Інтелектуальна гра "Геоконт"

Про матеріал
Однією із розвиваючих ігор В. Воскобовича є гра "Геоконт", яку теж можна виготовити власними руками. «Геоконт» - оригінальний конструктор, розроблений В'ячеславом Воскобовичем. В народі її називають «дощечкою з гвоздиками». В результаті ігор з «Геоконтом» у дітей розвивається моторика кисті і пальчиків, сенсорні здібності (освоєння кольору, форми, величини), розумові процеси (конструювання за словесною моделлю, побудова симетричних і несиметричних фігур, пошук та встановлення закономірностей), творчість. «Геоконт» можна використовувати як в індивідуальній, так і в груповій роботі.
Перегляд файлу

«Геоконт»

C:\Users\User\Desktop\знов фото\1549869127583.jpg«Геоконт» - оригінальний конструктор, розроблений В'ячеславом Воскобовичем. В народі її називають «дощечкою з гвоздиками». Гра на вигляд є дерев'яним полем із закріпленими на ньому 33-ма маленькими гвіздочками-грибочками з капелюшками, які безпечні для дітей. Один чорний гвіздок закріплений у центрі, усі інші об'єднані у промені. На ігрове поле «Геоконта» нанесена координатна сітка. Кожен гвіздок на ігровому полі має свої координати (наприклад, Ж1 - Ж4 - жовтий промінь тощо).

За допомогою різноколірних резинок на ігровому полі можна створювати геометричні фігури різного розміру, симетричні та асиметричні візерунки, а також різні контури предметів навколишнього світу, тварин, птахів тощо. Під час гри на ці гвіздочки натягують різноколірні резинки, щоб утворилася фігура. Перш ніж створити фігуру на ігровому полі, потрібно створити її словесну модель.

Скажімо, квадрат - це К4 - Ж4 - Г4 - Ф4, метелик - це Ф4 -Б1-К4-03-Ж4-31-Г4-СЗ-Ф4, а кіт - це КЗ-04-Ж2-33-Г2-С4-ФЗ-Ф2-К2.

Малюки створюють силуети за показом дорослого, власним задумом, діти старшого віку – за схемою-зразком і словесною моделлю.

Для підвищення пізнавального інтересу дітей до вправ з конструктором за задумом автора доцільно поєднувати ігрові завдання з казкою. Саме казка «оживляє» вправи дітей, робить їх цікавішими й доступнішими. Я пропоную почати знайомство з «Геоконтом» з рухомої розвиваючої гри «Павутинка». (Сидячи в колі, виконання завдань павука Юка.)

«Казка про дивовижний Геоконт» складається з 17 розділів, які крок за кроком  знайомлять дитину з «Геоконтом», пояснюють принцип розташування координатної сітки і цвяхів (Розділ, в якому Гео сниться незвичайний сон; Розділ, в якому Гео знаходить Чудову галявину; Розділ, в якому Гео дізнається про цифри і букви). У казці ігрове поле «Геоконта» - це Чудова галявина, «гвоздики» - це золоті плоди, які повинен посадити Гео за наказом Короля. Але перш ніж зробити це, потрібно розкрити таємницю галявини і подружитися з Променем-Владикою. Промінь -Владика - це найголовніший промінь в світі, на нашій планеті - промінь світла, який потрапляючи в центр галявини, розходиться (розпадається) на сім кольорових променів - кольори веселки. Тобто, в перших розділах в казковій формі дитині пояснюється про промені як фізичне явище, знайомить з сонячними і несонячними променями світла, з джерелами променів світла. Тут же дитина знайомиться з променем і точкою як базовими геометричними фігурами, вправляється в пошуку потрібного цвяха по координатах. Не біда, якщо дитина маленька і ще не знає букв і цифр, можна називати колір променя і відраховувати по порядку цвях  на промені. Далі, (Розділ, в якому Гео бореться з незрозумілою мотузкою; Розділ, в якому Гео отримує першу нагороду від Променя-Владики) малюк Гео, а разом з ним і  дитина, знайомиться з ще однією геометричною фігурою - «відрізком», дізнається про павука Юка і його павутинки - кольорові резинки, а також отримує Геоконт в подарунок - зменшена копія Чудової галявини.У наступних розділах дитина разом з Гео і іншими героями знайомиться з такими геометричними фігурами як «лінія» (крива, ламана, замкнута, розімкнута), «пряма», «кут» (прямий, тупий, гострий та інші види кутів), різні види трикутників , багатокутників і так далі. З кожним наступним розділом завдання ускладнюються. Є завдання на симетрію, розподіл квадрата на дві рівні і нерівні частини, трансформація однієї фігури в іншу, не знімаючи «павутинки» з «Геоконта», а просто переміщаючи резинку з однієї точки в іншу. Є завдання на продовження логічного ряду, та й просто «малювання» на «Геоконті» кольоровими резинками.

В результаті ігор з «Геоконтом» у дітей розвивається моторика кисті і пальчиків, сенсорні здібності (освоєння кольору, форми, величини), розумові процеси (конструювання за словесною моделлю, побудова симетричних і несиметричних фігур, пошук та встановлення закономірностей), творчість.«Геоконт» можна використовувати як в індивідуальній, так і в груповій роботі, коли діти за власним задумом створюють різні предмети, тварини, геометричні фігури тощо.

C:\Users\User\Desktop\дит сад\P_20171123_161251_1.jpgМи разом з батьками виготовили декілька «Геоконтів» власними руками. Ми ретельно дослідили цю тему і зробили власними силами, потративши мінімум коштів, розвиваючі ігри для наших діток, якими вони граються із превеликим задоволенням. Так, як в оригіналі «Геоконт»  продається на російській мові, я прийняла рішення зробити позначки на грі саме рідною мовою. Так само, я переробила і інструкцію до гри.

 Я використовую гру «Геоконт» при знайомстві дітей з «відрізком», «орієнтуванням на аркуші паперу», так, як він допомагає дітям для побудови фігур на аркуші паперу за координатами поля. Це сприяє підготовці дітей до освоєння найпростішого програмування, знаходити відрізки, порівнювати їх по довжині. За допомогою гри  «Геоконт», можна  познайомити дітей з такою властивістю як пружність (гумки розтягуються і повертаються у вихідне положення). Також я застосовую схеми, які сприяють формуванню E:\Моя флешка\дит сад фото\Інтелект. ігри\P_20170313_164518.jpgсимволічної функції мислення.  А за завдяки координатної сітки діти вчаться малювати план ігрового поля і схеми фігур за словесною формулою. Ця гра занурює дітей у світ геометрії, де діти освоюють основні поняття: «промінь», «відрізок», «пряма»...

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Комар Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
4 квітня 2019
Переглядів
2411
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку