Чи може глобальная катастрофа перетворитися на можливість привернути увагу школярів до навчання та мотивувати глибше зануритися у глобальні питання? Насправді так, але тут дуже важливо хнайти правильний підхід. Ми маємо не просто розказувати дітям про катастрофи та їхні наслідки. На жаль, це не завжди дає розуміння рівня трагедії. Виправити ситуацію допоможуть мотиваційно-освітні проєкти, присвячені катастрофам та їхньому впливу на довкілля. Про втілення одного з таких проєктів розказали Тетяна Тихомирова та Оксана Гетта в межах інтернет-конференції «Сучасні інтернет-ресурси для організації ефективного навчання».
Географія та біологія – найочевидніші предмети для організації проєктів, присвячених глобальним катастрофам. Але якщо ж інтегрувати кілька предметів результат вразить! Наприклад, можна чудово поєднати географію з історією, екологією, інформатикою, математикою, літературою та навіть трудовим навчанням.
Здавалося б, як взагалі можливо розказати дітям про глобальні катастрофи під час уроків трудового навчання? Створюйте макети! Це цікаво, наочно та навіть корисно для оформлення шкільного кабінету! А математика? Уроки алгебри та геометрії продемонструють практичну користь у підрахунках економічних збитків та розрахунку площі враженої території тощо.
Слідами CHORNOBYL: приклад реалізованого освітньо-мотиваційного проєкту
Як приклад цікавого освітньо-мотиваційного проєкту Тетяна Тихомирова та Оксана Гетта навели проєкт «Слідами CHORNOBYL», що покликаний мотивувати учнів старших класів до вивчення природничих дисциплін. Розкажіть дітям про міфи, пов'язані з Чорнобильською катастрофою та про те, що відбувається в зоні відчуження насправді.
Проєкт дозволив поєднати вивчення хімії, фізики, біології та математики, розглядаючи загальновідомі історичні факти. А ще він популяризує інженерно-технічні та природничо-математичні спеціальності. Сприяє підготовці нового покоління, здатного приймати виклики майбутнього і створювати інноваційні безпечні технології не тільки в енергетиці, але й інших сферах нашого життя.
Будь-яку техногенну катастрофу супроводжують численні міфи. На прикладі успішного проєкту, про який розповідають лекторки, ви зможете побудувати власну стратегію організації екологічних активностей, у якій не буде місця недостовірним фактам. Освітньо-мотиваційний проєкт «Слідами CHORNOBYL» спростував 6 міфів про Чорнобильську катастрофу як-то:
- Міф 1. Аварія на Чорнобильській АЕС – найбільша техногенна катастрофа у світі. Цей фактор майже неможливо розрахувати правильно, адже кожна катастрофа має свої наслідки та особливе місце в історії.
- Міф 2. У Чорнобилі живуть звірі-мутанти. Навіть якщо вони й були, то швидко помирали та не рожмножувалися.
- Міф 3. Експлуатація АЕС дуже небезпечна. Єдиний спосіб уникнути повторної аварії – повністю відмовитися від атомної енергетики. Однак ми не можемо відмовитися від використання цього джерела енергії.
- Міф 4. Чорнобильська зона ненаселена. Дуже поширений міф, який легко спростувати!
- Міф 5. Алкоголь захищає від радіації. Ці плітки супроводжують майже кожну катастрофу. Так, під час аварії в Чорнобилі робітникам давали червоне вино. Але воно не захищало від негативних проявів – побутувала думка, що вино знімає стрес та знижує страх. Це небезпечне припущення, оскільки воно призводило до побутового алкоголізму.
- Міф 6. Українські чорноземи на сотні років заражені радіацією. Навіть наші онуки не зможуть їсти екологічно чисті хліб і овочі, пити безпечне молоко. Такі міфи легко спростовуються, якщо навести цифри про експорт продуктів харчування.
Бажаєте дізнатися, як організувати роботу над освітньо-мотиваційними проєктами та в офлайні і в онлайн-режимі? Перегляньте виступ Тетяни Тихомирової та Оксани Гетти!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.