Вікіпедія говорить нам, що квест – це аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями. А ще, як це часто буває, квест вийшов за встановлені на початку ігрові межі та згодом перетворився ще й на чудовий навчальний прийом, який неабияк подобається учням.
Навчальні квести допомагають:
- розвивати мислення та активне пізнання;
- мислити креативно та логічно;
- знаходити вихід із нестандартних ситуацій;
- вчитися застосовувати отримані раніше знання на практиці тощо.
Як розробити якісний навчальний квест, який одночасно буде ефективним та розважіть учнів?
1. Визначитися із темою квесту.
Насправді це основа, без якої ніякого квесту не буде. Що саме є вашою метою? Можливо, ви хочете показати дітям найвідоміші героїчні сторінки минулого України, або вирушити разом із ними у навколосвітню подорож (і під час неї дослідити кліматичні особливості різних країн), або дізнатися цікаві факти про найвідоміші твори світової літератури тощо.
Але якщо ви визначите її як, наприклад, «Повстання гайдамаків: причини та наслідки», то навряд вам вдасться зацікавити учнів. А от «Шляхом Залізняка: від Холодного Яру до Умані» – це зовсім інша справа!
Ви можете взяти за основу квесту тему, під час вивчення якої в учнів виникали труднощі – ігрова форма подання матеріалу допоможе зацікавити дітей та мотивувати їх до подальшої роботи. А ще завдяки квесту можна організувати повторення вивченого матеріалу з теми, а то й за весь рік.
2. Сформулювати сюжет та завдання.
Завжди варто пам’ятати, що квест – це не просто вікторина чи послідовність завдань, які мають виконати учні. Тож подбайте про цікавий і захопливий сюжет. Він має бути ігровим та обов’язково містити інтригу, йому мають підпорядковуватися всі завдання.
Щодо завдань, то вони мають передбачати ускладнений пошук, що проходить щонайменше у два кроки. Завдання мають бути цікавими та нестандартними: загадки, ребуси, шифри, колажі, пазли, QR-коди, онлайн-тести та флеш-картки тощо.
Взагалі варто якомога активніше використовувати сучасні технології та додавати інтерактив: дітям це точно сподобається. Наприклад, одним із завдань квесту може стати проходження онлайн-конкурсу. До речі, у нас ви завжди знайдете кілька цікавих конкурсів, які можна використати під час підготовки квесту!
Просто зараз ви можете долучити учнів до трьох Всеукраїнських онлайн-конкурсів:
- «У пошуках скарбів». Вирушайте разом із дітьми в захопливу подорож Україною та світом, дізнавайтеся дивовижні історії та легенди, пов'язані з багатовічними загадками і таємницями, знаходьте коштовні скарби. Ідеальний конкурс для квесту: цікавий і пізнавальний.
- До Дня архітектури України. Досліджуйте разом із учнями архітектурні шедеври нашої країни, відкрийте їм досі незнану та неймовірно цікаву Україну.
- «Без коріння саду не цвісти». Діти зможуть дізнатися більше про те, що означає родина в житті кожної людини, як формуються сімейні традиції, та про те, що ж робить стосунки в родині гармонійними.
3. Розписати ролі та правила.
Кожен учень має знати, що йому потрібно робити, це дуже важливо. Тож заздалегідь пропишіть ролі, згідно з якими діти виконуватимуть завдання (якщо потрібно, то об’єднайте школярів у групи). Розпишіть обов’язки, права, ситуацію, в якій знаходяться учасники квесту на початку, та їхню кінцеву мету. Передбачте можливість конкуренції: наприклад, та група, яка впорається із завданнями найшвидше, отримає приз. Так набагато цікавіше. А от яким буде цей приз, вирішувати лише вам.
Що обов’язково потрібно прописати у правилах:
- права та обов’язки учасників;
- загальний час проходження квесту;
- час, що відводиться на виконання кожного завдання;
- систему нарахування балів, бонусів та штрафів.
4. Розробити та створити додаткові матеріали.
Ідеться про різноманітні:
- пам’ятки;
- рекомендації;
- інструкції;
- шаблони;
- підказки.
Звісно, вони теж мають бути тематичними! Тобто не варто просто друкувати інструкцію на звичайному аркуші, вона виглядатиме дещо сумно. А от інструкція у вигляді карти точно сподобається дітям більше! Для квесту на уроці історії можна зробити додаткові матеріали на пергаментах (такі шаблони легко знайти, наприклад, у Canva) тощо.
5. Розробити критерії оцінювання діяльності учнів.
Квест – теж навчальна діяльність, тож його необхідно оцінити належним чином. Як саме? Критерії мають відповідати чинній системі оцінювання, бути зрозумілими учням. Також варто чітко оцінити конкретні відповіді на запитання та творчу діяльність, продумати систему бонусів. І, що важливо, все потрібно обговорити ще до початку квесту! Оцінка не має стати для дітей неприємним сюпризом.
Квест – це не лише про навчання, а й про мотивацію, тож не варто ставити за участь у ньому низькі бали. Це може просто знищити інтерес до такого виду роботи в подальшому. Натомість хороші бали неабияк мотивують!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.