Як поліпшити навчальний процес та зацікавити учнів? Знайти нові форми проведення занять! Звісно, класичні уроки вже давно перевірені часом і їх значення не можна недооцінювати, але і нові підходи варті уваги. Особливо це стосується кейс-технологій, які останнім часом використовуються все активніше.
Вигадали технологію кейсу у США на початку ХХ століття, а найбільш активними його адептами стали викладачі Гарвардської школи бізнесу, зокрема, її декан Дін Донхем. Новий метод вразив викладачів настільки, що згодом став основною формою навчання студентів. Учням була запропонована певна проблемна ситуація, а вони мали проаналізувати її та надати рекомендації щодо вирішення питання. Саме так процес навчання вдалося максимально наблизити до реального життя.
Що це?
Кейс-уроки – це навчальний матеріал, структурований певним чином. Він містить проблемну ситуацію та дані, які треба опрацювати, аби знайти вирішення питання. Представлені дані системно відображають розділи шкільної програми, одночасно охоплюючи і суміжну інформацію поза її межами. Тобто інформація подана у кейсі, обов’язково відповідає чинним вимогам до навчання, але разом з тим тісно пов’язана з реальним життям.
Учні при цьому перестають бути пасивною стороною, що просто сприймає інформацію. Навпаки, вони опиняються в центрі подій та мають активно працювати у групах заради вирішення питання.
Чому це добре?
Все просто: давно доведено, що мозок людини краще сприймає не розрізнені факти, а взаємопов’язані, то чому б цим не скористатися? Зв’язки між поняттями та явищами з різних предметів встановити не так складно, як може видатися на перший погляд. І саме тут на допомогу приходять кейс-технології.
Кожний розділ кейсу не просто висвітлює якусь тему, а дає відповідь на певні запитання:
- Як це працює?
- Які проблеми існують в зв'язку з цим?
- Як їх можна подолати?
- Який можна отримати результат?
- Які є фундаментальні і нові знання в цій галузі?
- Міні-історії.
Таким чином діти отримають цілісне уявлення про досліджуване явище.
Чому це актуально?
Кейс-уроки ліквідують невідповідність між:
- встановленими стандартами навчання та індивідуальними характеристиками особистості учнів (інтереси, здібности, темп/ритм засвоєння знань тощо);
- темпами розвитку науки та пізнавальними можливостями учнів;
- необхідністю обрати навчання за певним профілем та спрямованістю на багатостронній розвиток особистості.
Тож не дивно, що в багатьох країнах кейс-уроки вже давно перетворилися на одну з ключових форм занять, та поступово стають все популярнішими і в Україні. Кейс-технології поєднують у собі багато переваг. І головне, що неодмінно зацікавить вчителів майбутніх першачків, кейси цілком відповідають вимогам НУШ, ідеально вписуючись в концепцію сучасної освіти.
Чому це цікаво дітям?
Спробуйте і побачите, що дітям обов’язково сподобається нова форма занять. А все тому, що під час таких уроків учні:
- отримують навички швидкого пошуку інформації;
- вчаться творчо застосовувати отримані дані в практичних цілях;
- отримують конкретні корисні знання з предмету;
- самі роблять висновки на основі отриманих знань;
- покращують свої інтелектуальні та комунікаційні здібності.
Цікаво, чи не так? Але як все це реалізувати на практиці, зокрема в умовах НУШ? Як зробити дійсно оригінальні кейси та правильно поєднати різні галузі знань? Ці питання цікавлять всіх, але особливо – вчителів, які вже невдовзі працюватимуть за програмою Нової української школи. Вивчаєте нюанси компетентнісного підходу? Кейс-уроки – це саме те, що вам потрібно!
Саме кейс-технологіям та особливостям їх використання у початковій школі згідно з програмами НУШ буде присвячений вебінар Юлії Плющ, фіналістки Всеукраїнського конкурсу Народний спікер V3 та лауреатки ХV обласного конкурсу-ярмарку педагогічної творчості.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.