22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності
Що таке ранкові зустрічі та навіщо вони потрібні.

Яким учитель бачить ідеальний початок робочого дня? Усмішки учнів, бадьорий настрій та енергійність, багато захопливих ідей для проведення уроків. Як цього досягти? У пригоді вчителям стануть щоденні ранкові зустрічі, які, згідно з вимогами НУШ, проводяться для першачків. Але їх можна організувати не лише у початковій, а й у середній та старшій школі.

Ранкова зустріч – це чудовий спосіб вдало почати день у колі друзів, обмінятися новинами та планами, сказати кожному комплімент і підбадьорити того, у кого поганий настрій. Перед початком навчального дня вчитель збирає учнів, щоб привітатися та створити позитивний настрій. Ранкові зустрічі допомагають школярам більше дізнатися про однокласників та навчитися висловлювати власні думки.

Щодня вранці вчитель присвячує 15–25 хвилин перед початком уроків проведенню ранкової зустрічі. Сидячі у колі однокласників, учні вітаються, вислуховують думки одне одного, обговорюють нагальні питання.

Для чого ж потрібні ранкові зустрічі?

Щоб створити позитивний настрій

Кожен учасник ранкової зустрічі бачить доброзичливість та посмішки оточуючих, чує теплі слова й компліменти. Від цього настрій покращується навіть у негоду.

Щоб сформувати дружний та доброзичливий клас

Дуже важливо створити у класі атмосферу єдності, турботи, піклування та доброзичливості.  А ще ранкові зустрічі – ліки від булінгу. Завдяки їм кожна дитина може розкритися як особистість, розповісти, що її бентежить, та отримати підтримку однокласників.

Щоб навчитися комунікувати, підтримувати друзів, говорити добрі слова

У школярів розвивається емоційний інтелект: вони вчаться виражати власні емоції та розуміти емоції оточуючих.  

Щоб навчитися планувати свій день та розповідати про це оточуючим

Для успішної людини дуже важливо вміти планувати свій день! Це дозволить правильно розподілити зусилля впродовж дня, встигнути зробити все необхідне. До того ж, під час обговорення на ранковій зустрічі діти вчаться формулювати та висловловлювати власну думку, яка може відрізнятися від позиції оточуючих. Ранкові зустрічі допоможуть сформувати навички комунікації та навчать вести дискусію.

Щоб обговорити правила класу та дисципліну

Поспілкуйтеся з учнями про те, що можна робити у класі, а що – ні. Діти разом сформулюють правила поведінки, а це, у свою чергу, дозволить школярам відчути власну відповідальність. Допоможіть учням висловлювати свої думки так, щоб їх розуміли оточуючі.

Із яких елементів складається ранкова зустріч?

  1. Вітання. Щире привітання друзів та вчителя може покращити похмурий настрій. Тому вітання – дуже важлива частина ранкової зустрічі. У колі однокласників один до одного звертаються з повагою та на ім'я. Привітання починає вчитель, звертаючись до когось із учнів персонально. Потім вітання йде по колу зліва направо. Кожна дитина, яку привітали, вітає сусіда рукостисканням або у будь-який інший спосіб, наприклад, «дай п’ять!» 
  2. Групове заняття.  Головне на цьому етапі – об'єднати клас. Для цього вчитель залучає дітей до спільних занять: співів, різноманітних вправ та ігор. Але ці ігри позбавлені відчуття суперництва, навпаки – вони спрямовані на об'єднання дитячого колективу. Групові заняття сприятимуть застосуванню навичок критичного мислення. Бажано, щоб у структурі групового заняття були завдання, пов’язані з навчальною програмою. Також можна використовувати інтелектуальні ігри та вправи, орієнтовані на формування етичних і моральних цінностей. А ще застосовуйте пісні та розваги – посмішки об’єднують людей.
  3. Обмін інформацією. Кожен учень може поставити запитання, яке його цікавить, діти можуть обговорити певну ідею, більше дізнатися одне про одного. Наприклад, обмінятися інформацією про емоційний стан чи те, що турбує. Висловлюючись, школярі вчаться формулювати власні думки та уважно слухати, щоб потім слушно і доречно коментувати інформацію чи відповідати на запитання
  4. Щоденні новини. Вчитель готує повідомлення для учнів. Це може бути перелік того, що вивчатиметься протягом цього дня, заповнення розкладу уроків, створення графіка погоди. Новини можуть бути й письмовими. Тоді на дошці вчитель вивішує оголошення, наприклад, особливе вітання, прохання або завдання.

Хочете дізнатися більше про ранкові зустрічі? Тоді станьте учасником вебінару «Ранкові зустрічі як запосіб розвитку соціальних навичок та створення позитивного настрою», який відбудеться 11 лютого о 18:00. Спікерка Сокур Ганна Олександрівна поділиться досвідом, як проводити ранкові зустрічі, щоб усім учням було весело та цікаво; розповість, чому школярі починають бешкетувати під час голосних привітань та де знайти час для проведення ранкових зустрічей. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.

  1. Федько Тетяна Вікторівна
    Щоб підготуватись до уроків з ранку повісити таблиц, розкласти роздатковий матеріал, включити проектор...... а потім провести ранкову зустріс. Це чудово! але о котрій повинен прийти вчитель до школи, якщо заняття починаються о 8.00. Провести ранкову зустріч о 7.40, то виходить о 7.00 треба бути вже у школі. Чи можливо керівнику змінити розклад дзвінків і початок занять, щоб о восьмій починалась ранкова зустріч, 0 8.30 перший урок, перерви скоротити на 5 хвилин ( бо є перерви 10, 15, 30 хв, звичайно лишаючи велику перерву на обід)
  2. Мордовець Галина Олександрівна
    А хіба ринкова зустріч це не частина 1 уроки? В вас написано "Щодня вранці вчитель присвячує 15–25 хвилин перед початком уроків проведенню ранкової зустрічі. "
    Якщо уроки в 8:00, то в 7:40 ще півкласу не має. Ринкова зустріч- це частина 1 уроки, а не ДО.
    • Мордовець Галина Олександрівна
      А хіба ранкова зустріч це не частина 1 уроку? В вас написано "Щодня вранці вчитель присвячує 15–25 хвилин перед початком уроків проведенню ранкової зустрічі. "
      Якщо уроки в 8:00, то в 7:40 ще півкласу не має. Ранкова зустріч- це частина 1 уроку, а не ДО