Як швидко поповнити словниковий запас учнів. Прийоми і методи.

29 лютого відбулася інтернет-конференція «Англійська для школярів: прийоми та корисні поради». Починаємо підбивати підсумки та публікуємо основні положення виступу Ірини Максимової, у якому лекторка демонструє прийоми швидкого запам’ятовування лексики. 

Граматика чи лексика?

Що важливіше? На думку лекторки, первинною є лексика. Можна говорити кострубато, неправильно будувати конструкції, втім, загальний сенс фрази буде здрозумілим для адресата. Тобто комунікація цілком можлива.

Отже, знання мови будується на розумінні слів. Чимало проблем, із якими стикаються вчителі, беруть свій початок у малому словниковому запасі учнів. Швидке конструювання фраз, розуміння на слух і правильна граматична будова речення – все це пов’язано із лексикою.

Як вивчити їх швидше?

Використовуйте прийоми Майкла Льюїса – засновника лексичного підходу. Його метод базується на двох ключових термінах: lexical chunks (словарні блоки) та collocations (стійкі словосполучення або поєднання слів).

Одним із базових прийомів, що демонструє Ірина Максимова, є читання тексту з актуалізацією лексики. Прочитайте текст та зверніть увагу дітей на словосполучення, що є фразеологізмами, або стійкими поєднаннями слів. 

Наприклад: 

  1. Із якими словами і діями асоціюється слово «commit» (скоїти, вчинити)? Найчастіше з ним використовують: crime, suicide, murder. 
  2. Інший приклад колокації: «immediate» (миттєвий) – reaction, interes, response.
  3. Використовуйте текст і запитання, аби підштовхнути учнів виділити синоніми та пов’язати слова у стійкі словосполучення.

Прийоми роботи з текстом

Нехай учні реконструюють текст, використовуючи опорні фрази. Запам’ятати, а тим більш відтворити текст іноземною мовою не просто, утім, декілька фраз не лише дозволять пригадати структуру, але й активізують асоціації. 

Використовуйте вправи із заповненням пропущених слів, аби показати дітям контекст використання частин мови. 

Наприклад:

  1. Ми їдемо у потязі – «We ride in the train». 
  2. Але: Я їду на роботу машиною – «I go to work by car». 

Докладніше про прийоми запам’ятовування слів можна дізнатися безпосередньо з виступу: 

Інтернет-конференція «Англійська для школярів: прийоми та корисні поради» подарувала безліч корисної інформації та позитивних емоцій. У цей день були запропновані дієві рішення, практичні прийоми та поради, які допоможуть зробити учнів справжніми знавцями англійської! Бажаєте дізнатися ще більше? Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter