Продовжуємо публікувати ключові тези Всеукраїнської інтернет-конференції «Інтернет-ресурси у навчальному процесі» від «На Урок», яка відбулася 14 березня. Крізь призму природничих дисциплін на інтернет-мережу дивиться Ірина Дядюшкіна, вчитель біології вищої кваліфікаційної категорії, завідувачка кафедри природничих дисциплін КЗО «Гімназія №3» Дніпровської міської ради.
Інтернет-ресурси для вчительства
Які ж інтернет-ресурси, на думки лекторки, обов'язково має використовувати сучасний учитель? Серед найважливіших:
- Facebook – освітянські спільноти з будь-якого предмету, обмін медіа-матеріалами, знаннями і досвідом із колегами.
- Instagram – популярний серед школярства ресурс дозволить бути ближче до учнів та зрозуміти, як вони живуть.
- Месенджери: Viber, WhatsApp – швидка комунікація зі школярами, батьками, колегами та адміністрацією.
- Google Classroom – зручний ресурс для дистанційної роботи.
- Google Padlet – інструмент для створення «дошок», тобто блоків із інформацією, яку можна використовувати для будь-якого предмету, уроку, навіть до свята.
- Telegram – месенджер, яким користується більшість учнів, до того ж він дозволяє створювати «канали» (спільноти) для швидкого обміну інформації зі школярами (тести на уроках, статті тощо).
- MindMeister – створення інтелектуальної мапи, у якій закладено велику кількість слайдів.
- PubMed.gov – нефейкова інформація про все, наприклад, коронавірус тощо.
Але не тільки вчитель може досягти успіхів, використовуючи інтернет! Переваги роботи в інтернет-мережі безмежні для всіх, особливо для діджиталізованих учнів. Ресурси, якими користуються учні в інтернеті, можуть навчити вчителя подавати інформацію у цікавий та ефективний для школярів спосіб. Наприклад, популярний серед дітей застосунок TikTok містить міні-відео розважального характеру. Утім, ресурс можна використати і для освітніх цілей: ініціювати створення дітьми відео-робіт у застосунку, адже за допомогою танців та пісень учні можуть запам’ятати важливу інформацію з теми.
Лекторка наголошує, що візуально ми сприймаємо 90% інформації, тож ще одним украй дієвим інструментом для систематизації знань є залучення інфографіки на уроках. Опорне візуальне зображення уроку може виглядати як схема або проста текстова інформація, що графічно доповнена тощо. Як пояснити що таке «інфографіка» дітям? Дуже просто! Варто наголосити на тому, що це, в першу чергу, здатність учня стисло і зрозуміло подати інформацію у візуальному форматі, тобто коротко про головне. Залучати учнів до створення інфографіки можна змалечку, проте створення складної інфографіки варто розпочинати з 9 класу.
А допоможуть у цьому прості інтернет-ресурси:
Учительські лайфхаки для діджиталізованих учнів
- Аби переконатись у створенні довготривалої, а не клікової мотивації учнів при роботі з інтернет-ресурсами, варто застосовувати такі платформи системно.
- Не втратити контакт зі школярами допоможуть випереджальні завдання на наступний урок: підготовка цікавих фактів із нової теми.
- Заохочуйте учнів перевіряти правдивість сумнівних фактів просто на уроці, застосовуючи гаджети з користю.
- Надавайте учням право вибору щодо створення інфографіки або іншого медіа-контенту.
- Робота з дешифрувальником (зображення-загадка, пароль від якої надає вчитель) допоможе створити динамічну паузу під час уроку.
- Надсилати учням важливе посилання під час уроку не обов’язково, адже можна просто скористатися QR-кодом (наприклад, тестування за темою, інфографіка, стаття тощо).
- До пошукового запиту можна додати слова «На Урок», аби швидко знайти якісну інформацію від проєкту: конспекти, виховні години, тести тощо.
Лекторка закликає застосовувати інтернет на свою користь та пам’ятати, що цікавість уроку залежить від креативності учителя. Про це та більше можна дізнатися переглянувши інтернет-конференцію «Інтернет-ресурси у навчальному процесі».
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.