Усі діти люблять ігри. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, особливо коли говоримо на серйозні теми. Справді, хіба до жартів під час уроків історії? Насправді ж гейміфікація здатна піднести вивчення історії на якісно новий рівень. І про те, як це зробити, розповів у межах Всеукраїнській інтернет-конференції «Історія та громадянська освіта у школі», Олександр Желіба.
Комікси: запорука видовищного уроку
Як урізноманітнити урок і зробити його неймовірно цікавим для учнів? Спробуйте комікси та інтернет-меми! Тим паче, що в мережі можна знайти безліч готових шаблонів та простих онлайн-сервісів, які допоможуть створити чудову візуалізацію.
Комікс або мальопис (від англ. comic) – послідовність малюнків, зазвичай із короткими текстами, які створюють зв'язну розповідь.
Варіанти ігор із коміксами:
- Намалюй комікс. Запропонуйте дітям заповнити готовий шаблон коміксу за темою уроку. Наприклад, вони можуть проілюструвати діалог між сторонами конфлікту, історичними діячами, які мали протилежні погляди тощо.
- Озвуч комікс. Ще цікавіше – інсценізувати історичні події не просто за підручником, а за попередньо створеним коміксом! Як варіант: сусіди за партою спочатку складають комікси, а потім зачитують їх у дійових особах.
- Створи мем. Попросіть школярів створити мем, тобто зображення із влучним жартівливим поясненням. Це чудовий метод унаочнення теми та активізації опорних знань й умінь!
Онлайн-конструктори для створення коміксів і мемів:
- https://www.makebeliefscomix.com/
- https://edu.pixton.com/educators
- http://stripgenerator.com/
- http://writecomics.com/
- http://www.wittycomics.com/
Словотвори: креативність та повторення
Шукали універсальну гру для розвитку креативності та повторення вивченого? Ми вже знайшли! «Словотвори» допоможуть активізувати увагу школярів, покращити командну роботу та мотивуватимуть учнів дізнаватися більше.
«Анограми»: активізація знань на початку уроку
Анаграма – літературний прийом, який полягає в перестановці букв або звуків певного слова, що в результаті дає інше слово або словосполучення.
1. Оберіть слово за темою уроку або дайте школярам кілька найуживаніших літер.
2. Попросіть учнів утворити якомога більше слів за темою уроку, відповідно до прочитаного параграфу тощо.
3. Пам'ятайте про правила утворення слів:
- Слова, які пишуться з апострофом потрібно вводити без апострофа, через дефіс – без дефіса;
- У слові-відповіді надані букви повинні зустрічатися стільки разів, скільки їх було у завданні.
«З одного багато»: розвантаження наприкінці уроку
- Оберіть слово за темою предмету. Бажано, щоб воно складалося з великої кількості літер. Наприклад, «контрреформація».
- Попросіть школярів скласти якомога більше слів, пов’язаних із дисципліною.
- Пам’ятайте про правила утворення нових слів: не можна використовувати власні назви та вигадані слова.
Криптограма: дивовижна перевірка знань
Учні обожнюють розгадувати загадки, розкривати таємниці та шукати відповіді. Тож саме час навчити їх розгадувати криптограми! Це не просто цікаво, це справді корисно, адже такий підхід неабияк розвиває креативне мислення.
Криптограма – схований, зашифрований тайнопис, що розкривається за допомогою набору шифру або ключа, що надає вчитель.
Як створити шифр? Найпростіші ключі:
- числа замість букв (порядковий номер букви);
- слова і речення написані задом наперед;
- склади перемішані;
- абетка виписана задом наперед (так замінюються відповідні букви);
- букви у словах рзташовані перемішані;
- азбука переставлена на одну букву (або більше) назад чи вперед.
Принцип гри простий:
- На початку уроку діти отримують зашифровану фразу або малюнок.
- Якщо текстовий шифр: у шифрі літери замінені цифрами (знаками, ієрогліфами). А ключем є код у вигляді зашифрованих понять та запитань до них.
- Якщо шифр-малюнок: потрібно знайти на малюнку предмет, позначений першою цифрою. За другою цифрою визначається буква із назви цього предмета.
Звичайно, це лише частина захопливих ігор, які можна використати на уроці! Олександр Желіба навів безліч прикладів цікавих ігор, які зроблять ваші уроки незабутніми! Дізнатися про них можна переглянувши виступ лектора на Всеукраїнській інтернет-конференції «Історія та громадянська освіта у школі». Не відкладайте!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.