Найважливіші тези з виступу Богдана Мойси.

Підбиваємо підсумки інтернет-конференції «Безпека в інтернеті» та публікуємо основні тези виступу аналітика правозахисного департаменту Docudays UA та експерта Української Гельсінської Спілки з прав людини – Богдана Мойси. У доповіді лектор висвітлює надважливі теми: він говорить про протидію кібербулінгу, перспективи запобігання і проблеми визначення кібербулінгу в міжнародному та національному законодавстві.

За словами спікера, зараз немає універсальних рішень та рецептів, які допоможуть запобігти чи протидіяти кібербулінгу. Це пов'язано з тим, що ті інструменти для боротьби із онлайн-цькуванням, які були ефективними вчора, сьогодні можуть втратити свою актуальність, адже цифровий простір надзвичайно динамічний. 

Богдан Мойса пропонує вчителям переглянути рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи щодо прав дитини у цифровому середовищі, щоб покращити компетентність у сфері кібербезпеки. Також під час виступу спікер продемонстрував два повчальні відеоролики, які доречно переглянути і педагогам, і дітям під час виховних заходів про кібербезпеку («Кібербулінг. Як я перестала бути жертвою» та «Як я став кіберсупергероєм»).

Міжнародний досвід протидії кібербулінгу

Із виступу ми дізналися, що у Европі існують різні стартегії подолання кібербулінгу в дитячому середовищі:

  • «гаряча лінія»: люди можуть повідомляти про випадки онлайн-цькування телефоном чи онлайн (цей варіант широко практикують Болгарія та Румунія);
  • телефонний додаток для зв'язку з підрозділом кібербезпеки (Греція);
  • служба омбудсмена: захист прав дитини у ситуації кіберзагрози;
  • анонімні служби підтримки (телефон, електронна пошта та соцмережі): поради, консультація або психологічна допомога особам, які постраждали від онлайн-цькування (Німеччина). 

Україна проти кібербулінгу

Національне законодавство передбачає не лише складання протоколів про факт кібербулінгу, а і надання психологічної допомоги сторонам, чи особам, які постраждали від онлайн-цькування. 

Батьки, навчальний заклад, поліція та соціальні інституції мають захищати учнів від кібернебезпек. Спікер наголошує на тому, що про факт онлайн-цькування потрібно повідомляти поліцію протягом доби, після чого правоохоронні органи розпочинають розслідування. Якщо факт кібербулінгу доведено, справу передають до суду. 

Учителі можуть скористатися безоплатною допомогою чи консультацією Української Гельсінської спілки з прав людини

Профілактика кібербулінгу в освітніх закладах

На думку лектора, варто долучати дітей до освітніх програм на рівні школи. Наприклад, існує освітній проєкт «Рівний рівному», одним із завдань якого є допомога підлітків тим, хто потрапив у ситуацію кібербулінгу або постаждав від інших загроз у мережі. 

Ще Богдан Мойса розповів про важливість проведення програми документування правопорушень, що проходить під умовним гаслом «Я інформую. Я вивчаю. Я викладаю. Я попереджаю кібербулінг у себе у школі».

Детальніше про правовий аспект кібербулінгу та інші важливі моменти обговорення можна дізнатися безпосередньо з виступу:

Конференція «Безпека в інтернеті» тривала з 8 по 9 лютого. Це були дні, насичені корисною інформацією, дієвими порадами та приємним спілкуванням. Щоб переконатись у цьому, перегляньте запис конференції на нашому YouTube-каналі та отримайте інформацію щодо формування безпечного освітнього середовища в інтернеті!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter