28 січня о 18:00Вебінар: Як організувати ефективну роботу над помилками на уроках української мови
Поговоримо про те, як екскурсії до музеїв стають незамінним навчальним методом.

Діти часто сприймають екскурсії як приємну прогулянку, під час якої не треба нічого робити, можна просто розслабитись і оглядати експонати. Маргарита Калюжна, лекторка вебінару «Екскурсії до галерей та музеїв: ідеї для дистанційного навчання і не тільки» вважає, що екскурсії мають значно більший потенціал, тож пропонує нові моделі роботи. Екскурсії можна перетворити на мініпроєкти, що дозволить перетворити учнів на активних дослідників.

Як поєднати екскурсії та проєкти?

У школі, де працює лекторка, заради підвищення ефективності екскурсій було налагоджено співпрацю між учителями-предметниками. Оскільки такі активності потребують часу, тому простіше об’єднати одразу кілька дисциплін.

Наприклад, для учнів провели інтегровану екскурсію з математики, української мови та ЯДС. Проводячи дослідження, діти відвідали магазин та вивчили історію вареників, дізнаються рецепт, розраховують масу та кількість необхідних інгредієнтів, замішують тісто та завершують проєкт куштуванням готового виробу. Аналогічно проводилися екскурсії на пошту, в органний зал та виставкові галереї. 

Планування екскурсії

Найскладнішим етапом для вчителя є етап планування екскурсії, на якому необхідно: визначити час та дату, обрати тип музею, отримати дозволи від школи та батьків, роздати та пояснити завдання дітям. Обов’язково налаштуйте учнів на роботу та певні види діяльності, як-то: спостереження, занотовування, порівняння експонатів та критичне ставлення до почутої інформації. 

Під час планування екскурсії не намагайтеся побувати одразу у всіх халах музею. Краще зробити акцент на певному артефакті. Тобто під час одного візиту діти дізнаються все про окремий предмет, потім виконують пов’язані з ним завдання, а от уже на наступних уроках можуть знову піти у той самий музей, але вже зараді іншого експонату.

Розклад і документація

Під час лекції Маргарита Калюжна запропонувала не лише цікаві ідеї для роботи, а й методичні матеріали з уже реалізованих екскурсій (дописи на Фейсбуці, онлайн-документи). Тут є приклади завдань, принцип роботи з експонатами, вчительські знахідки та поради, що допоможуть налагодити аналогічну роботу у будь-якій школі.

У якості додатку лекторка запропонувала приклад готового розкладу екскурсій, що було розроблено у її школі, та добірку корисних статей. Щоб побачити ці матеріали, неодмінно подивіться вебінар!

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter