Ключові тези виступу Світлани Дідух-Романенко.

Дистанційне навчання – великий виклик, особливо для організації інклюзивного освітнього процесу. Світлана Дідух-Романенко поділилася власним досвідом: вона мама 13-річного хлопчика Ігоря, який має діагноз «ранній дитячий аутизм». Які існують міфи про аутизм і дистанційне навчання? Як організувати онлайн-навчання вдома, розуміючи всі його складнощі? Продовжуємо публікувати ключові тези виступів із Всеукраїнської інтернет-конференції «Інклюзивна освіта в умовах сучасної школи»!

Міфи про аутизм і дистанційне навчання:

  • Дітям із аутизмом краще навчатися дистанційно, ніж у школі.
  • Дітям із аутизмом не потрібне спілкування.
  • Дітям із аутизмом легше навчатися дистанційно, ніж іншим дітям.
  • Батькам дітей із аутизмом легше, коли вони навчаються вдома.
  • Учителям легше працювати з дітьми з аутизмом дистанційно.
  • Діти на дистанційному навчанні мають кращі оцінки.

Як організувати вдома дистанційне навчання?

  1. Скласти розклад, але не контролювати дитину, а довіряти їй, адже навчання – сфера її відповідальності.
  2. Облаштувати окремий робочий куточок, де дитина зможе навчатися та виконувати домашнє завдання.
  3. Важливо приділяти час відпочинку після уроків. Дитина має на власний розсуд обирати, чим займатися у вільний час.
  4. Потрібно пріоритезувати завдання та вчитися на помилках, якщо щось йде не за планом.
  5. Не забувайте про фізичні вправи! Дитина з аутизмом чудово переймає поведінку інших, тому залучити дитину до спорту можна власним прикладом.
  6. Обов’язково потрібно проводити вільний час на вулиці та змінювати обстановку, виходити з дому.

Труднощі дистанційки та способи їх вирішення

Організація навчання через Viber

Для організаційних питань під час дистанційного навчання найчастіше використовують месенджер Viber. Але він не ідеально зручний: усе в одному чаті, складно знайти потрібну інформацію, домашні роботи дітей бачать усі тощо. Лекторка запропонувала цікавий вихід: користуватися Google Classroom, де можна структурувати всю навчальну інформацію. Якщо ж неможливо уникнути Viber – необхідно створювати різні чати для різних потреб (домашнє завдання, урок української мови тощо).

Організація навчання через Zoom

Zoom – беззаперечний лідер для відеозв’язку та проведення уроків. Спікерка запропонувала кілька дієвих лайфхаків для ефективної організації роботи через відеозв’язок:

  • створення кімнат очікування (це мінімізує ризик зриву уроків);
  • учень вимикає власний мікрофон, якщо не говорить;
  • створення вчителем конспекту заняття та подальше його розповсюдження серед школярів.

«Так» і «ні» під час дистанційної освіти

Дистанційний урок

Карантин усіх застав зненацька, тому учасники освітнього процесу інколи припускаються помилок. Наприклад, часто відсутні чіткі правила поведінки для дітей, а батьки втручаються в онлайн-уроки. Знайома історія? Це можна виправити! Слід лише узгодити правила поведінки школярів під час відеоуроків та їхнє спілкування в навчальних додатках. Лекторка ділиться дієвим лайфхаком: аби батьки не втручалися у навчальний процес дитини, давайте менш успішним учням простіші завдання. Також варто максимально застосовувати візуалізацію.

Домашня робота

Даючи домашнє завдання школярам під час дистанційного навчання, необхідно уникати рефератів, великої кількості додаткових посилань на відео, величезних конспектів тощо. Краще імплементувати у навчання:

  • тестові завдання;
  • відеоуроки з конкретних тем;
  • практичні завдання з природничих предметів;
  • різноманітні цікаві завдання (наприклад, ментальні карти), але задовго до уроку;
  • декламування віршів на пам’ять.

Бажаєте дізнатися більше? Радимо переглянути виступ Світлани Дідух-Романенко в межах Всеукраїнської конференції «Інклюзивна освіта в умовах сучасної школи».

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter