Поговоримо про особливості підготовки та структуру навчальних квестів

Зацікавити сучасних учнів так, аби вони слухали вас, затамувавши подих… Реально чи ні? Адже мозок школярів настільки перевантажений інформацією, що здавалося б: а чи їх взагалі можна здивувати? Виявляється, що можна! І насправді доволі просто. А допомогти у цьому можуть навчальні квести.

Практичними порадами щодо створення навчальних матеріалів у форматі квестів поділилася Юлія Батура під час вебінару «Ще раз про LearningApps та Google Forms. Створюємо квести»

Квест (від англ. quest – «шукати щось, виконувати завдання») – це неймовірно цікаве інтелектуальне змагання, яке  містить елементи рольової гри. Метою квесту є «розшифровка» чи виконання певного завдання, яке дозволяє отримати підказку (інструкцію, код) до виконання наступного завдання. 

Квест стимулює інтерес учнів до предмета, забезпечує активність та згуртовує колектив. А ще сприяє розвитку логічного мислення, амбіційності, комунікабельності та креативності. Дуже зручно, що квести можна проводити на будь-якому уроці: під час повторення матеріалу, узагальнення знань і навіть контрольної роботи. А для виховної години це справжня знахідка! 

Структура та етапи проведення 

Звичайно, підготовка квесту потребує часу, проте результат того вартий! Зверніть увагу: важливо не лише окреслити тему та мету, а й дотримуватися певного алгоритму. Структура квесту включає чотири етапи:

1. Організаційно-підготовчий етап. Тут потрібно:

  • визначити навчальні потреби учнів, тему, мету та тип квесту; 
  • сформулювати сюжет; 
  • розробити завдання та критерії оцінювання діяльності учнів; 
  • описати головні ролі учасників;
  • скласти план роботи;
  • визначити терміни реалізації квесту; 
  • розробити додаткові матеріали (пам’ятки, рекомендації, інструкції, шаблони тощо);
  • створити вхідні та вихідні анкети (визначення потреб учнів, отриманих знань, саморефлексія тощо);
  • підготувати та заповнити платформу для реалізації квесту.

2. Етап реалізації. На цьому етапі ознайомте учнів із сюжетом, основними запитаннями, організаційними моментами та інструкціями до завдань. Потім об’єднайте учнів у групи (за потребою) і розподілить завдання між ними. Важливо: аби не виникало зайвих запитань, одразу ознайомте школярів із критеріями оцінювання та вимогами щодо оформлення творчих завдань. 
Зверніть увагу: Квест не має бути статичним. Тобто ви можете в будь-який момент коригувати сюжет та завдання. 

3. Завершальний етап. Вам потрібно:

  • оцінити діяльність учнів за визначеними критеріями;
  • презентувати результати діяльності учнів;
  • провести опитування та проаналізувати вихідні анкети; 
  • сформулювати висновки; 
  • нагородити переможців. 

4. Підбиття підсумків. На цьому етапі проаналізуйте досвід, отриманий учасниками квесту (рефлексія).

Створюємо веб-квести

Створити веб-квест насправді зовсім не складно. Для цього можна скористатися популярними та дуже простими сервісами: 

  • Google Forms. Для створення квесту потрібно створити форму, додати завдання та налаштувати поля відповіді (вони мають бути у формі комбінації букв або цифр). 
  • LearningApps. Для квесту потрібно обирати вправи з розділом «зворотний зв’язок». Правильна відповідь кожного завдання має містити кодове слово, букву, цифру. Але додавати вправи в колекцію потрібно в певній послідовності!  У разі правильного виконання кожної вправи учні збирають фразу, слово тощо.

Бажаєте отримати покрокову інструкцію до створення онлайн-квестів? Перегляньте вебінар!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter