SCRUM-метод: що це та як він допоможе організувати якісну роботу класу.

EduSCRUM – це система навчання, у якій пріоритетними є якісний тайм-менеджмент, ефективна взаємодія дітей і розвиток особистостей. Цю технологію (само)організації командної роботи використовують у проєктному форматі.

Ініціатором і засновником цього методу вважають Віллі Війнандса. Це вчитель хімії та фізики з Нідерландів, тренер із Айкідо та співзасновник Всесвітньої ініціативи «Гнучкий в освіті» («Agile in Education»). 

Наразі метод eduSCRUM користується популярністю у Швейцарії, Нідерландах, США, Іспанії, Німеччині та у багатьох інших розвинених країнах світу.

EduSCRUM-дошка

Для методу eduSCRUM потрібно розкреслити шкільну дошку на такі колонки: «Зробити», «У процесі», «Потребує перевірки», «Зроблено». Альтернатива: її можна створити у спеціальних онлайн-ресурсах на кшталт Trello. Кожна з цих колонок заповнюється стікерами з завданнями, які учні мають виконати на шляху до мети своєї проєктної роботи. 

По мірі виконання завдань учні переміщують стікери з завданнями з першої колонки до останньої, завдяки чому вчитель спостерігає за прозорістю прогресу. Знизу під колонками має бути ще чотири написи: «Характеристика виконаної роботи», «Графік» (дедлайни на виконання завдань), «Ретроспекція» (обговорення та редагування виконаної роботи) і «Динаміка» (кількість балів за кожне виконане завдання).

Проєктна робота може тривати від одного уроку до кількох занять, що охоплюють вивчення теми. Коли діти впораються з завданнями, вони мають захистити проєкт та виконати тести для закріплення вивченого. 

Етапи організації роботи класу за системою eduSCRUM:

1. Створення робочого простору. На цьому етапі діти разом зі вчителем дискутують стосовно правил роботи у команді для якісного створення проєкту. Серед базових пунктів має бути вміння слухати і чути одне одного, взаємоповага та активна діяльність у командній роботі, адже кожна дитина має бути зацікавленою в результатах проєктної роботи. 

2. Формування команди. Діти об'єднуються у кілька команд по 4-5 осіб (що менша група, то ефективніше вона працюватиме і швидше досягне бажаного результату). Далі кожна команда обирає eduSCRUM-майстра (лідера), який контролює виконання завдань і стежить за тим, щоби кожен член команди брав активну участь у створенні та реалізації проєкту.

Увага! Робота груп не має породжувати конкуренцію. Співпраця між командами сприяє досягненню кращих результатів. 

3. З'ясування цілей проєкту. Учитель пояснює дітям, що саме має стати результатом проєктної роботи та чому цей досвід буде корисним у подальшому житті. Коли діти чітко уявлятимуть цілі проєкту, їм буде легше шукати шляхи для досягнення результатів.

4. Розподіл завдань. Діти розбивають об'ємний проєкт на частини та розподіляють між собою завдання. Допоміжні запитання: Що потрібно виконати раніше, а що – на фінальному етапі? Скільки часу знадобиться на виконання кожного завдання? Скільки завдань можна виконати за певний термін? Так діти навчаться вибудовувати сходинки, якими команда рухатиметься вперед, до мети!

5. Робота над завданнями (переклеювання стікерів). На цьому етапі діти виконують завдання та переміщують стікери до інших колонок. Так кожен учасник проєкту бачитиме прогрес виконаної роботи. Це неабияк мотивує!

6. Оцінка результатів роботи. Учні аналізують якість виконаних завдань і коригують помилки, які не було враховано у процесі роботи. 

7. Ретроспектива. Фінальний етап, на якому всі команди (або лідери команд) презентують проєкти вчителю. Кожен учасник має усвідомлювати свій внесок у спільну роботу і подискутувати стосовно того, що вдалося виконати з легкістю, а з чим виникали труднощі. І можна подумати над тим, як цього можна уникнути. 

Примітка. Що робити вчителю, доки діти працюють над проєктом? Учитель має допомагати дітям, у яких виникли труднощі з виконанням завдань, та стежити за тим, щоби дотримувалися встановлені дедлайни. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter