Огляд виступу Ганни Сукачової, присвяченого змішаному навчанню.

Продовжуємо підбивати підсумки інтернет-конференції «Навчальний рік 2020-2012: виклики та можливості» та розповідаємо найцікавіше з виступу Ганни Сукачової – редактора Освітнього проєкту «На Урок», викладача української мови та літератури, кандидата педагогічних наук, організатора онлайн-курсів для вчителів.

На початку навчального року ми знаходимось у стані очікування, сподівання, а інколи й занепокоєння, адже пандемія внесла корективи, тож невідомо, яким буде цей рік. Цілком можливо, що він почнеться у форматі «змішаного навчання», яке надовго увійде до нашого життя. У чому його переваги і як організувати уроки за цією схемою?

Змішане навчання – що це і чому не варто через нього турбуватися?

Змішане навчання (blended learning) – різновид гібридної методики, яка передбачає поєднання онлайн-навчання, традиційного та самостійного навчання. Йдеться не про використання сучасних інтерактивних технологій на додачу до традиційних, а якісно новий підхід, що трансформує, а іноді й «перевертає» клас.

Багато хто зі вчителів ставиться до змішаного навчання як до «плану Б» – резервного варіанту, на який можна перемкнутись у ситуації небезпеки. Насправді ж змішане навчання – це ніякий не резервний план, це нова концепція взаємодії, що відкриває нові перспективи й можливості як для учнів, так і вчителів. Звісно, теми та програма залишаться тими ж, але формат подачі матеріалу зміниться.

Переваги змішаного навчання:

  • доступ до матеріалів у будь-який час;
  • економія часу;
  • можливість навчатися у зручний час і в зручних умовах;
  • можливість користуватися додатковими джерелами;
  • більше можливостей для інтеграції на рівні тем і предметів;
  • можливість користуватися багатьма ресурсами.

Недоліки змішаного навчання:

  • невідповідне технічне забезпечення;
  • відсутність безпосереднього контакту вчителя та учнів;
  • необхідність самоконтролю;
  • віддаленість результату (не можна поглянути у зошит учня, дитина забуває вивчене вдома до наступного уроку);
  • можливість користуватися додатковими джерелами (під час контрольних, можна підглядати, запитати у батьків).

Як організувати змішане навчання

Під час підготовки пам’ятайте про ці правила:

  1. Визначаємо мету – чого ми навчаємо, яким має бути результат?
  2. Визначаємо особливості аудиторії – кого ми навчаємо? (рівень вмотивованості, не люблять працювати у групі, візуали, кінестети та ін). Розподіліть роботу так, аби усі були задоволені.
  3. Визначаємо, які види робіт виконуватимуться онлайн, а які офлайн.
  4. Добираємо відповідні засоби та інструменти. 
  5. Формуємо систему оцінювання. 
  6. Намагаємося максимально врахувати інтереси й здібності учнів.
  7. Враховуємо власні ресурси та можливості.

Створіть список активностей, що можна перенести в онлайн у разі термінової необхідності:

Онлайн: відеоуроки (записане вчителем коротке відео, що пояснює найскладніші моменти теми), онлайн-уроки (тут головне – зворотний зв’язок, діти мають відповідати, а не просто слухати лекції), групові консультації, поточний та проміжний контроль, онлайн-завдання, проєктна робота. 

Офлайн: практичні роботи, лабораторні роботи, підсумковий контроль, уроки просто неба, екскурсії, індивідуальні консультації.

Бажаєте дізнатися більше про змішане навчання? Неодмінно подивіться виступ! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter