Ранкові зустрічі – це цікавий і захопливий спосіб почати новий навчальний день. Вони допомагають відчути, що ви – спільнота, залучити учнів до активного спілкування, налаштувати їх на успіх, а також створити комфортне, безпечне та інклюзивне середовище.
Основні етапи ранкових зустрічей
Ранкова зустріч – це запланована та структурована зустріч на 20-30 хвилин, покликана створити позитивну атмосферу у класі та мотивувати учнів до навчання. Зазвичай ранкові зустрічі складаються з чотирьох елементів:
- Привітання. Учитель та учні вітаються, обов’язково звертаючись одне до одного на ім’я.
- Обмін інформацією. Наприклад, школярі можуть поділитися одне з одним цікавими подіями та фактами зі свого життя, мріями та враженнями. Вчителю варто завжди мати в якості заготовки кілька тем для обговорення, але діти цілком можуть самі їх пропонувати.
- Групове заняття. Час грати в ігри, співати, читати разом книжку тощо. Що креативнішими будуть заняття, то краще!
- Щоденні новини. Кожного ранку вчитель пише на дошці (або вивішує на спеціальному стенді) якесь оголошення, а діти мають прочитати та прокоментувати його. Це оголошення має налаштувати учнів на подальшу роботу, розповісти їм про те, що вони вивчатимуть сьогодні тощо.
Перелічені етапи можуть іти у будь-якому порядку (хіба що привітання завжди лишатиметься на першому місці).
ТОП-3 ідеї для привітань
Паперові грудочки. Сядьте разом із дітьми колом і попросіть їх написати на невеличких аркушиках свої імена, а потім зім'яти їх та кинути в центр. А тепер покажіть приклад: встаньте, візьміть навмання одну з цих паперових грудочок, розгорніть, прочитайте ім'я дитини, підійдіть до неї та привітайтеся. Наприклад: «Доброго ранку, Світланко, рада тебе бачити». Дитина має привітатися у відповідь, а потім теж взяти паперову грудочку та привітатися із іншим однокласником.
Цікавий факт. Сядьте разом із дітьми колом та запропонуйте їм поділитися із однокласниками якимось цікавим фактом. Наприклад: «Доброго ранку! Я дуже люблю морозиво з полуницею / Вночі я ховаюся під ковдрою, вмикаю ліхтарик і читаю книжки / Я збираю колекцію морських камінців / Я вважаю, що дощ – найкраща погода». Якщо хтось погоджується із цим фактом, то може сказати: «Я теж так роблю / Мені теж це подобається / Мені це було б цікаво». Тепер ініціатива переходить до того, хто погодився із фактом: він має розповісти щось цікаве про себе.
Знайди товариша. Роздайте учням картки, на яких будуть написані окремі слова. Наприклад: «день», «дощовий», «пташки», «дерево», «автобус», «зелений», «сад», «песик», «школа», «співають», «вітер» тощо. Запропонуйте дітям пошукати слова, які можуть за тими чи іншими ознаками поєднуватися із тим словом, що написане на їхній картці. А під час пошуку, переходячи від одного однокласника до іншого, вони обов'язково мають привітатися.
ТОП-3 ідеї для обміну інформацією
Моя улюблена книжка / мультфільм / казка. Запропонуйте дітям по черзі розповісти класу про свою улюблену книжку: вказати автора (якщо не пам'ятають – не страшно), назву та коротко пояснити, чим саме книжка сподобалася (буквально одним реченням). Попросіть інших учнів слухати уважно! Покажіть приклад: «Я дуже люблю книжку "Малий і Карлсон, що живе на даху" Астрід Ліндґрен, бо в ній багато смішних моментів і я хотіла б мати в дитинстві такого друга, як Карлсон». Коли всі розкажуть про книжки, які їм подобаються, запропонуйте дітям зіграти у гру «Хто пам'ятає?». Наприклад, запитайте в учнів: «Хто пам'ятає, чиєю улюбленою книжкою є "Країна мумі-тролів"? / Хто пам'ятає, чому Олег в захваті від книжки "Чарлі і шоколадна фабрика"?».
Моя улюблена пора року. Для початку запропонуйте дітям перелічити всі пори року та пригадати їхні основні характеристики. А тепер попросіть їх обрати серед усіх одну – найулюбленішу – пору року. Але не просто обрати (це було б надто легко), а ще й пояснити свій вибір. Наприклад: «Найбільше я люблю зиму, адже взимку ми святкуємо Новий рік». Діти мають по черзі розказати про свою улюблену пору року, але при цьому не повторюватися! Тобто не має бути так, що все люблять літо за сонце, тепло чи канікули, тож допоможіть дітям знайти цікаві та неочевидні характеристики.
Розкажи про... Задайте тему для обговорення та запропонуйте кожному учню висловитися. Наприклад: «Розкажіть про сміливість». Дайте дітям трохи подумати, а потім почніть: «Нещодавно я дізналася, що колишній випускник нашої школм зараз боронить Україну на Харківщині». Але, звісно, не обмежуйте дітей лише темою війни! Вони можуть розказати, наприклад, про те, як минулого літа, попри страх, таки навчилися плавати. Або як їхній песик хоробро захищає подвір'я віж сторонніх.
ТОП-3 ідеї для групових занять
Безмежна фантазія. Запропонуйте дітям пограти в цікаву гру, яка дозволить проявити фантазію на 100%. Для цього візьміть будь-який предмет, наприклад, ключ. Що можна зробити з його допомогою? Очевидно, що ключом ви відмикаємо та замикаємо двері. А якщо трохи пофантазувати? «Цей ключ допоміг мені закрити двері чарівного замку, замкнувши там підступного чаклуна».
Вивчи вірш. Чи легко вивчити вірш? Не завжди. Але якщо додати елемент гри, то завдання може неабияк спроститися! Під час групових занять читайте вірш разом із учнями, але робіть це кожного разу інакше: шепотіть, кричіть, використовуйте різні інтонації (веселі, сумні, загрозливі), змінюйте сенс та навіть читайте від кінця до початку.
Коротка вистава. Оберіть цікаву книжку, прочитайте разом із учнями главу та запропонуйте їм просто зараз, без зайвої підготовки, розіграти її. Це допоможе дітям краще зрозуміти сенс щойно прочитаного та підготуватися до подальшої роботи.
ТОП-3 ідеї для щоденних новин
Цей день в історії. Цікавий спосіб розширити кругозір дітей, дізнатися неочікувані факти та поглянути на світ інакше. Адже кожного дня у світі відбувається щось цікаве! Не обмежуйтеся лише офіційними датами, шукайте нестандартні чи навіть смішні події чи свята. Наприклад, сьогодні, 29 липня, відзначається День Сил спеціальних операцій Збройних Сил України. А у 1998 році в Лос-Анджелесі американець С. Рід зробив найдовший в історії стрибок із даху 14-поверхового будинку на дах іншого будинку: на мотоциклі він пролетів 19,8 метрів! Запишіть на дошці (фліп-чарті, стенді) новину та запропонуйте дітям обговорити її. Якою їм здається ця подія? Значною або не дуже, смішною чи дивною тощо.
Щоденні новини – один із найцікавіших та найяскравіших елементів ранкової зустрічі. І завдання цього етапу можуть бути найрізноманітнішими! Наприклад, заповнення календаря погоди, перегляд розкладу виконання робіт, заповнення теми тижня чи навчального дня. І це ще далеко не все!
Якщо ви бажаєте дізнатися більше про організацію етапу ранкових зустрічей «Щоденні новини», то чекаємо вас 8 серпня о 18:00 на вебінарі Марини Кропельницької «Ранкові зустрічі: від аналізу структури до створення куточка "Щоденні новини" (очно та дистанційно)».
Під час вебінару поговоримо про переваги ранкових зустрічей, структуру щоденних новин та дізнаємося, як виготовити для них зручний стенд, що допоможе зробити завдання інтерактивними!
День літератури. Хоча б раз на тиждень створюйте коротку новину, присвячену українській літературі (сучасній або класичній). Добирайте книги та історії, що точно зацікавлять дітей та допоможуть розширити їхній кругозір. Напишіть назву книги, її автора та коротку (на 2-3 речення) анотацію.
Ви – молодці. Також на початку нового тижня в якості щоденної новини може виступата похвала. Напишіть, які ваші учні молодці, як чудово минулого тижня вони впоралися із навчальними завданнями (можна наголосити на тому, що вдалося найкраще). Така новина подарує позитивні емоції та мотивацію для подальшого навчання.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.