Збалансований розвиток критичного, логічного та креативного мислення розвиває в дітей уміння систематизувати інформацію, досліджувати причинно-наслідкові зв'язки та якісно вести дискусії! Усі ці «суперздібності» не даруються людині з народження. Це особливі навички, яким потрібно вчитися протягом життя! Саме про них говорила Ганна Сукачова у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Мислення логічне, креативне, критичне».
Запитання і відповіді:
1. Що хотів сказати автор? Діти мають глибше аналізувати твір, а не переказувати сюжет без розуміння суті. Приклади запитань:
- Навіщо автор вигадав саме такі імена персонажам?
- Чому саме такі ситуації описує?
- Чому пише оповідання, а не повісті?
2. «Тонкі» та «товсті» запитання. Чергуйте запитання для короткої/однозначної та для розлогої відповіді. Що більше запитань відкритої форми, то краще розвиватимуться свої аналітичні здібності дитини.
- Приклади «тонких» запитань: Хто…? Що…? Коли...? Як звуть…? А чи було…?
- Приклади «товстих» запитань: Чому…? Чому ти так думаєш? Яка різниця між…? Що буде, якщо…? Чи може…?
3. Так чи ні? Запитання для перевірки компетентності дитини у вивченій темі.
4. Чому й навіщо? Дитина вчиться визначати головну і другорядну інформацію.
5. Метод контрольних запитань. Запитання для узагальнення вивченого за допомогою творчого та аналітичного мислення. Приклади запитань:
- Чи можемо ми уявити ситуацію, коли за мотивами нашого твору відбуваються історичні події або написано художній твір?
- Які ще мовні засоби ми можемо додати до тих, що ніколи не застосовувалися?
- Яким чином тема твору пов'язана з текстом художнього твору, з історичною епохою чи подіями, що описані у повісті, романі, оповіданні?
Робота з текстами
- Допоможіть дітям зробити органайзер для планування роботи.
- Перевернуті фрази.
- Вправи на редагування.
- Складання фраз або абревіатур.
- Альтернативні історії. Діти вигадують альтернативну розв'язку до сюжету книги тощо.
- Подивися за книгу. Учні мають знайти філософський підтекст за уривками із твору тощо.
Дізнатися більше про практичні прийоми для інтелектуального розвитку учнів можна безпосередньо з виступу:
Перегляньте інтернет-конференцію «Мислення логічне, креативне, критичне» – на вас чекає безліч цікавої інформації!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.