21 травня о 18:00Вебінар: Дисграфія. Як працювати вчителю?
Чому варто використовувати настільні ігри у навчальному процесі та як це зробити.

Кожен, хто бачив очі дитини, захопленої цікавою грою, переконаний – це робить малечу щасливою! Так, саме світ гри забезпечує розвиток юної особистості, задовольняє потребу в спілкуванні та дозволяє пережити яскраві емоції разом з іншими гравцями.

Настільні ігри можуть конкурувати з ґаджетами навіть у цифрові часи. На відміну від комп’ютерних, вони підключають до роботи не лише візуальний та слуховий канали сприйняття інформації, але й тактильний.

Переваги розвивального дозвілля

Настільні ігри згуртовують колектив та розвивають дитячі здібності. Навіть найпростіші з них удосконалюють пам'ять і мовлення, уяву та логічне мислення, увагу й посидючість учнів.

Коли мова заходить про користь настільних ігор, звертаємо увагу на такі беззаперечні переваги:

  1. Розвиток дрібної моторики – допоможе учню писати охайніше та створювати поробки на уроках праці.
  2. Зростання самооцінки дитини, особливо коли їй вдається виграти у товаришів чи дорослих, а отже, відчути себе переможцем. Але тренуються також і вміння співпереживати партнерам по грі, терпляче чекати своєї черги, підпорядковуватися правилам.
  3. Формування навичок імпровізації, уміння прорахувати власні дії на декілька кроків уперед,  розробляти власні стратегії.
  4. Створення для дитини можливості спробувати себе у ролі організатора, якщо вона вже знає правила та умови, яких необхідно дотримуватися, здатна пояснити їх іншим учасникам та слідкувати за виконанням.
  5. Утвердження прагнення просуватися до поставленої мети, долаючи перешкоди.
  6. Формування уміння керувати власними емоціями.

Пошук гри: обираємо потрібну

Настільні ігри різняться за такими критеріями: вік і кількість гравців, характер та тривалість гри, рівень складності, розміри ігрового поля, кількість компонентів. Вони поділяються на:

  • карткові, що містять набори карток із завданнями;
  • блукалки – складаються з ігрового поля, фішок та кубика;
  • ігри з ролями;
  • лабіринти та головоломки.

За призначенням настільні ігри бувають розважальними, організаційно-навчальними, навчальними, діловими, стратегічними, змагальними. Щоб підняти настрій, застосовують механічні ігри, а ось жанрові (економічні – з елементами стратегії, детективні) дійсно можуть принести користь.

Використання настільних ігор у процесі навчання зробить шкільні предмети менш важкими. Така робота сприяє розширенню світогляду: молодші школярі зможуть вивчити алфавіт, цифри, а також покращити сенсорні, комунікативні та просторові навички. Наприклад, у грі «33 і 3 бобри» гравці набувають математичні знання, викладаючи у рядок певну кількість паличок. Для більш складних ігор, призначених для старших дітей, характерна певна свобода дій, що дозволяє підліткам проявити себе та вчить приймати рішення – як у відомій багатьом «Монополії».

Ваші учні швидше вивчатимуть іноземні мови, якщо використати гру «Ерудит», де треба скласти з фішок якомога більше іменників чи інших частин мови.А природничі науки стають захопливими квестами, де переможець відчує себе поважним першопрохідцем: так, гра «Мандрівка» дає змогу пройти маршрутом міста, де вказані реальні адреси об'єктів.

Граючи у коопераційні настільні ігри, ви створите атмосферу єдності, а змагальна родзинка ігор на спритність і увагу змотивує дітей на нові звершення.

Також пропонуємо вам добірку розробок із Бібліотеки «На Урок», якими поділилися ваші колеги. Ці матеріали неодмінно стануть вам у пригоді під час підготовки до гри.

Тема: Дидактичний матеріал з виховної роботи в початковій школі Настільна гра-блукалка «Твій вибір»
Автор: Жигайло Oлена Володимирівна
Про матеріал: Настільну гру-блукалку «Твій вибір» можна використовувати на перерві в школі, виховній годині, в позакласній роботі для закріплення «Кола вибору» та при пошуку способів вирішення конфліктних ситуацій у школі.


Тема: Настільна гра «REIME!» (Добери риму!)
Автор: Мех Наталія Богданівна
Про матеріал: Це настільна гра. Кількість гравців – від 2 до 8 учнів. Вчитель робить 60 невеличких карток, на яких записані римовані слова, по 1 слову на кожній картці. Картки роздають учням порівну, по 6, 8 чи 10. Перший гравець виставляє на стіл одну із своїх карток і голосно читає написане на ній слово. Інші учні, у яких є слова-рими, швидко їх називають і з'єднують із словом. І так по колу кожен учень називає своє слово, а інші добирають до нього риму. Виграє той, хто перший позбудеться карток.


Тема: Гра-пазл. Конвенція про права дитини
Автор: Пирожкова Світлана Анатоліївна
Про матеріал: Матеріал на допомогу класному керівнику. Гра-пазл являє собою малюнки, розділені на шматочки у вигляді мозаїчних елементів, які треба з'єднати. Така робота допоможе закріпити в учнів знання власних прав.


Тема: Літературна настільна гра на тему «Чарлі та шоколадна фабрика»
Автор: Пінчук Галина Дмитрівна
Про матеріал: Літературну настільну гру можна використати на позаурочних заняттях. Вона допоможе учням актуалізувати та узагальнити вивчений матеріал. Розробка містить ігрове поле та картки з тематичними запитаннями.


Тема: Інтелектуальна гра «Геоконт»
Автор: Червінська Вероніка Володимирівна
Про матеріал: «Геоконт» – оригінальний конструктор, розроблений В'ячеславом Воскобовичем. В народі його називають «дощечкою з гвіздками». Ігри з «Геоконтом» розвивають у дітей моторику кисті і пальчиків, сенсорні здібності (освоєння кольору, форми, величини), розумові процеси (конструювання за словесною моделлю, побудова симетричних і несиметричних фігур, пошук та встановлення закономірностей), творчість. «Геоконт» можна використовувати як в індивідуальній, так і в груповій роботі.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Трансляція відбудеться
21 травня о 18:00
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.