Найважливіші тези із виступу Віктора Немченка.

Продовжуємо підбивати підсумки інтернет-конференції «Безпека в інтернеті», публікуємо основні тези виступу редактора та автора статей журналу освітнього проєкту «На Урок», учителя історії – Віктора Немченка. У доповіді лектор висвітлює проблеми і можливості проєктного навчання, ідеї використання інформаційних технологій у проєктній роботі та наводить приклади готових навчальних проєктів, що дозволять дітям використовувати інтернет більш безпечно.

Коли вчитель використовує інтернет для проєктного навчання?

  1. Коли шукає ідеї для створення власних чи використання готових проєктів.
  2. Під час пошуку ілюстративних, дидактичних, інформаційних матеріалів для проєкту задля розвитку аналітичних здібностей та критичного мислення дітей.
  3. Під час перевірки унікальності учнівського проєкту або для організації командної роботи;
  4. Для дистанційного спілкування зі школярами (через соцмережі, месенджери тощо).
  5. Під час розробки та проведення етапу рефлексії (онлайн-тести і под.).

Діти теж активно використовують інтернет для проєктного навчання: для пошуку інформації; для створення презентацій, інфографік, QR-кодів, інтерактивних карт, mindmap тощо; для дистанційного спілкування з учителем та школярами (через соцмережі та месенджери); для участі в онлайн-конкурсах; під час перевірки достовірності чи оригінальності власних гіпотез/ідей.

Проблеми, які можуть виникнути у педагога під час розробки проєктів

Лектор вважає, що існують такі типові труднощі, пов'язані із розробкою проєктів: 

  • фільтрування великого масиву матеріалу від неякісної та маніпулятивної інформації, що займає чимало часу; 
  • труднощі із доступом до інтернету; 
  • складнощі з оцінкою чужого інтелектуального продукту; 
  • освітяни бояться бути ошуканими під час використання інтернет-ресурсів;
  • кібернебезпека: фейки, маніпуляції, кібербулінг, спам, неякісні матеріали і т.д.

Серед проблем, із якими найчастіше стикаються школярі під час створення проєкту, є спокуса використати вже готовий чужий інтелектуальний продукт; пошуки якісної інформації без спаму та фейків займає багато часу; перемикання уваги на ігри, соцмережі чи інший розважальний контент; кібербулінг тощо. 

Лектор зауважив, що завдяки інформаційним технологіям освітяни можуть дізнаватися про новітні досягнення науки. Ще існує чимало ресурсів в інтернеті, що розвивають ключові компетентності і мислення школярів, покращують уміння дітей відфільтровувати з великого масиву інформації корисні дані. Також лектор відповів на запитання про те, як ефективно використовувати ІКТ у проєктах і окремо розповів про сервіс «Проєкти» від «На Урок».

Сервіс «Проєкти» – перший в Україні повністю українськомовний сервіс для роботи з навчальними проєктами. У ньому зібрано понад 40 розробок (каталог постійно оновлюється). Кожен із проєктів виконується із застосуванням ІКТ. 

У каталозі є чотири проєкти, які стосуються теми безпеки в інтернеті:

  1. Навчаємося розрізняти та спростовувати фейки в інтернеті.
  2. Формулюємо правила безпечного використання інтернету.
  3. Руйнуємо наукові міфи.
  4. Які загрози приховує інтернет?

Ці чотири проєкти стосуються медіаграмотності та вчать дітей визначати фейки чи маніпуляції в інтернеті, боротися з ними (і це можливо, якщо знати прийоми!). Також ці проєкти допоможуть дітям самостійно сформулювати та розказати іншим школярам правила кібербезпеки.

Детальніше про використання інформаційних технологій у проєктній роботі та інші важливі моменти обговорення можна дізнатися безпосередньо з виступу:

Конференція «Безпека в інтернеті» тривала з 8 по 9 лютого. Це були дні, насичені корисною інформацією, дієвими порадами та приємним спілкуванням. Щоб переконатись у цьому, перегляньте запис конференції на нашому YouTube-каналі та отримайте інформацію щодо формування безпечного освітнього середовища у мережі інтернет!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter