Чи моєна поєднати STEM із гуманітарними дисципінами? Так! Навіть якщо вам здавалося, що українська мова безмежно далека від фізики, а література ніяк не поєднається з хімією, то ви не праві. Насправді інтегрувати та поєднувати можна будь-які предмети, головне – дійсно хотіти цього! І про те, як це зробити, розповіла в межах інтернет-конференції «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення» Наталія Борисенко.
Головна мета освіти – підготувати дітей до реального життя. І взаємозв’язок навчальних дисциплін, звісно, сприяє цьому якнайкраще. І українська мова та література тут не виняток! Це неймовірно важливі предмети, тому дуже варто знайти дієві способи інтеграції з природничими науками. STEAM допоможе у цьому!
Як інтегрувати українську мову та літературу зі STEAM?
S (наука) – згадки будь-якої галузі науки у творах.
T (технології) – використання онлайн-платформ на уроках.
E (інженерія) – створення декорацій, композицій на сцені.
A (мистецтво) – будь-яка тематична поробка.
M (математика) – вправи з математичними прикладами, де за відповіддю зашифровані літери.
Ідеї для інтегрованого уроку:
Літературна мапа України
Для її створення знадобиться велика роздрукована карта України. Під час вивчення нових творів та знайомства з їхніми героями потрібно поступово заповнювати мапу їх фотографіями. У такий спосіб школярі краще розумітимуть політико-географічний контекст творів автора.
Конкурси – здорова конкуренція
Інтегрувати природничі науки можна за допомогою проведення тематичних конкурсів. Можна запропонувати дітям звернутися до української народної творчості, зображуючи візерунки на поробках. Якщо у творі згадуються кулінарні страви, школярі можуть приготувати їх для конкурсу! Такі заходи мають багато можливостей для практичного втілення STEM.
Проєкти – розвиток критичного та креативного мислення
«Герої твору очима сучасного читача» – приклад інтегрованого проєкту з літератури із залученням кількох дисциплін. Для реалізації цього проєкту потрібно обрати один літературний твір. Згодом колективно або індивідуально зобразити, якими були б персонажі твору сьогодні. Це можна зробити за допомогою малюнка, поробки тощо. Такий підхід дозволяє не тільки розвинути критичне мислення, але й глибоко вивчити твір.
А ще можна влаштувати дискусію з літературним персонажем чи створити яскравий журнал, присвячений певній темі. Наприклад, літературному напряму, твору чи окремому герою. Окремо варто приділити увагу різноматнітнім інтерактивам, які не тільки підвищують рівень зацікавленості, а й допомагають учням краще зрозуміти тему.
Дізнатися більше можна, переглянувши виступ Наталії Борисенко в межах інтернет-конференції «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення».
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.