкоду собі та своїй родині. Зрештою, поза роботою ви просто людина. Найпростіше – одразу встановити правила спілкування з батьками, наприклад, ви відповідаєте на дзвінки чи повідомлення у спеціальному чаті тільки до певної години, а про прихід до школи треба домовитися заздалегідь.
Правило шосте: вчитель має постійно думати про майбутню атестацію
Усе, що робить учитель – заради атестації, думки про яку ніколи не полишають відповідального педагога. А значить – треба більше конкурсів, олімпіад, вебінарів, курсів, сертифікатів тощо. Інакше нічого не вийде!
Проте не варто забувати, що головне – робити свою роботу якісно та відповідально. І не втрачати зв’язку з учнями.
Правило сьоме: вчитель має з радістю відвідувати педради
Усі знають, як цікаво буває на педрадах. А скільки корисної інформації! Ні, насправді педради дійсно потрібні, але все ж саме такий формат роботи адміністрації із вчителями навряд чи хтось назве дуже вдалим. А тому не соромтеся запропонувати нові цікаві форми роботи. Наприклад, педраду можна провести у форматі дебатів, тренінгу чи тимбілдингу. І цікаво, і корисно!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.