Кожен, хто бачив очі дитини, захопленої цікавою грою, переконаний – це робить малечу щасливою! Так, саме світ гри забезпечує розвиток юної особистості, задовольняє потребу в спілкуванні та дозволяє пережити яскраві емоції разом з іншими гравцями.
Настільні ігри можуть конкурувати з ґаджетами навіть у цифрові часи. На відміну від комп’ютерних, вони підключають до роботи не лише візуальний та слуховий канали сприйняття інформації, але й тактильний.
Переваги розвивального дозвілля
Настільні ігри згуртовують колектив та розвивають дитячі здібності. Навіть найпростіші з них удосконалюють пам'ять і мовлення, уяву та логічне мислення, увагу й посидючість учнів.
Коли мова заходить про користь настільних ігор, звертаємо увагу на такі беззаперечні переваги:
- Розвиток дрібної моторики – допоможе учню писати охайніше та створювати поробки на уроках праці.
- Зростання самооцінки дитини, особливо коли їй вдається виграти у товаришів чи дорослих, а отже, відчути себе переможцем. Але тренуються також і вміння співпереживати партнерам по грі, терпляче чекати своєї черги, підпорядковуватися правилам.
- Формування навичок імпровізації, уміння прорахувати власні дії на декілька кроків уперед, розробляти власні стратегії.
- Створення для дитини можливості спробувати себе у ролі організатора, якщо вона вже знає правила та умови, яких необхідно дотримуватися, здатна пояснити їх іншим учасникам та слідкувати за виконанням.
- Утвердження прагнення просуватися до поставленої мети, долаючи перешкоди.
- Формування уміння керувати власними емоціями.
Пошук гри: обираємо потрібну
Настільні ігри різняться за такими критеріями: вік і кількість гравців, характер та тривалість гри, рівень складності, розміри ігрового поля, кількість компонентів. Вони поділяються на:
- карткові, що містять набори карток із завданнями;
- блукалки – складаються з ігрового поля, фішок та кубика;
- ігри з ролями;
- лабіринти та головоломки.
За призначенням настільні ігри бувають розважальними, організаційно-навчальними, навчальними, діловими, стратегічними, змагальними. Щоб підняти настрій, застосовують механічні ігри, а ось жанрові (економічні – з елементами стратегії, детективні) дійсно можуть принести користь.
Використання настільних ігор у процесі навчання зробить шкільні предмети менш важкими. Така робота сприяє розширенню світогляду: молодші школярі зможуть вивчити алфавіт, цифри, а також покращити сенсорні, комунікативні та просторові навички. Наприклад, у грі «33 і 3 бобри» гравці набувають математичні знання, викладаючи у рядок певну кількість паличок. Для більш складних ігор, призначених для старших дітей, характерна певна свобода дій, що дозволяє підліткам проявити себе та вчить приймати рішення – як у відомій багатьом «Монополії».
Ваші учні швидше вивчатимуть іноземні мови, якщо використати гру «Ерудит», де треба скласти з фішок якомога більше іменників чи інших частин мови.А природничі науки стають захопливими квестами, де переможець відчує себе поважним першопрохідцем: так, гра «Мандрівка» дає змогу пройти маршрутом міста, де вказані реальні адреси об'єктів.
Граючи у коопераційні настільні ігри, ви створите атмосферу єдності, а змагальна родзинка ігор на спритність і увагу змотивує дітей на нові звершення.
Також пропонуємо вам добірку розробок із Бібліотеки «На Урок», якими поділилися ваші колеги. Ці матеріали неодмінно стануть вам у пригоді під час підготовки до гри.
Тема: Дидактичний матеріал з виховної роботи в початковій школі Настільна гра-блукалка «Твій вибір»
Автор: Жигайло Oлена Володимирівна
Про матеріал: Настільну гру-блукалку «Твій вибір» можна використовувати на перерві в школі, виховній годині, в позакласній роботі для закріплення «Кола вибору» та при пошуку способів вирішення конфліктних ситуацій у школі.
Тема: Настільна гра «REIME!» (Добери риму!)
Автор: Мех Наталія Богданівна
Про матеріал: Це настільна гра. Кількість гравців – від 2 до 8 учнів. Вчитель робить 60 невеличких карток, на яких записані римовані слова, по 1 слову на кожній картці. Картки роздають учням порівну, по 6, 8 чи 10. Перший гравець виставляє на стіл одну із своїх карток і голосно читає написане на ній слово. Інші учні, у яких є слова-рими, швидко їх називають і з'єднують із словом. І так по колу кожен учень називає своє слово, а інші добирають до нього риму. Виграє той, хто перший позбудеться карток.
Тема: Гра-пазл. Конвенція про права дитини
Автор: Пирожкова Світлана Анатоліївна
Про матеріал: Матеріал на допомогу класному керівнику. Гра-пазл являє собою малюнки, розділені на шматочки у вигляді мозаїчних елементів, які треба з'єднати. Така робота допоможе закріпити в учнів знання власних прав.
Тема: Літературна настільна гра на тему «Чарлі та шоколадна фабрика»
Автор: Пінчук Галина Дмитрівна
Про матеріал: Літературну настільну гру можна використати на позаурочних заняттях. Вона допоможе учням актуалізувати та узагальнити вивчений матеріал. Розробка містить ігрове поле та картки з тематичними запитаннями.
Тема: Інтелектуальна гра «Геоконт»
Автор: Червінська Вероніка Володимирівна
Про матеріал: «Геоконт» – оригінальний конструктор, розроблений В'ячеславом Воскобовичем. В народі його називають «дощечкою з гвіздками». Ігри з «Геоконтом» розвивають у дітей моторику кисті і пальчиків, сенсорні здібності (освоєння кольору, форми, величини), розумові процеси (конструювання за словесною моделлю, побудова симетричних і несиметричних фігур, пошук та встановлення закономірностей), творчість. «Геоконт» можна використовувати як в індивідуальній, так і в груповій роботі.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.