Проєкти – це цікаво, модно та ефективно. Вони подобаються дітям та дозволяють зробити навіть найскладнішу тему цікавішою. Бажаєте активніше використовувати проєктну діяльність у своїй викладацькій діяльності? Трошки сумніваєтесь у користі проєктів? Вебінар Олени Довгаль «Навички 4К у проєктній діяльності школярів» допоможе розвіяти останні сумніви та отримати вичерпну інформацію!
Чому проєктна діяльність – найефективніша складова освітнього процесу?
Сучасна освіта передбачає надання дітям інструментів для самостійного навчання. Такий підхід сприяє формуванню гнучкої та конкурентоздатної особистості з розвинутими підприємницькими навичками. Діти мають навчитися формулювати свої мрії у конкретні стратегії, досягнення та продукти, що у свою чергу створює мотивацію, бажання розвиватися та накопичувати знання у відповідній галузі. Лише тоді, коли ми враховуємо потреби учня, росте мотивація, покращується якість знань та самоконтроль учнів.
Під час виконання проєктів діти вчаться:
- самостійно здобувати знання;
- орієнтуватися в інформаційному просторі;
- систематизувати інформацію;
- бачити проблему і приймати рішення.
У проєктній діяльності учень створює свій успішний продукт, «проживає його», вчиться говорити про власні досягнення та презентувати переваги цього виробу. Таким чином діти проходять повний цикл «виробництва»: від ідеї та виявлення цільової аудиторії до готового результату, а потім і його впровадження.
Як уникнути відсутності мотивації, коли діти просто скачують проєкт з мережі як звичайний реферат? Проєкт має відповідати особистим потребам та інтересам дитини. Не варто давати один проєкт на цілий клас, краще обирати його під конкретну групу або навіть учня. Для цього важливо розширювати базу та розмаїття проєктів.
Навички 4К у проєктній діяльності.
Будь-який успіх базується на поєднанні знань, навичок і ставлення до знань. Досягти гармонічного поєднання цих елементів допомагає комплекс 4К – креативність, комунікативні навички, критичне мислення, командна робота.
Критичне мислення можна продемонструвати у формі сходинок – знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка, де кожен крок наближає учня до повнішого усвідомлення проблеми. Ця схема має бути присутня на кожному уроці, присвяченому критичному мисленню.
План та хронометраж уроку на розвиток критичного мислення:
- Організація класу (2 хвилини).
- Виклик (5 хвилин)
- Осмислення (до 30 хвилин).
- Рефлексія (6 хвилин).
- Домашнє завдання (2 хвилин).
Креативне мислення – сьогодні сприймається як навичка, що формується у процесі виховання. Для цього потрібна довготривала участь у проєктах, навчання через розв’язання кейсів.
Комунікативні навички включають – проєктування результату комунікації, чітке усвідомлення рівня тих, із ким спілкуєшся, уміння слідувати правилам, вибір каналів для спілкування, активне слухання, вміння критично оцінювати почуте/прочитане.
Командна робота має як позитивні сторони – почуття внутрішнього комфорту, вміння просити про допомогу, визнавати помилки, прийняття ризиків, надання зворотного зв'язку, так і недоліки. Серед них відсутність довіри, страх конфлікту, нестача прихильності до взятих зобов’язань, уникнення підзвітності, байдужість до результатів.
Бажаєте дінатися більше? Подивіться вебінар!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.