Ключові тези виступу Марії Унтіної.

«Освіта заточена на результат, однак інклюзія більше орієнтована на процес. Якщо порівнювати дитину з ООП та її однолітків, ви будете засмучуватися. Все ж ні батьки, ні вчителі не можуть уявити, на що справді здатна дитина з синдромом Дауна», – говорить Марія Унтіна, яка працює з дітьми з ООП, у межах Всеукраїнської конференції «Інклюзивна освіта в умовах сучасної школи».

Інтернати: переваги для батьків дітей із СД

Батьки дітей з ООП можуть самостійно обирати форму навчання та заклад для школяра. При цьому частіше вони надають перевагу інтернатам. За словами лекторки, здебільшого це зумовлено тиском шкільних педагогів, які намагаються вмовити дітей з ООП вчитися в спеціалізованому закладі. Але чи так це погано і чому батьки обирають інтернат?

  1. У класі невелика кількість дітей, тож легше втілити принцип індивідуалізованого навчання та приділити кожному увагу. Втім, концентрація уваги дитини з синдромом Дауна не залежить від кількості дітей. До того ж директори інклюзивних шкіл іноді йдуть на певні поступки: роблять кількісно менші класи для дитини з СД, пропонують сідати за перші парти тощо.
  2. Дитина мало розмовляє або не розмовляє взагалі, тому шкільні педагоги зіштовхуються з труднощами в комунікації. У такому випадку краще шукати інші шляхи комунікації: жести, письмо, картки тощо.
  3. На думку батьків дитина недостатньо розвинута. Інклюзія не висуває жодних вимог до дитини: вона може йти до закладу освіти з рівнем розвитку, що відрізняється від її однолітків. 
  4. Брак асистентів учителів. Лекторка зазначає, що не знає жодної школи, яка б протягом року не знайшла помічників викладача. Перший час роль асистента можуть виконувати батьки або родичі дитини.
  5. Проблеми з влаштуванням дитини до групи продовженого дня, які можна вирішити домовленістю зі шкільним учителем.
  6. Гостра проблема супроводу дитини на перерві. Рішення просте: періодично нагадувати дитині про прості речі (наприклад, кожні дві години про туалет).
  7. Складнощі у тому, щоб потоваришувати з однолітками. Це міф.

Дитина з синдромом Дауна – чудовий старт впровадження інклюзії 

Усі діти з синдромом Дауна, незалежно від ступеня розумового розвитку, можуть навчатися в інклюзивній школі та досягти значного прогресу. Які переваги отримує школа, якщо у ній навчається дитина з СД?

  • пандус непотрібний;
  • відсутність агресії;
  • неконфліктна поведінка;
  • добре ставлення до інших;
  • із радістю ходить до школи;
  • схильність до імітації дій і поведінки оточення;
  • любов до порядку;
  • передбачуваність.

Підходи до навчання

Існує упередження, що дитину з інвалідністю у школі неможливо чомусь навчити, лише соціалізувати. Лекторка наголошує на протилежному! Варто застосовувати традиційні підходи для навчання, але за потреби використовувати спеціальні, як от:

Бажаєте дізнатися більше? Радимо переглянути виступ Марії Унтіної «Дитина з синдромом Дауна в інклюзії: навчання чи соціалізація»!

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter