Зацікавити сучасних учнів так, аби вони слухали вас, затамувавши подих… Реально чи ні? Адже мозок школярів настільки перевантажений інформацією, що здавалося б: а чи їх взагалі можна здивувати? Виявляється, що можна! І насправді доволі просто. А допомогти у цьому можуть навчальні квести.
Практичними порадами щодо створення навчальних матеріалів у форматі квестів поділилася Юлія Батура під час вебінару «Ще раз про LearningApps та Google Forms. Створюємо квести».
Квест (від англ. quest – «шукати щось, виконувати завдання») – це неймовірно цікаве інтелектуальне змагання, яке містить елементи рольової гри. Метою квесту є «розшифровка» чи виконання певного завдання, яке дозволяє отримати підказку (інструкцію, код) до виконання наступного завдання.
Квест стимулює інтерес учнів до предмета, забезпечує активність та згуртовує колектив. А ще сприяє розвитку логічного мислення, амбіційності, комунікабельності та креативності. Дуже зручно, що квести можна проводити на будь-якому уроці: під час повторення матеріалу, узагальнення знань і навіть контрольної роботи. А для виховної години це справжня знахідка!
Структура та етапи проведення
Звичайно, підготовка квесту потребує часу, проте результат того вартий! Зверніть увагу: важливо не лише окреслити тему та мету, а й дотримуватися певного алгоритму. Структура квесту включає чотири етапи:
1. Організаційно-підготовчий етап. Тут потрібно:
- визначити навчальні потреби учнів, тему, мету та тип квесту;
- сформулювати сюжет;
- розробити завдання та критерії оцінювання діяльності учнів;
- описати головні ролі учасників;
- скласти план роботи;
- визначити терміни реалізації квесту;
- розробити додаткові матеріали (пам’ятки, рекомендації, інструкції, шаблони тощо);
- створити вхідні та вихідні анкети (визначення потреб учнів, отриманих знань, саморефлексія тощо);
- підготувати та заповнити платформу для реалізації квесту.
2. Етап реалізації. На цьому етапі ознайомте учнів із сюжетом, основними запитаннями, організаційними моментами та інструкціями до завдань. Потім об’єднайте учнів у групи (за потребою) і розподілить завдання між ними. Важливо: аби не виникало зайвих запитань, одразу ознайомте школярів із критеріями оцінювання та вимогами щодо оформлення творчих завдань.
Зверніть увагу: Квест не має бути статичним. Тобто ви можете в будь-який момент коригувати сюжет та завдання.
3. Завершальний етап. Вам потрібно:
- оцінити діяльність учнів за визначеними критеріями;
- презентувати результати діяльності учнів;
- провести опитування та проаналізувати вихідні анкети;
- сформулювати висновки;
- нагородити переможців.
4. Підбиття підсумків. На цьому етапі проаналізуйте досвід, отриманий учасниками квесту (рефлексія).
Створюємо веб-квести
Створити веб-квест насправді зовсім не складно. Для цього можна скористатися популярними та дуже простими сервісами:
- Google Forms. Для створення квесту потрібно створити форму, додати завдання та налаштувати поля відповіді (вони мають бути у формі комбінації букв або цифр).
- LearningApps. Для квесту потрібно обирати вправи з розділом «зворотний зв’язок». Правильна відповідь кожного завдання має містити кодове слово, букву, цифру. Але додавати вправи в колекцію потрібно в певній послідовності! У разі правильного виконання кожної вправи учні збирають фразу, слово тощо.
Бажаєте отримати покрокову інструкцію до створення онлайн-квестів? Перегляньте вебінар!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.