Вправи і практичні завдання для покращення когнітивних здібностей дітей!

Збалансований розвиток критичного, логічного та креативного мислення розвиває в дітей уміння систематизувати інформацію, досліджувати причинно-наслідкові зв'язки та якісно вести дискусії! Усі ці «суперздібності» не даруються людині з народження. Це особливі навички, яким потрібно вчитися протягом життя! Саме про них говорила Ганна Сукачова у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Мислення логічне, креативне, критичне».

Запитання і відповіді:

1. Що хотів сказати автор? Діти мають глибше аналізувати твір, а не переказувати сюжет без розуміння суті. Приклади запитань: 

  • Навіщо автор вигадав саме такі імена персонажам? 
  • Чому саме такі ситуації описує? 
  • Чому пише оповідання, а не повісті?  

2. «Тонкі» та «товсті» запитання. Чергуйте запитання для короткої/однозначної та для розлогої відповіді. Що більше запитань відкритої форми, то краще розвиватимуться свої аналітичні здібності дитини. 

  • Приклади «тонких» запитань: Хто…? Що…? Коли...? Як звуть…? А чи було…?
  • Приклади «товстих» запитань: Чому…? Чому ти так думаєш? Яка різниця між…? Що буде, якщо…? Чи може…?

3. Так чи ні? Запитання для перевірки компетентності дитини у вивченій темі.

4. Чому й навіщо? Дитина вчиться визначати головну і другорядну інформацію.

5. Метод контрольних запитань. Запитання для узагальнення вивченого за допомогою творчого та аналітичного мислення. Приклади запитань:

  • Чи можемо ми уявити ситуацію, коли за мотивами нашого твору відбуваються історичні події або написано художній твір?
  • Які ще мовні засоби ми можемо додати до тих, що ніколи не застосовувалися?
  • Яким чином тема твору пов'язана з текстом художнього твору, з історичною епохою чи подіями, що описані у повісті, романі, оповіданні?

Робота з текстами

  1. Допоможіть дітям зробити органайзер для планування роботи.
  2. Перевернуті фрази.
  3. Вправи на редагування.
  4. Складання фраз або абревіатур.
  5. Альтернативні історії. Діти вигадують альтернативну розв'язку до сюжету книги тощо.
  6. Подивися за книгу. Учні мають знайти філософський підтекст за уривками із твору тощо.

Дізнатися більше про практичні прийоми для інтелектуального розвитку учнів можна безпосередньо з виступу:

Перегляньте інтернет-конференцію «Мислення логічне, креативне, критичне» – на вас чекає безліч цікавої інформації!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter