28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання
Про теорію навчання Девіда Колба та про те, як підвищити ефективність занять.

Чи знаєте ви, що допомагає вашим учням краще засвоювати навчальний матеріал? Звісно, ви обираєте для занять ті методи і прийоми, які, на вашу думку, є ефективними під час вивчення певних тем. Але чи дійсно вони підходять вашим учням? Ми не говоримо про те, що потрібно кардинально змінювати підхід до викладання! Ні. Може, варто його трішечки трансформувати?

Девід Колб – соціальний психолог із США, автор бестселлера «Експериментальне навчання. Експеримент як ресурс навчання для вдосконалення». Саме він зміг вивести комплексне бачення навчання через досвід. Колб вважав, що досвід та чотири «магічні» стилі навчання допомагають мозку людини будувати міцні нейронні зв’язки.

Психолог розробив спеціальний тест, за допомогою якого можна визначити стиль навчання, який підходитиме переважній більшості ваших вихованців.

Коротко про 4 стилі навчання

Стилі навчання (за Девідом Колбом): мрійник, мислитель, прагматик, діяч.

Мрійник: поєднання споглядання та конкретного досвіду. Діти, схильні до цього стилю навчання, мають гарно розвинену уяву, з легкістю генерують креативні ідеї і часто намагаються подивитися на ситуацію під різними кутами. Ці діти часто зацікавлені міжлюдськими та особистісними аспектами. 

Мислитель: мікс умоглядного спостереження та абстрактної концептуалізації. Діти, які належать до цього типу, для розуміння певної теми радше скористаються фактами та базовими поняттями, ніж задовольняться абстрактним і незрозумілим поясненням. Логіку власних ідей перевіряють не на практиці, а користуючися відомими аргументами, які дозволяють переконатися у правильності судження. 

Прагматик: поєднання абстрактної концептуалізації та активного експериментування. Учні-прагматики при вирішенні складних питань не розглядають альтернативні варіанти, а обирають єдине правильне рішення. Звісно, те, яке є правильним на їхню думку. Частіше надають перевагу вирішенню суто технічних проблем, ніж міжособистісним чи соціальним справам. 

Діяч: активне експериментування у поєднанні з конкретним досвідом. Діячі полюбляють проводити експерименти і отримувати корисний досвід. Іноді готові задля отримання досвіду йти на ризик. На відміну від мислителів, які можуть необмежену кількість разів перевіряти інформацію, діячі лінуються це робити. Часто вирішують проблеми інтуїтивно та імпульсивно. Вони бувають нетерплячими і настирливими. 

Суть тесту

Тест складається із 9 основних блоків із 4 варіантами відповідей (правильного чи неправильного варіанту відповіді немає, адже учень самостійно обирає те, що йому імпонує). 

Запропоноване судження учень має оцінити від одного до чотирьох балів (біля кожного варіанту у порожньому квадратику треба поставити цифру):

  • 1 бал – те, що підходить учневі найменше; 
  • 2 бали – те, що імпонує трохи більше; 
  • 3 бали – варіант, що майже повністю підходить; 
  • 4 бали – те, що подобається учню найбільше.

УВАГА! Ми додаємо таблицю із тестом Колба, яку можна роздрукувати та використати для визначення ефективного стилю навчання для ваших учнів. 

Для визначення результатів тесту потрібно скористатися спеціальною таблицею та системою координат.

Інструкція для визначення результатів тесту: 

  1. Треба підрахувати бали, якими діти оцінили судження. Наприклад, щоб визначити рівень бажання дитини отримати конкретний досвід, необхідно порахувати суму балів біля суджень 2а, 3а, 4а, 5а, 7а, 9а. За таким принципом обчислюються й інші три пункти: споглядання, абстрактна концептуалізація та активне експериментування.
  2. Результати обчислень потрібно занести у «Систему координат Девіда Колба для визначення стилю навчання». 
  3. Учень з’єднує між собою чотири точки, завдяки чому отримує візуалізацію результатів, яку ще називають «паперовий змій». Тут ви можете побачити приклад отриманого результату.
  4. Подивіться, де чотирикутник займає найбільшу частину системи координат. Це і буде той стиль навчання, який найбільше підходить конкретному учню. 

Примітка. Буває й так, що «паперовий змій» не дає чіткого уявлення про те, який стиль навчання був би ефективним для дитини. Це відбувається тоді, коли чотирикутник розташований майже по центру системи координат. Такий результат вказує на те, що учню підійде збалансований стиль навчання: з використанням наочності (спостереження і рефлексія), практики, абстрактних міркувань та закріплення досвіду. 

Чому варто використати цей тест? 

  1. Модель Колба доволі зручна у використанні і підходить майже кожній людині.
  2. Система координат допоможе вчителю виявити комбінацію відразу двох стилів навчання. Так педагогам буде легше структурувати цілі і завдання навчання. Завдяки цьому діти краще сприйматимуть навіть складну інформацію та краще навчатимуться.
  3. Результати тестування не вказують на те, що вчитель має зовсім ігнорувати якісь із стилів навчання: це лише показник того, на що варто звертати особливу увагу. 
  4. Скориставшися результатами тестування за Девідом Колбом, педагог може допомогти учням розвивати потенціал.

Сподіваємося, вам сподобається тест Девіда Колба. Адже такий підхід дозволить урізноманітнити навчання та знайти нові цікаві методи викладання.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter