5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови
Добірка конкурсів для школярів будь-якого віку.

Яку функцію виконують конкурси у школі? Учні вдосконалюють свої академічні або спортивні навички, стають більше впевненими, прокачують свою конкурентоспроможність. Усе це допомагає сформувати особистість, яка прагне саморозвитку та самореалізації. 

У конкурсах однією з основних функцій є змагання, яке діти можуть сприймати по-різному. Тому в молодших класах краще розподіляти перемогу між усіма учасниками (кожен учасник – переможець в окремій номінації). Учні середніх та старших класів вже більш свідомо беруть участь у конкурсах, тож для них змагання стануть можливістю випробувати себе.

Радимо вам ознайомитися з добіркою незвичайних конкурсів, що розвиватимуть творчі здібності ваших вихованців.

Музиканти-віртуози

Ви, мабуть, чули про людей, які грають на незвичайних музичних інструментах (ложка, бокал, друкарська машинка, вода тощо). Для того, аби створити витвір мистецтва за допомогою таких нестандартних інструментів, музикант має відчувати ритм і гармонійно поєднувати різні звуки. 

Запропонуйте учням уявити себе музикантами-неінструменталістами. Для натхнення вони можуть протягом кількох днів уважно прислухатися до кожного звуку навколо. Далі у себе вдома діти мають спробувати створити музику за допомогою різних предметів (ложки у склянці/чашці, авторучки, блискавки на одязі тощо). Музичний ряд чудово доповнять ритмічні оплески руками чи клацання пальцями. 

Наступний етап – готову мелодію діти записують у відео- чи аудіоформаті та надсилають роботу класним керівникам. Керівники збирають записи та на рівні школи проводять голосування для визначення кращої мелодії. 

Юні письменники 

Організуйте загальношкільний конкурс, де діти зможуть продемонструвати своє вміння створювати розповіді чи вірші. Усі слова у творчих роботах мають починатися з певної літери (А, К, О, М, П або С). Далі збирається комісія мовознавців та літераторів, які визначають найкреативніші роботи. Приклади:

1. Порослий папороттю прадавній парк подарував приємну прохолоду. Повітря п'янило принадними пахощами. Побродивши по парку, пара присіла під порослим плющем платаном. Посиділи, помріяли, позітхали, пошепотілися, пригорнулися…

2. Сонно сиплються сніжинки, 
Струмінь стомлено сичить. 
Стихли струни, стихли співи, 
Срібні співи серенад. 
Сріблом стеляться сніжинки. 
Спить самітній сонний сад…

Примітка. Учасники можуть скористатися словниками, щоби застосувати у текстах якомога більше лексем, тим самим збагачуючи свій словниковий запас слів.

Пантоміма

Цей конкурс розвиває акторські здібності учнів. Діти у класі мають об'єднатися у кілька команд та поставити невеликі сцени-пантоміми, де продавець намагається придбати:

  • акваріумну рибку;
  • лижі;
  • оправу для окулярів;
  • парфуми;
  • альбом для малювання тощо.

У кожної з команд є список товарів (20-25), які за пантомімою має відгадати команда-суперник. Виграє та команда, що розгадає якомога більше пантомім. 

Екологічний конкурс «Збережімо ліс»

Цей конкурс нагадає школярам про те, що людство має дбати про екологію. Його можна проводити за трьома напрямками:

  • учні 1-4 класів малюють плакати на тему «Збережімо ліс та його мешканців»;
  • учні 5-7 класів малюють плакати з соціальною рекламою на тему «Чистота природи починається з тебе!»;
  • учні 8-11 класів малюють інфографіки на одну із тем «Правила поведінки в лісі» або «Прості кроки для збереження лісу».

У цьому конкурсі немає переможців. Кожен клас за участь у творчому конкурсі отримує грамоту. Усі роботи організатори конкурсу можуть опублікувати на сайті школи.

Для натхнення радимо переглянути приклади екоплакатів:

Байкарі

Байки розповідають вже не перше століття. Традиційними героями цього жанру стали тварини, через образи яких насправді висміюються людські слабкості та вади.

Ми пропонуємо вам організувати для учнів конкурс авторських байок. Діти мають написати байки з такими персонажами (на вибір):

  • маргарин та сковорідка;
  • комп'ютерний вірус і комп'ютер;
  • цеглина і дах;
  • чашка і дзеркало. 

Готові байки учні здають у письмовому чи електронному вигляді членам журі, які визначатимуть кращі роботи та вручатимуть винагороди.

Романси про кохання

Організуйте окремо для учнів молодшої, середньої та старшої школи незвичайний вечір романсів. Виконавці мають у піснях зізнаватися в коханні не своїй половинці чи дівчині/хлопцю, що подобається, а... речам! Мелодію можна взяти з романсів, що існують, а от текст учні мають написати самостійно (виняток – учні молодших класів. Їм можуть допомогти вчителі, батьки або сестри/брати). У нових романсах може оспівуватися:

  • кохання до дивану;
  • кохання до книг;
  • кохання до чаю чи кави;
  • кохання до сну;
  • кохання до ківі;
  • кохання до фільмів тощо.

На конкурсі обов'язково мають бути члени журі, які оцінюватимуть комічні виступи вихованців школи.

Вітання з XXII століття

Якщо ваші учні обожнюють фантазувати, то цей конкурс їм точно сподобається! Організатори мають запропонувати учасникам поміркувати над тим, яким стане їхнє рідне місто чи село учнів через 100 років, та написати про це невелике оповідання. 

Нехай ваші вихованці спробують вигадати історії із захопливим сюжетом про героїв, які стикаються з якоюсь проблемою чи хочуть досягти поставленої мети. Допоміжні запитання:

  • Що зміниться до невпізнаваності? 
  • Що залишиться таким, як і зараз? 
  • Чи стане для людей майбутнього «звичним» те, що зараз нам здається нереальним?
  • Чи стануть можливості майбутнього у пригоді головному герою, чи навпаки – заважатимуть на шляху до мети?

Оповідання учнів можна опублікувати на шкільному сайті. Авторам найкращих робіт вручаються грамоти та невеликі винагороди. 

Ексклюзивне інтерв'ю

Щодня всі програми телебачення показують десятки та сотні інтерв'ю. Як правило, і журналісти, і респонденти ретельно готуються до бесіди. Журналіст завчасно вивчає дані про героя інтерв'ю та складає перелік запитань. Зі свого боку респонденти продумують варіанти відповідей на ймовірні запитання. Що гострішими та оригінальнішими будуть запитання ведучого, то цікавішими та дотепнішими будуть відповіді респондента. А такі інтерв'ю ще й як полюбляють глядачі! 

Проведіть конкурс серед учнів 6-11 класів, де пари учасників розіграють ситуацію: журналіст бере інтерв'ю у …

  • професійного продувальника макаронів; 
  • віртуоза гри на алюмінієвих ложках; 
  • винахідника кишенькового холодильника;
  • рекордсмена зі стрибків на батуті.

Сподіваємося, наша добірка конкурсів сподобається вашим учням! А які незвичайні конкурси ви проводите у школі?

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter