Навчання впродовж життя – одна з найважливіших компетентностей сучасної людини. Упродовж декількох років в Україні було розроблено та запроваджено нову систему підвищення кваліфікації, яка передбачає серйозне розширення можливостей для самовдосконалення та розвитку педагогічної майстерності вчителів.
Відповідно до вимог чинного законодавства, педагог має свободу вибору суб'єктів, тем, видів, способів тощо підвищення кваліфікації. Зокрема, звернемо увагу на Постанову КМУ від 21.08.2019 №800 (Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників).
- Пункт 6. Педагогічні і науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.
- Пункт 7. Педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі - суб’єкти підвищення кваліфікації).
- Пункт 9. Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, що провадить освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників.
- Пункт 13. За результатами проходження підвищення кваліфікації педагогічним та науково-педагогічним працівникам видається документ про підвищення кваліфікації, технічний опис, дизайн, спосіб виготовлення, порядок видачі та обліку якого визначається відповідним суб’єктом підвищення кваліфікації.
«На Урок» як суб'єкт підвищення кваліфікації працює відповідно до вимог чинного законодавства, надаючи послуги, спрямовані на професійне зростання педагогів за різномантіними напрямами та всебічний розвиток учасників освітнього процесу.
За понад 7 років діяльності Освітній проєкт «На Урок» організував сотні вебінарів та десятки конференцій та курсів для вчителів. Для того, аби вчителям початкової школи було простіше зорієнтуватися в навчальному матеріалі, підготували перелік заходів, що можна переглянути та навчатися в межах підвищення кваліфікації.
Згідно зі ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» підвищення кваліфікації педагогів у частині вдосконалення компетентностей у роботі з дітьми з ООП та надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу є обов'язковими напрямами. Кожен із них має становити не менше 10% від загальної кількості годин підвищення кваліфікації за 5 років. У цих статтях представлено перелік освітніх заходів «На Урок», які можна переглянути та навчатися:
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами»;
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу».
Пріоритетні напрями підвищення кваліфікації, які визначені МОН:
1) «Сучасні підходи до навчання в Новій українській школі на рівні базової середньої освіти»:
2) «Оцінювання навчальних досягнень учнів у НУШ»
3) «Розвиток цифрової компетентності педагогів»:
Онлайн-курси «На Урок» для вчителів початкової школи
Онлайн-курси для вчителів – комплекс навчальних матеріалів на актуальні для освітян теми, авторами яких є викладачі-практики та спеціалісти із різних сфер освіти, науки, культури.
Переваги онлайн-курсів «На Урок»:
- Різноманітні теми. Курси охоплюють ключові напрями: НУШ, інклюзивне навчання, цифрові інструменти, формувальне оцінювання, методику викладання предметів, медіаграмотність, психологію та використання ШІ в освіті.
- Практична спрямованість. Кожен курс містить конкретні приклади, інструкції та вправи, які можна одразу застосувати на уроках.
- Гнучкий графік. Навчатися можна у будь-який зручний час, у власному темпі.
- Досвідчені автори. Курси створюють педагоги-практики, методисти та експерти з багаторічним досвідом.
- Матеріали та доступ. Учасники отримують презентації, конспекти, посилання на корисні ресурси та необмежений доступ до відео.
- Свідоцтва. Після завершення курсу вчитель отримує електронний документ, який підтверджує підвищення кваліфікації.
Кому підходять онлайн-курси?
- учителям початкової, базової та старшої школи;
- вихователям і методистам закладів дошкільної освіти;
- практичним психологам і соціальним педагогам;
- керівникам освітніх установ.
Особливості участі: всі курси дистанційні, кожен, хто зареєструється, має необмежений доступ до навчальних матеріалів, спілкування в коментарях, додаткових матеріалів. За потреби учасник курсу може придбати повний доступ до курсу, що передбачає доступ до фінального іспиту та завантаження свідоцтва підвищення кваліфікації.
- Діяти, навчати, розвивати: діяльнісний підхід як основа НУШ у початковій школі
- Створення привабливого освітнього простору: практика застосування цифрових інструментів
- Використання SMART-технології на уроках в освітньому просторі НУШ
- Тимбілдинг у роботі вчителя і класного керівника
- Підтримка та розвиток емоційного інтелекту в умовах навчання онлайн
- Підвищення стресостійкості через відновлення ресурсів у кризових умовах
- Учительство нової формації: початкова та середня освіта в системі НУШ
- Організація ефективного навчання у Новій українській школі
- Системне мислення в освіті: формуємо, розвиваємо, застосовуємо
- Розвиток креативного мислення: від теорії до практики
- Інтерактивне навчання - активність без втоми: від мотивації до рефлексії
- Storytelling: пізнавально, цікаво, захопливо
- Word. Excel. Power Point: швидкий старт для новачків
- Як створювати якісний навчальний відеоконтент: поради для педагогів
- Педагогічні стратегії сучасного вчительства
- Класне керівництво: загальні принципи і робота в умовах дистанційного навчання
- Ненасильницький підхід у навчанні та вихованні
- Інструменти та прийоми формування громадянської компетентності учнів
- Інноваційні інструменти формування здоров'язбережувальної компетентності учнів
- Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики
- Проєктний метод навчання
- Педагогіка довіри
- Онлайн-тестування у школі
Інтернет-конференції «На Урок» для вчителів початкової школи
Онлайн-конференції для вчителів – це масштабний, зручний, ефективний формат підвищення кваліфікації, коли протягом дня глядачі у прямому ефірі спілкуються із фахівцями на задану конференцією тему та діляться досвідом.
Особливості конференцій «На Урок»:
- Широка тематика. Учасники дізнаються про нові підходи в навчанні, інклюзії, цифровій грамотності, психологічній підтримці, STEM та STEAM-освіті, впровадженні ШІ у навчальний процес, формувальному оцінюванні, медіаграмотності тощо.
- Відомі спікери. Серед доповідачів — викладачі-практики, науковці, освітні експерти, психологи та керівники успішних освітніх проєктів.
- Зручний онлайн-формат. Долучитися можна з будь-якого місця, потрібен лише доступ до Інтернету.
- Практична користь. Кожен учасник отримує не тільки теоретичні знання, а й реальні інструменти, приклади та методики для своєї роботи.
- Свідоцтва. За участь у конференції педагоги отримують свідоцтва про підвищення кваліфікації, що відповідають вимогам МОН.
Для кого конференції?
- учителів усіх предметів і рівнів освіти;
- вихователів та методистів;
- практичних психологів і соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти;
- усіх, хто прагне йти в ногу з освітніми трендами.
Особливості участі: конференції проходять в онлайн-форматі та доступні для перегляду в запису; відбуваються відкриті трансляції, долучитись до яких може кожен педагог. За потреби учасники можуть замовити свідоцтво про підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
- Професійне зростання педагога: ключові питання атестації та підвищення кваліфікації
- Гейміфікація в освіті: ігрові технології навчання
- Серпнева педагогічна конференція: ключові акценти 2025/2026 навчального року
- Розвиток критичного мислення:сучасні підходи та практичні рішення
- Інтерактивне навчання: практичний інтенсив
- Комунікація з батьками здобувачів освіти: налагодження ефективної взаємодії
- Мотивація в освіті: підходи та практика
- Діяльнісний підхід в НУШ: ідеї та практика
- Сприятливе освітнє середовище: шляхи організації
- Атестація педагогічних працівників відповідно до оновленого Положення
- Здійснення формувального оцінювання в НУШ
- Практичний інтенсив: інтерактивні технології навчання
- Можливості сервісу Canva для освіти: ідеї та практика
- Оцінювання результатів навчання: підходи та практика
- Компетентнісне навчання в НУШ: поради та практика
- Навчальний рік 2024/2025: підготовка до освітнього процесу
- Інтерактивні методи навчання в НУШ
- Організація виховного процесу: шляхи та ідеї
- Практикум для педагогів: інтернет-ресурси на кожен день
- Безпечне освітнє середовище: вимоги та принципи організації
- Організація змішаного навчання: ідеї та практика
- Подолання освітніх втрат: теорія та практика
- Освітні інструменти сучасного вчителя: штучний інтелект
- Навчальний рік 2023-2024: організація роботи в умовах війни
- Практичний інтенсив: вправи для психологічного розвантаження
- Практичний інтенсив: прийоми формувального оцінювання
- Навчання та волонтерство: досвід школярів і вчителів
- Практичний інтенсив: інтерактивні методи навчання
- Практичний інтенсив: ігрові технології навчання
- Ефективне завершення навчального року
- Пріоритети в освіті: мотивація до навчання
- Організація ефективного навчання: від викликів до можливостей
- Практичний інтенсив: формувальне оцінювання в НУШ
- Пріоритети в освіті: інформаційна гігієна та медіаграмотність
- Психолого-педагогічні засади роботи в кризових умовах
- Сучасні інтернет-ресурси в роботі вчителя: практичний аспект
- Інновації в освіті
- НУШ: особливості організації навчального процесу
Вебінари «На Урок» для вчителів початкової школи
Вебінари для вчителів – це онлайн-заходи на визначену тему, які дозволяють у зручний спосіб підвищувати рівень педагогічної майстерності вчителів у дистанційному форматі. Виступи охоплюють максимально широкий перелік тем і дисциплін, які відповідають професійному запиту вчителів.
Особливості вебінарів «На Урок»:
- Актуальні теми. У центрі уваги — нова українська школа, цифровізація освіти, використання ШІ, формувальне оцінювання, інклюзія, медіаграмотність, STEM, психологічна підтримка тощо.
- Зручний формат. Усі заходи відбуваються онлайн, тому до них можна долучитися з будь-якого куточка України та світу.
- Досвідчені спікери. У вебінарах беруть участь практики: учителі, науковці, психологи, методисти.
- Матеріали та записи. Після участі педагоги мають змогу переглянути записи у зручний час та скористатися додатковими матеріалами.
- Свідоцтва. Учасники отримують документи, що підтверджують підвищення кваліфікації (від 2 до 10 годин).
Для кого підходять вебінари?
- учителів початкової, середньої та старшої школи;
- вихователів і методистів закладів дошкільної освіти;
- практичних психологів, соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти.
Особливості участі: вебінари перебувають у відкритому доступі та пропонують безкоштовне навчання. Педагоги, які мають акаунт на сайті, можуть вільно реєструватися на захід та переглядати його запис. Трансляція та запис знаходяться на Ютуб-каналі проєкту у відкритому доступі. За потреби педагоги можуть замовити свідоцтво підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
- Використання ІКТ у дошкільній та початковій освіті: цифрові рішення для творчого навчання
- Навчання у початковій школі: розвиток навичок 4К на уроках мови та математики
- Перші кроки у вивченні англійської мови: методичні ідеї для закладу дошкільної освіти
- Мовленнєвий розвиток молодших школярів: ігри та вправи на щодень
- Використання штучного інтелекту в початковій та дошкільній освіті: інструменти та ідеї
- Як навчити учнів не тільки говорити, а й слухати: мовленнєва взаємодія в освітньому просторі
- Мультфільми власного виробництва: створення, монтаж, розміщення
- Розвиток емоційного інтелекту у молодших школярів: рекомендації та практичні вправи
- Подолання прогалин: інструменти для ефективної роботи на уроці та в позанавчальний час
- Атестація без стресу: аналіз норм Положення, поради для вчителів та керівників
- Розвиток компетентностей в умовах НУШ: навчання через дію
- Медіаграмотність у НУШ: дієві прийоми на щодень
- Створення хмар слів: корисні сервіси та ідеї для уроків
- Компетентнісний підхід в освітньому процесі: прийоми та інструменти
- Атестація вчителів початкової школи за оновленим Положенням
- Інтерактивна математика: як залучити учнів за допомогою цифрових технологій
- Сервіс Interacty: створення інтерактивних вправ та ігор для уроків
- Зміни до Положення про атестацію педагогічних працівників
- Практикум для вчителів: створення інтерактивних завдань за допомогою штучного інтелекту
- Методична скарбничка вчительства: математичні та логічні вправи в умовах онлайн-навчання
- 5 ресурсів для організації групової взаємодії на уроці
- Діагностика фізіологічної готовності дитини до шкільного навчання
- Особливості парної та групової роботи в початковій школі
- Класне керівництво 2.0: сучасні реалії та виклики
- Діяльнісний підхід у початковій школі: організація освітнього процесу
- Практикум для вчителів: «настільні» інструменти фасилітації
- Усні методи навчання в НУШ: переваги, недоліки та практичні поради
- Практикум для вчителів: як адаптувати розвивальні ігри в умовах онлайн-навчання
- Сертифікація як складова успішної атестації педагога
- «Кола історій» як інструмент розвитку міжкультурного діалогу Нової української школи
- Англійська мова в початкових класах: ігрові технології та їх застосування
- Розвиток ключових компетентностей через ігрову діяльність: секрети продуктивного навчання
- Формувальне оцінювання під час дистанційного та змішаного навчання
- Ефективне навчання через розваги в умовах НУШ: інтерактивні платформи та їх застосування
- Формування національної свідомості молодших школярів на уроках української мови
- Про готовність навчатися та навчати: перший раз у перший клас
- Свідоцтво досягнень та інша документація для завершення навчального року в початковій школі
- Створення візуального контенту для учнів початкових класів за допомогою технологій штучного інтелекту
- Ігри, що навчають, мотивують і не дають нудьгувати: поради для вчителів і вихователів
- Взаємодія в парі та групі як інструмент формування критичного мислення та креативності дитини в початковій школі
- Прийоми критичного мислення для використання в початковій школі
- Навчаємо вчитися: практичні поради для вчителів початкових класів
- Білінгвальні уроки математики в початковій школі: спроби, кроки, результати
- Моніторинг якості освітньої діяльності НУШ: вимога чи необхідність
- Сертифікація – шлях творчого вчителя
- Конструктор інтерактивного виховного плану для класного керівника в НУШ
- Використання сервісів VistaCreate і Flipgrid під час дистанційного та очного навчання в початковій школі
- Використання сервісу Wordwall на онлайн-уроках у початковій школі
- Нова українська школа: фокусуємося на ключових підходах
- Діяльнісний підхід як середовище для формування наскрізних умінь у НУШ
- Створення навчальних мультфільмів і коміксів за допомогою сервісів ToonyTool і Crello
- STEAM-активності в НУШ
- Цікава фізкультура в Новій українській школі
- Впровадження формувального оцінювання під час дистанційного навчання
- Дистанційне навчання учнів початкової школи, що мають різні технічні можливості: навчаємо вчитися
- Формувальне оцінювання в початкових класах НУШ: особливості та практичні поради
- Ранкові зустрічі: від аналізу структури до створення куточка «Щоденні новини» (очно та дистанційно)
- «Креативні родзинки» в роботі вчителя Нової української школи
- Ранкове коло в НУШ: структурована зустріч чи душевна розмова?
- Сучасні онлайн-інструменти для роботи вчителя початкових класів
- Практикуємо формувальне оцінювання
- Інструменти і прості механізми в ЯДС: досліджуємо речі
- Математика в дошкіллі та початковій школі: закладаємо основу для подальшого успішного навчання
- Використання кінезіологічних казок у роботі з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку
- Форми та методи дистанційної роботи з учнями початкових класів
- Формування ключових компетентностей учнів початкової школи за межами звичного: практика проєктної роботи
- Нетрадиційні методи роботи над літературним текстом на уроках читання в початкових класах НУШ
- Прості та цікаві ідеї для покращення навчальної атмосфери в дружньому класі НУШ
- Квест-гра як засіб формування ключових компетентностей молодших школярів у навчально-виховному процесі ГПД
- Як розвивати літературний геній учнів початкової школи: методика, мотивація, вправи
- Особливості організації формувального оцінювання в 3-4 класах НУШ
- Мотивація учнів початкових класів до навчання шляхом участі в проєктах і конкурсах
- Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)
- Ігрові методики та вправи в роботі вчителя початкових класів
- Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи
- Руханки для кожної дитини: вимоги, ідеї, особливості проведення
- Розвиваємо креативність учнів початкової школи за допомогою сторітелінгу
- Лайфхаки з дистанційного навчання учнів початкових класів
- Новітні підходи до навчання: скетчноутінг та комікси для учнів початкових класів (і не тільки)
- Модель змішаного навчання «ротація за станціями»: досвід упровадження в початковій школі
- Цифрові технології для формувального оцінювання в НУШ
- Онлайн-середовище для організації роботи вчителя початкових класів під час дистанційного навчання
- Дослідницька діяльність в екологічному вихованні учнів початкових класів
Нагадаємо, що для педагогів, які працюють та навчаються на сайті Освітнього проєкту «На Урок», працює Служба підтримки, до якої ви можете звернутися за потреби та отримати детальну консультацію щодо підвищення кваліфікації.


Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.