10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи
Квест для інтерактивної роботи на уроці.

Чи знали ви, що квести цікавлять людство ще з давніх-давен? Мандрівники шукали нові землі та скарби, а алхіміки – філософський камінь. Це були ті ще квести! А згадайте казки: знайти та знешкодити дракона, звільнити прекрасну принцесу – чим не справжнісінький квест? 

Наведені приклади доводять, що квест – це не просто пошук, а цілий процес. Він складається з отримання завдання і послідовного проходження етапів пошуку, що дозволяють зібрати необхідні дані для виконання поставленого завдання. Отож квести можна (та потрібно!) використовувати і як освітню технологію. Пройшовши квест, дитина в ненав'язливій формі зрозуміє: її знання і навички дуже важливі та допоможуть у складних ситуаціях. Сформується і необхідна психологічна установка, що шукати вихід варто завжди!

Отже, що розвивають уроки-квести?

  • уважність;
  • навичка отримувати завдання для виконання;
  • уміння аналізувати інформацію;
  • прагнення досягти мети;
  • спритність та кмітливість;
  • взаємодію в команді.

Крім того, квести дарують учням яскраві емоції, що теж позитивно впливатиме на сприйняття та запам'ятовування навчального матеріалу!

Суть квесту

Квест – командна гра. Учні мають об’єднатися в групи та виконувати завдання, які педагог завчасно підготував та сховав у різних локаціях (підказкою може слугувати маршрутний аркуш (мапа) з поміченими локаціями). За правильні відповіді гравці отримують додаткові завдання (ключі). Спираючися на ці ключі, учні мають виконати фінальне завдання. Перемагає та команда, яка першою впорається з квестом. 

Умови гри

Тобто обов'язковою умовою є пошук ключів та вирішення загальних завдань гри. Усе інше можна змінювати.

  • Задання можуть бути з однієї навчальної дисципліни (з однієї теми) або ж інтегрованими.
  • Це можуть бути запитання або практичні завдання (а ще краще їх чергувати!).
  • Блок із завданнями може буде однаковим для всіх команд, а може мати відмінності, але схожим за рівнем складності. 
  • Гравці можуть заздалегідь знати приблизні запитання, а можуть і не знати.
  • Гравці мають пройти певну кількість випробувань (незалежно від результату) або можуть закінчити випробування, отримавши певну кількість ключів.
  • Ключі даються лише за успішне виконання завдання або ж якщо завдання не виконане, то дається ключ і штрафний бал (кількість штрафів враховується під час визначення переможця).

Завдання для отримання ключів

Завдання можуть бути як на знання, так і на кмітливість, спритність і вміння побороти свої страхи. Якщо завдань багато, їх можна розкласти як білети на іспиті. Або можна запропонувати витягти з капелюха аркуш із запитанням. Або ж хтось із помічників учителя (наприклад, колега або учень/учениця з паралельного класу) може стояти на одній із локацій та ставити командам запитання.

Варіанти завдань:

1. Розповісти вірш.

2. Виправити помилки у тексті.

3. Завдання на логіку.

Наприклад:

Дайте дітям зображення з папугою і запитайте: «Хто поцупив папугу?» Щоби відповісти, потрібно просто перевернути картинку і подивитися на неї. Звісно ж, це індіанець!

4. Робота з лексики чи орфографії: обрати з купи карток лише ті, на яких слова написані без помилок.

5. Відгадати загадку. Відповідь на загадку може вказувати на місце, де захована картка з наступним завданням. 

6. Розгадати «загадкового листа». Учитель воском наносить на аркуш відповідь/ескіз зображення. Учні мають заштрихувати аркуш, щоб проявити слово або зображення. 

7. Відгадати слово-підказку в ребусі. 

8. Знайти на картинках відмінності (5-10).

9. Розв'язати невеликий кросворд. 

10. Відповісти на запитання вікторини. 

11. Скласти слова з окремих літер.

12. Скласти пазл із фрагментів тексту. 

13. Просканувати QR-код, у якому зашифровано посилання зі завданням. 

14. Прочитати текст, написаний справа-наліво. Діти можуть скористатися дзеркалом, щоб виконати це завдання якнайшвидше. 

15. Розв'язати анаграми. 

16. Назвати всі предмети, що сховані на зображенні.

Наприклад: 

17. Відгадати казку, що зашифрована у смайлах (емоджі). 

18. Розв'язати головоломку.

19. Виконати простий фізичний чи хімічний дослід. 

Про ключі

У процесі гри команди збирають ключі, щоби дійти до фіналу. Що це може бути? Слова, елементи пазлу, предмети-асоціації для розгадування кодового слова абощо. 

Основний принцип: або необхідно зібрати повний комплект ключів (наприклад, 5; у такій ситуації радимо давати дітям ключ у будь-якому випадку, незалежно від того, чи правильно впоралася із завданням команда, просто нараховувати за помилки штрафи), або можна дозволити учням скористатися неповним комплектом ключів (наприклад, слово можна спробувати відгадати за тими літерами, які вдалося зібрати).

Організація квесту у школі – клопітка справа, але ефективність від такого формату занять важко переоцінити! На що потрібно звернути увагу, готуючися до масштабної інтерактивної роботи на уроці? 

Вам знадобляться: 

  • кілька кабінетів (у них будуть забігати команди, щоби виконати завдання);
  • предмети, які будуть ключами; 
  • маршрутні аркуші; 
  • тематичні елементи для декорування класу/-ів;
  • винагорода всім учасникам квесту (солодощі, бонусні бали для навчальної дисципліни абощо).

Сподіваємося, що вам допоможуть наші підказки та ви організуєте свій оригінальний і захопливий дитячий квест!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter