Згідно зі змінами, внесеними до Закону України «Про повну загальну середню освіту», щонайменше 10% від кількості годин, передбачених на підвищення кваліфікації педагогів, мають бути спрямовані на вдосконалення знань і навичок щодо надання психологічної підтримки учням.
Це було важливо завжди, але тепер, в умовах повномасштабної війни рф проти України, тим паче. Команда освітнього проєкту «На Урок» пропонує цікаві можливості для підвищення кваліфікації освітян, і одним із найбільш зручних та ефективних інструментів є навчання на онлайн-курсах.
Ви отримаєте авторські матеріали та дієві поради від досвідчених фахівців, за допомогою яких зможете покращити власну педагогічну майстерність та поліпшити освітній процес. Для того, аби вам було зручніше, ми об'єднали курси, що допомагають розвивати навички надання психологічної підтримки, в один дайджест.
Онлайн-курси підвищення кваліфікації, присвячені формуванню в учнів ключових компетентностей, визначених ч. 1 ст. 12 Закону України «Про освіту», розроблені відповідно до норм законодавства. Нормативні документи, якими регламентовано напрями навчання:
- ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
- Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Постанова КМУ від 21.08.2019 №800);
- Типова програма підвищення кваліфікації для вчителів закладів загальної середньої освіти, які впроваджують Державний стандарт базової середньої освіти (наказ МОН від 12.10.2022 №904).
Для кого: керівники закладів освіти, педагогічні працівники, вчителі, які забезпечують впровадження нових Державних стандартів повної загальної середньої освіти, класні керівники.
Форма організації навчання вчителів: дистанційна.
Засоби діагностики успішності навчання: тестові завдання, самостійна робота, виконання творчих завдань.
Доступ до навчальних матеріалів: безкоштовний.
Документ про підвищення кваліфікації: свідоцтво, яке повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Підвищення стресостійкості через відновлення ресурсів у кризових умовах
Зараз усі освітяни країни вимушені працювати в надзвичайно складних фізично та психологічно умовах. Вони мають дбати про учнів та надавати їм якісні знання, професійно розвиватися, налагоджувати взаємини з батьками школярів, піклуватися про рідних… А як щодо самих себе? Для того, аби працювати максимально ефективно, важливо підтримувати свій ресурсний стан. На перший погляд може здатися, що поєднати всі ці завдання неможливо. Але це цілком реально! Про те, як це зробити, ви дізнаєтеся, пройшовши курс Ірини Дядюшкіної «Підвищення стресостійкості через відновлення ресурсів у кризових умовах».
Про курс: Курс покликаний допомогти вам опанувати прийоми, які дозволять впоратися зі своїми почуттями у критичних ситуаціях. Ви отримаєте дієві поради, а також розберете техніки та вправи для гармонізації психоемоційного стану.
Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів:
- Стадії прийняття життєвих змін. Стрес. Конфлікт. На початку навчання ви розберете стадії прийняття горя, втрат та життєвих змін, а також навчитеся долати стрес та розвʼязувати конфлікти.
- Гармонізація психоемоційного стану. У межах цього модуля ви отримаєте дієві техніки гармонізації психоемоційного стану та навчитеся дбати про власний емоційний стан.
- Мотивація. Третій модуль курсу присвячено цікавим вправам та технікам, які допоможуть віднайти мотивацію, відновити ресурси, візуалізувати мрії тощо.
Тривалість/обсяг: 26 годин (0,87 кредиту ЄКТС).
Ненасильницький підхід у навчанні та вихованні
Комунікація – невід’ємна складова нашого життя. Проте чи завжди вона спокійна та виважена, чи завжди ми чуємо співрозмовника, а він – нас? На жаль, ні. Але для досягнення взаєморозуміння надзвичайно важливо бути уважними до почуттів співрозмовника, спокійно реагувати на інші погляди та підходи. У цьому може допомогти метод ненасильницького спілкування. А опанувати його ви зможете, пройшовши курс Вікторії Преображенської та Юлії Колесник «Ненасильницький підхід у навчанні та вихованні».
Про курс: Пропонований курс покликаний навчити освітян будувати з усіма учасниками освітнього процесу взаємини, засновані на емпатії, гідності та розумінні, співпрацювати та знаходити найкращі рішення навіть у непростих ситуаціях.
Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів:
- Мова серця. У цьому модулі ви розберете поняття ненасильницького спілкування та його компоненті, а також дізнаєтеся, чому так важливо опанувати це мистецтво.
- 4 кроки ненасильницького спілкування. Під час навчання на цьому модулі ви пройдете 4 кроки до опанування навичок ненасильницького спілкування. Навчитеся правильно висловлювати думки, почуття, говорити про власні потреби та звертатися із проханнями, виключивши оціночні судження.
- Співчутливий зв'язок з собою та іншими. У межах цього модуля ви отримаєте знання, які допоможуть впоратися навіть із найскладнішими ситуаціями, а також – мотивувати учнів і їхніх батьків до співпраці.
- Використання ненасильницького підходу в навчанні та вихованні. Цк практичний модуль: у ньому ви розбиратимете типові ситуації, із якими зіштовхуєтеся в реальному житті, та спробуєте вирішити їх за допомогою ненасильницького спілкування.
Тривалість/обсяг: 24 години (0,8 кредиту ЄКТС).
Ефективна взаємодія вчителя та учнів із особливими освітніми потребами
Робота з учнями з ООП вимагає особливих підходів, навичок та чудового розуміння інструментів, які ви можете та маєте використовувати, аби досягти найкращого результату. А також – розуміння того, як працювати з учнями з ООП максимально ефективно. Саме цьому і присвячено курс Євгенії Груленко «Ефективна взаємодія вчителя та учнів із особливими освітніми потребами».
Про курс: Пропонований курс допоможе вам розібратися із особливостями психофізичної діяльності учнів з особливими освітніми потребами. Під час навчання ви дізнаєтеся більше про будову та функції головного мозку, що надалі допоможе краще розуміти медичні висновки та формувати чітке уявлення про можливості дітей.
Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів:
- Теоретичні основи психофізіологічної діяльності. У цьому модулі розглядаються особливості роботи головного мозку, розбирається загальна структурно-функціональна модель мозку, а також викладаються базові засади теорії сенсорної інтеграції.
- Практичні навички застосування знань теорії сенсорної інтеграції. Під час навчання ви дізнаєтеся, що таке стіммінг, чому діти хитаються на стільцях, сильно тиснуть на ручку при письмі, та що насправді може ховатися за лінню.
Тривалість/обсяг: 30 годин (1 кредит ЄКТС).
Педагогіка довіри
Довірливі та дружні взаємини між усіма учасниками освітнього процесу – важлива умова успішного навчання. І те, чи вдасться їх побудувати, багато в чому залежить від учителя. Чи складно це? Так, непросто, нюансів тут справді достатньо, проте ви цілком можете навчитися ефективно будувати процес педагогічної взаємодії. А допоможе в цьому вам курс Ганни Сукачової «Педагогіка довіри».
Про курс: Завдяки навчанню на курсі ви навчитеся правильно обирати стратегії педагогічного спілкування, а також – застосовувати прийоми та інструменти для формування сприятливого освітнього середовища.
Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів:
- Педагогіка довіри: поняття та принципи. Перший модуль познайомить вас із поняттям педагогіки довіри, також авторка курсу розповість про соціально-педагогічні чинники формування довіри.
- Педагогіка довіри: прийоми та інструменти. Другий модуль присвячено цікавим методам роботи, зокрема, нетиповим навчальним ситуаціям.
- Педагогіка довіри: обираємо стратегію. Під час навчання ви не тільки розберете стратегії педагогічної довіри, а й зможете обрати найкращий для себе варіант.
Тривалість/обсяг: 20 годин (0,67 кредиту ЄКТС).
Прикладна психологія для освітян: сучасні підходи та дієві інструменти
Сучасний учитель має бути не лише хорошим та креативним педагогом, а й непоганим психологом. Так, ви вивчали психологію в університеті, проте надзвичайно важливо доповнювати та оновлювати знання. Особливо зараз, в умовах повномасштабної війни, коли учні та їхній психологічний стан потребують особливої уваги. Розібратися у психологічних тонкощах роботи вчителя вам допоможе курс Анастасії Богуславської «Прикладна психологія для освітян: сучасні підходи та дієві інструменти».
Про курс: Головна мета пропонованого курсу – допомогти освітянам розібратися в потребах та мотивації школярів, покращити комунікацію як із ними, так і з їхніми батьками. А також – навчити педагогів турбуватися і про себе.
Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів:
- Вікова психологія. Кризи і травми
- Вікова психологія. Молодший шкільний вік
- Вікова психологія. Підлітковий вік
- Вікова психологія. Вплив комп’ютерних технологій на мислення, пам’ять, креативність
- Вікова психологія. Покоління Z
- Робота вчителя з групою
- Робота зі старшокласниками. Як обрати професію
- Робота зі старшокласниками. Особисті стосунки
- Робота зі старшокласниками. Психологія щастя
Тривалість/обсяг: 24 години (0,8 кредиту ЄКТС).
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.