Пропонуємо добірку з 6 основних та 10 додаткових онлайн-ресурсів, використання яких на уроках фізики допоможе перетворити навчання на захопливий процес.

Чи багато ваших учнів захоплюються фізикою? А чи багато підлітків, які не відривають очей від екрану власного гаджета у вільний час?

Дійсно, фізика – цікава, але досить складна наука, тому вона легко дається далеко не кожному! Чому? Шкільна програма передбачає багато теорії й обмаль практики, а збагнути сенс фізики можна лише під час експериментів. Але в реаліях українського шкільного сьогодення через брак технічного обладнання це практично неможливо. То, не опускати ж через це руки!

Пропонуємо на уроках використовувати інтерактивні технології за допомогою мобільного телефону чи планшету, які є практично у кожного школяра, а фізичні експерименти здійснювати онлайн!

1. Lab4Physics: мобільний додаток для відтворення експериментів

Lab4Physics – це освітня програма, яку було створено спеціально для школярів та вчителів фізики. Її використання дозволяє застосовувати планшети і смартфони як лабораторні інструменти. Завдяки цьому під час уроку можна провести значну кількість експериментів без спеціального обладнання.

Чия розробка:

Програму було розроблено чилійськими програмістами у 2014 році.

Про Lab4Physics (перегляд доступний з субтитрами будь-якою мовою)

Як це можна використати:

Завдяки використанню датчиків гаджету чи девайсу (камера, мікрофон тощо) цей додаток дозволяє проводити експерименти, здійснюючи аналіз та математичну оцінку зміни фізичних властивостей певного об'єкта чи процесу.
Запропонуйте своїм учням під час виконання лабораторних робіт для дослідження скористатися власним гаджетом!

Відеодемонстрації шкільних досліджень, які можна провести за допомогою застосунку Lab4Physics, можна переглянути на YouTube-каналі Lab4Physics.

 


2. Mini Gear: ідеї для проектів STEM

Mini Gear – YouTube-канал, на якому зібрані демонстрації того, як власноруч з підручних матеріалів створити моделі різноманітних механізмів, пристроїв та приладів.

Чия розробка:

Канал було створено американськими спеціалістами у 2016 році, наразі кількість підписників сягає понад 1,9 млн осіб.

Приклад проекту STEM з каналу Mini Gear

Як це можна використати:

На каналі зібрано понад 200 ідей створення моделей складних механізмів та приладів і представлена покрокова інструкція їх реалізації. Запропонуйте школярам реалізувати власноруч справжній STEM-проект, під час роботи над яким можна на практиці використати весь масив попередньо опанованих теоретичних знань з механіки, електрики, оптики тощо.

Надихнутися ідеями STEM-проектів з різних YouTube-каналів можна в одному з наших попередніх матеріалів.


3. Minutephysics: відеоскрайби фізичних явищ та процесів

Minutephysics – освітній проект, на YouTube-каналі якого за допомогою прийому скрайбінгу просто та зрозуміло розповідається про складні фізичні процеси і явища.

Чия розробка:

Канал було створено у 2011 році спеціалістом з університету Ноттінгем (Велика Британія) Генрі Райхом. Кількість підписників ресурсу сягає понад 4 млн осіб. Також відео Minutephysics можна завантажити в аудіоверсії на iTunes.

Приклад скрайбінгу з Minutephysics (перегляд доступний з субтитрами будь-якою мовою)

Як це можна використати:

Наразі на YouTube-каналі зібрано понад 600 відеороликів. Тривалість кожного – до 5 хвилин.

Запропонуйте школярам перегляд короткого мультфільму з фізики під час вивчення відповідної теми! Це дозволить урізноманітнити формат уроків, а пояснення нового складного матеріалу здійснити у невимушеній формі.

Канал англомовний. Але завдяки тому, що до кожного відеофрагменту передбачені субтитри, мову яких можна налаштувати вручну, мовний бар'єр буде з легкістю подоланий.

Окрім того, відеоскрайби з фізики схожого формату представлення матеріалу можна переглянути на каналі «Цікава наука».

Освітній проект «На Урок» рекомендує також перегляд мультиплікаційних пояснень сенсу фізичних явищ та процесів на українськомовному каналі «Нова школа» (тут зібрано понад 250 відео за навчальними темами програм 8 та 9 класів).


5. Thang010146: демонстрації принципів роботи механізмів

Thang010146 – YouTube-канал, на якому представлено понад 500 відеодемонстрацій роботи різноманітних механізмів з коротким письмовим поясненням сенсу процесу, який відтворюється.

Чия розробка:

Автор каналу – Нгуен Дук Танг, доктор технічних наук Ханойського технологічного університету (В'єтнам).

Приклад роботи механізму від доктора технічних наук Нгуен Дук Танг

Як це можна використати:

Під час вивчення фізичних законів покажіть школярам принцип роботи певного механізму, в основу якого покладено відповідний фізичний закон. Це дозволить продемонструвати практичне значення математичного змісту фізичних формул.
Також освітній проект «На Урок» рекомендує використовувати під час уроків відеодемонстрації з каналу Learn Engineering.


6. Machinery: гра-головоломка, спрямована на розвиток технічного мислення

Machinery – безкоштовний мобільний додаток із захопливою грою, для проходження кожного з етапів якої необхідно вигадувати та запускати власноруч створені механізми.

Чия розробка:

Продукт було створено компанією WoogGames у 2017 році.

Принцип гри Machinery

Як це можна використати:

Запропонуйте учням зіграти у захопливу гру. Її принцип досить простий – потрібно всього лише помістити зелену фігуру в жовту область, а вже для цього необхідно змайструвати відповідно влаштовані віртуальні механізми. Які саме – питання кмітливості! Тут немає єдино вірних рішень, інженерні завдання – творчі.

У цій фізичній головоломці є лише дві основні форми – прямокутник і коло. Завдяки можливості масштабування, обертання і об'єднання з них можна створювати будь-який апарат чи цілий механізм.

Освітній проект «На Урок» рекомендує разом з Machinery запропонувати школярам цікаву гру Brain it on the truck. Принцип гри-головоломки аналогічний, окрім того, що створювати складні механізми потрібно за допомогою ліній, які необхідно малювати на сенсорному екрані.

 


Бажаєте більше дізнатися, як з користю використовувати гаджети на уроках фізики? Запрошуємо взяти участь у нашому найближчому вебінарі – «Формування ключових компетентностей на уроках фізики», який відбудеться 22 липня о 14.00. Власним досвідом поділиться Перунов Роман Олександрович, популяризатор фізики, лауреат І Всеукраїнського інтернет-конкурсу «Учитель  року – 2016», вчитель фізики та інформатики Рогачинського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів-ДНЗ» Бережанського району, Тернопільської області.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter