Продовжуємо підбивати підсумки інтернет-конференції «Навчальний рік 2020-2012: виклики та можливості» та розповідаємо найцікавіше з виступу Ганни Сукачової – редактора Освітнього проєкту «На Урок», викладача української мови та літератури, кандидата педагогічних наук, організатора онлайн-курсів для вчителів.
На початку навчального року ми знаходимось у стані очікування, сподівання, а інколи й занепокоєння, адже пандемія внесла корективи, тож невідомо, яким буде цей рік. Цілком можливо, що він почнеться у форматі «змішаного навчання», яке надовго увійде до нашого життя. У чому його переваги і як організувати уроки за цією схемою?
Змішане навчання – що це і чому не варто через нього турбуватися?
Змішане навчання (blended learning) – різновид гібридної методики, яка передбачає поєднання онлайн-навчання, традиційного та самостійного навчання. Йдеться не про використання сучасних інтерактивних технологій на додачу до традиційних, а якісно новий підхід, що трансформує, а іноді й «перевертає» клас.
Багато хто зі вчителів ставиться до змішаного навчання як до «плану Б» – резервного варіанту, на який можна перемкнутись у ситуації небезпеки. Насправді ж змішане навчання – це ніякий не резервний план, це нова концепція взаємодії, що відкриває нові перспективи й можливості як для учнів, так і вчителів. Звісно, теми та програма залишаться тими ж, але формат подачі матеріалу зміниться.
Переваги змішаного навчання:
- доступ до матеріалів у будь-який час;
- економія часу;
- можливість навчатися у зручний час і в зручних умовах;
- можливість користуватися додатковими джерелами;
- більше можливостей для інтеграції на рівні тем і предметів;
- можливість користуватися багатьма ресурсами.
Недоліки змішаного навчання:
- невідповідне технічне забезпечення;
- відсутність безпосереднього контакту вчителя та учнів;
- необхідність самоконтролю;
- віддаленість результату (не можна поглянути у зошит учня, дитина забуває вивчене вдома до наступного уроку);
- можливість користуватися додатковими джерелами (під час контрольних, можна підглядати, запитати у батьків).
Як організувати змішане навчання
Під час підготовки пам’ятайте про ці правила:
- Визначаємо мету – чого ми навчаємо, яким має бути результат?
- Визначаємо особливості аудиторії – кого ми навчаємо? (рівень вмотивованості, не люблять працювати у групі, візуали, кінестети та ін). Розподіліть роботу так, аби усі були задоволені.
- Визначаємо, які види робіт виконуватимуться онлайн, а які офлайн.
- Добираємо відповідні засоби та інструменти.
- Формуємо систему оцінювання.
- Намагаємося максимально врахувати інтереси й здібності учнів.
- Враховуємо власні ресурси та можливості.
Створіть список активностей, що можна перенести в онлайн у разі термінової необхідності:
Онлайн: відеоуроки (записане вчителем коротке відео, що пояснює найскладніші моменти теми), онлайн-уроки (тут головне – зворотний зв’язок, діти мають відповідати, а не просто слухати лекції), групові консультації, поточний та проміжний контроль, онлайн-завдання, проєктна робота.
Офлайн: практичні роботи, лабораторні роботи, підсумковий контроль, уроки просто неба, екскурсії, індивідуальні консультації.
Бажаєте дізнатися більше про змішане навчання? Неодмінно подивіться виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.