Відповідаємо на основні запитання про блогерство для вчителів.

Блогери – це лідери думок, які говорять на суспільно важливі теми та дають професійні поради. По суті блогером може бути кожен, хто має достатньо досвіду, професійні знання та зуміє їх добре подати аудиторії. 

Соцмережі повсюди, а їхнє значення зростає шаленими темпами, тож кращий час, аби почати свій блог, був ще вчора. На випадок, якщо вас досі точать сумніви, ми зібрали відповіді на найбільш поширені запитання – навіщо вчителю ставати блогером, кому цікаві вчительські пости і як почати блог правильно.

Навіщо?

Рішення стати блогером пов’язане з певними ризиками – купа витраченого часу, ризик заробити залежність від соцмереж, одержимість лайками та міні-депресію, коли витрачені сили не дають бажаного результату. Утім, блогерство може стати справжнім покликанням, якщо ви любите постійно ділитися корисною інформацією, маєте що сказати і говорите на важливі теми.  

Якщо ви тримаєте руку на пульсі своєї професії та мрієте поділитися своїми знаннями не лише з учнями, то блог – те, що вам потрібно! І ось чому:

  • Він допоможе збільшити авторитет та соціальний капітал. Поділитися власним досвідом із іншими цілком логічно. Крім того, блогерство може принести саме те визнання і підтримку, яких інколи так не вистачає педагогу.
  • Ви сможете знайти однодумців. Ви зацікавлені у використанні міні-проєктів? Цікавитеся прогресивними методами навчання? Вважаєте, що освіту варто гейміфікувати? Розробляти перспективний напрям разом із однодумцями буде значно цікавіше та продуктивніше.
  • Допомагає систематизувати знання. Скільки всього ви зробили за рік? Провели сотні цікавих уроків, організували неймовірні події, спробували нові методи… А як систематизувати все це? Не створювати ж картотеку! Блог якраз допомагає зайнятися рефлексією та збільшити віддачу від щоденної праці.
  • Ви краще пам’ятаєте те, що робили. Зазвичай, далеко не кожен з нас може у деталях пригадати, що робив два чи три місяці тому. Утім, думаючи над новим постом, ви маєте виділити тему, оцінити її потенціал, пригадати чи є у вас кейси, що її проілюструють.
  • Допомагає розширювати кругозір. Для того, аби блог був цікавим і корисним іншим, треба знаходити і систематизувати чимало інформації. Створюючи контент, ви не лише постійно дізнаєтеся щось нове, а й перевіряєте вже отримані знання на наявність лакун. 

Кому?

Питання контенту тісно пов’язане з поняттям аудиторії. Принцип «постити все потроху» підходить для друзів у соцмережі, але не допоможе зробити блог успішним. Звісно, знаменитості можуть постити будь-що, утім, доки ви не надто популярні, краще сконцентруватися на пошуку своєї базової аудиторії. 

Не варто сподіватися, що зацікавити велику кількість людей допоможе просте урізноманітнення контенту. Навпаки. Більшість не побачить глибокого занурення у тему і обійде ваш блог стороною. Отже, перше питання – хто ваша аудиторія? Вчителі, діти, батьки? Якщо вчителі, то якого предмету, класу? Як вони можуть використати те, про що ви пишете? Від цього залежатиме:

  • стиль блогу;
  • вибір платформи (ютуб, фейсбук, телеграм-канал, сайт, твіттер тощо);
  • манера подачі інформації.

Які цілі ви ставите і які межі окреслюєте? Бажаєте писать про свій клас,  школу чи зібрати якомога ширшу аудиторію, вийти за межі України? Пам’ятайте – майбутнє за мікроблогами та індивідуалізацією, тож не бійтеся вузьких тем.

Що і як?

Щоб обрати дійсно вдалу тему для блогів, пам’ятайте про три важливі правила: це цікаво вам, ви на цьому знаєтеся, це цікаво іншим. Тема нова та про неї ще ніхто не писав? Не бійтеся! Так само не варто переживати, якщо відео з вашої тематики доволі багато – отже, є великий попит. От лише кілька ідей, що можуть стати основою вчительського блогу:

  1. Ви професіонал у медіації, блискуче вирішуєте проблеми у класі? Тоді присвятіть блог фасилітації та дитячій психології.
  2. Практичні вправи завжди популярні, тож присвять блог добіркам якісних вправ із розвитку логічного креативного та креативного мислення, на перевірку інформації тощо.
  3. Робіть добірки літератури, відгуки на ті чи інші товари, підручники, лепбуки. 
  4. Порадьте, які вебінари переглянути. Поділіться враженнями та створіть топ кращих вебінарів.
    Допомагайте вивчати англійську. Це дуже затребувано. Також чимало батьків хочуть, аби їхніх дітей підтягнули у математиці.
  5. Постіть фото з ідеями для оформлення класних кімнат. 

Пам’ятайте, головне – це якісний контент. Відгук у стилі: «Книга така емоційна, примусила всміхатись і нагадала дитинство у селі» нікому не принесе користі. Краще докладно розберіть переваги та недоліки твору. Якщо описуєте вправу, розробіть конкретний план її виконання, запишіть мету і висновки.

Важливо знати: Як правило, перші 5-20 відео/постів – це пошук свого голосу. Цілком можливо, що вони не будуть ідеальними, а ви згодом читатимете їх із посмішкою. Рідко вдається вигадати блискучу концепцію наперед. Правильні рішення приходять у процесі спілкування з аудиторією.

Сподіваємося, що питання, підняті у статті, подарували додаткову мотивацію, якщо ви вже зібралися блогувати. Блогер – особлива робота, що вимагає специфічних особистісних якостей і, мусимо бути чесними, підійде далеко не кожному.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter