Кожного дня перед учителями постає непросте завдання: привернути увагу учнів, аби захопити своїм предметом. А це буває непросто, особливо з огляду на те, що зараз ми із вами живемо в епоху кліпового мислення. Проте все ж існують дієві прийоми, які дозволяють втримати увагу дітей.

Реальність така, що сучасні учні просто обожнюють різноманітні ігри. Тож чому б не зробити так, аби вони були на користь? І тут на допомогу вам прийде ігрове навчання.

Ігрове навчання – це навчання через ігри. Тобто ми даємо дітям можливість грати та водночас отримувати нові знання. Ми використовуємо ігрову ідею для досягнення конкретних навчальних цілей.

Грати чи не грати на уроках?

Результати використання цієї стратегії навчання свідчать, що включення ігор в освітній дійсно є ефективним рішенням, оскільки вони урізноманітнюють навчальний процес та неабияк мотивують учнів до навчальних здобутків. Погодьтеся, мотивувати дітей буває дуже і дуже непросто! Та навіщо ще нам грати у школі?

1. Для активізації уваги учнів. Ігри легко та невимушено перетворюють учнів із пасивних слухачів на активних учасників освітнього процесу. Розвʼязання завдань, наближені до реальності ситуації, елемент змагання, командна робота – все це допомагає краще сконцентруватися на темі та запамʼятати матеріал. 

2. Для того, аби позбавити дітей зайвого стресу. Що особливо важливо зараз, в умовах війни. Стрес – поганий помічник для навчання, він погіршує концентрацію, негативно впливає на памʼять. Ігровий досвід натомість дає можливість опрацювати найскладнішу тему в легкій і невимушеній формі. 

3. Для залучення всіх учнів до освітнього процесу (і навіть тих, хто зазвичай соромиться відповідати та проявляти активність на уроці). Гра допомагає мʼяко вивести дітей із зони комфорту заради того, аби вони могли спробувати себе в новій ролі. Ви можете обрати або створити гру, де потрібні гравці з різними типами характерів, ви можете призначити дітям різні завдання: хтось грає, хтось стежить за дотриманням правил, хтось підраховує бали тощо. 

4. Для того, аби зробити складне простим. За допомогою гри можна пояснити складний для сприйняття матеріал. Абстрактні формули, складні конструкції та рівняння, зовсім нові теми – все це можна викласти через гру, що дозволить просто та невимушено сформувати базові навички.

5. Для розвитку критичного мислення та навичок ухвалення рішень. Це особливо актуально, коли ми говоримо про рольові ігри: учні мають зіграти певних персонажів у певному середовищі, тож вони повинні на місці вирішити, що робити, аби досягти мети.

6. Для того, аби навчити дітей працювати разом. На жаль, не всі вміють працювати в команді, проте гра – чудовий варіант, аби навчити дітей цьому. Ігри чудово показують дітям, що єдність – це сила, і разом можна перемогти там, де поодинці успіху не досягти. 

Звісно, є певні нюанси, які варто враховувати, якщо ви робите вибір на користь ігрового навчання. Такі уроки потребують ретельної підготовки: не можна просто скинути в чат посилання на гру, потрібно спочатку надати їй навчального змісту. А також – успішно балансувати між іграми та важливим навчальним матеріалом. Ігрове навчання – просто ще один формат роботи, цікава розвага, яка допомагає отримати знання та навички, мотивує, але не стає самоціллю. 

І найважливіше: один яскравий урок із використанням різноманітних ігор не стане чарівною паличкою та не покращить миттєво навчальні результати школярів. Потрібна системність та чітке розуміння завдань, які потрібно розвʼязати. 

Які ігри обрати? Тут усе залежить від навчальної мети та ваших учнів: проаналізуйте ситуацію та обирайте. Ви можете зробити вибір на користь уже готових ігор, а можете створювати їх самостійно (до речі, про те, як розробити дидактичну гру за допомогою штучного інтелекту, ви можете прочитати в цій статті). 

Але радимо звернути особливу увагу на різноманітні компʼютерні ігри. Адже, як не крути, а сучасні учні просто в захваті від них. Тим паче, що навчальних компʼютерних ігор уже створено чимало! Проте найвідомішою, певно, була та є Minecraft Education.

Це освітня версія однієї з найпопулярніших відеоігор в історії. Проте це не просто розвага, а повноцінна освітня технологія, використання якої сприяє розвитку креативного й логічного мислення, а також навичок співпраці. Minecraft Education – це не лише про програмування, це чудовий інструмент для проєктного навчання та STEM, а загалом його можна використовувати фактично на будь-якому уроці. 

На уроці інформатики з допомогою Minecraft Education можна створювати інформаційні моделі, на заняттях з історії – реконструювати історичні події, під час вивчення геометрії – будувати геометричні фигури тощо.

Більше про ігрові підходи до навчання та особливості використання Minecraft Education ви зможете дізнатися 16 жовтня, завітавши на вебінар «Minecraft Education: Game-Based Learning (GBL) на уроках англійської мови». Анастасія Ярова розкаже, що таке та чим цікаве Game-based learning (ігрове навчання), та як максимально ефективно використовувати навчальні ігри, зокрема Minecraft Education, на уроках. Чекаємо на вас о 18:00!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter