Про переваги використання інтерактивних карт на уроках.

Існує думка, що для найкращого засвоєння та запам'ятовування інформації слід пройти 4 кроки: побачити, почути, відтворити та застосувати на практиці. Та чи є такі засоби навчання, що допоможуть досягти бажаного результату? Чи може візуалізація сприяти формуванню просторової компетентності? Відповіді на ці запитання дав під час свого вебінару «Онлайн-сервіси для створення інтерактивних карт» Віктор Немченко. 

Просторова компетентність – тимчасово або постійно?

Просторова компетенція є одним із тих інтелектуальних умінь, що забезпечують розвиток особистості майбутнього. Вона знадобиться для розв’язання геометричних завдань, розробки тривимірних об'єктів, написання книг або малювання картин. А ще орієнтування в реальному та теоретичному просторі та часі, вміння читати карти різних типів – негласні вимоги епохи цифровізації. 

Розвиток просторової компетентності учнів сприяє формуванню цілісної картини навколишнього світу, розвиває логічне мислення та асоціативні зв’язки. Вона дозволяє усвідомити природу існування людства як єдності протилежностей та пов’язати з нашим повсякденним життям. 

Просторові компетентності – мастхев для більшості шкільних предметів. Але особливого значення набувають там, де вони одночасно формуються і використовуються. 

Візуалізація – короткий шлях до успіху

Що більш зручний формат подачі інформації обрано, то вищий рівень її усвідомлення. Візуалізація навчального матеріалу – найкраще цьому підтвердження. Адже використання візуальних елементів сприяє інтенсифікації навчання, урізноманітнює навчальний процес, активізує навчальну та пізнавальну діяльність. Вона дозволяє провести уроки на високому естетичному й емоційному рівні,  сприяє концентрації уваги, розвитку креативного та критичного мислення, медіаграмотності, асоціативних навичок.  

Високий ступінь наочності представленого матеріалу, комплексність і діалоговий режим роблять інтерактивні карти незамінними помічниками педагога. За допомогою візуалізації можна значно сконцентрувати увагу та підвищити інтерес учнів до вивчення:

  • історії (для сприйняття минулого як цілісної картини існування людства в часі та просторі);
  • географії (для усвідомлення місця географічних факторів у господарському житті людства, розуміння цілісності навколишнього світу);
  • економіки (для аналізу економічних зв’язків на різних рівнях тощо);
  • іноземної мови (для ознайомлення з найрізноманітнішими матеріалами мовою оригіналу);
  • мистецтва (для ознайомлення зі світовим культурним надбанням).

Інтерактивні карти надають широкі можливості для інтеграції навчальних дисциплін та проєктної діяльності. Їх можна використовувати на різних етапах уроків у якості елемента edutainment (поєднання розваг та навчання),  під час контролю або у формі домашньої роботи.

4 зрозумілі онлайн-сервіси для створення інтерактивних карт

Деякі вважають, що створення інтерактивних карт – це довго та складно. Насправді ж є багато ресурсів, які легко опанувати і для цього не потрібно володіти спеціальними навичками. Ось деякі з них:

1. Seterra online

Безкоштовний онлайн-сервіс з українськомовним інтерфейсом. Сайт пропонує чимало ігор та безліч вікторин, які допоможуть перевірити знання та вдосконалити картографічну компетентність учнів. Навіть не зареєстровані користувачі можуть використовувати наявні матеріали, створювати власні та ділитися посиланнями. Сервіс варто використовувати на уроках географії, історії, економіки тощо. 

2. StoryMap JS

Безкоштовний сервіс для створення інтерактивних карт, прокладання маршрутів, підготовки цілих історій. Сервіс простий у використанні, дозволяє створювати різноманітні завдання та матеріали. Реєстрація не потрібна, якщо є обліковий запис Google. Мова інтерфейсу – англійська, але тут вам допоможе вбудований у браузер перекладач.  

3. Google Earth

Це безкоштовний та дуже функціональний сервіс, користуватися яким можуть усі, в кого є обліковий запис Google. Він відкриває безліч можливостей для вивчення не лише нашої планети, а й Марса, Місяця та зоряного неба загалом.  

Серед спеціальних  інструментів сервісу:

  • інтерактивний глобус;
  • пошук (можливість знайти на карті світу географічні об’єкти, пам’ятки, населені пункти тощо);
  • дослідник (добірка природних пейзажів, тематичних ігор, культурне надбання людства, подорожі тощо). 
  • «Мені пощастить» (система випадковим обирає одну з пам’яток чи місцевостей на карті світу).  
  • проєкти (можливість створювати інтерактивні презентації, які мають чітку картографічну локалізацію).  
  • можливість обрати стиль карти (залежно від потреб користувачів). 
  • розрахунок площі та відстані між географічними об’єктами.

4. Thinklink

Сервіс, на якому до зображення можна додати інтерактивні відео, картинки, музику, тести та інші мітки. Можливості цього інструменту дозволяють створювати:

  • інтерактивну карту (чудова наочність для уроків географії, історії, економіки тощо);  
  • інтерактивну таблицю (на такій таблиці можна розмістити набагато більше корисних матеріалів та посилань);  
  • інтерактивну опорну схему (може стати справжньою підказкою для учнів);  
  • інтерактивне відео. 

Ресурс умовно безкоштовний: є платні послуги, але тих функцій, що надаються безкоштовно, цілком достатньо для якісної роботи. Бажаєте отримати практичні приклади створення та використання інтерактивних карт? Перегляньте вебінар Віктора Немченка! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter