29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM
Ключові тези виступу Олени Пархоменко.

Загалом люди по-різному сприймають твори мистецтва. Наприклад, хтось проходить повз картини в галереї за хвилин 10, швиденько проглянувши кожну роботу, а хтось навпаки, може замислено розглядати кожну деталь на одній картині годинами! Хто з цих людей отримає від виставки не лише задоволення, а й користь? Очевидно, що той, хто вміє «читати» мистецтво. І цьому дійсно можна навчитися!

Про те, як твори мистецтва можуть розвивати логічне мислення розповіла у своєму вступі у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «На Урок»: «Мислення логічне, креативне, критичне» Олена Пархоменко.

За словами лекторки, закони логіки – це внутрішній, необхідний і суттєвий зв'язок між думками.  

Існують такі закони логіки: 

  • Тотожності: кожне поняття або судження людина використовує в одному і тому ж сенсі.
  • (Не)суперечності: два несумісних судження не можуть бути істинними одночасно. Одне судження буде помилковим.
  • Закон виключеного третього: з двох суперечливих суджень одне – істинне, інше – хибне, третього не дано.
  • Закон достатньої підстави: будь-яке твердження, щоб вважатися достовірним, має бути доведеним.

Як тренувати логіку через твори мистецтва?

Схема роботи насправді дуже проста та одночасно цікава. Оберіть твір мистецтва та попросіть своїх вихованців уважно роздивитися його. Діти мають відповісти на такі запитання:

  1. Що відбувається у цьому творі мистецтва? Що ви бачите, що спонукає вас сказати саме це?
  2. Учні діляться своїми інтерпретаціями та аргументують міркування.
  3. Школярі уважно розглядають твір мистецтва. Далі відповідають на запитання: що відбувається на картині? Що більше деталей у сюжеті картини побачать діти, то краще. 
  4. Міркування + уява. Учні уважно розглядають кожну деталь на картині, а потім розмірковують над таким запитанням: якби цей художній твір був початком/серединою/кінцем історії, що про нього можна було б сказати, і що може статися далі?

Хочете дізнатися більше про те, як мистецтво може розвивати логічне мислення, радимо переглянути виступ Пархоменко Олени «Дивлюсь/Думаю/Цікавлюсь: розвиток логічного мислення через мистецтво». Спікерка – кандидат економічних наук, доцент, PhD, викладач Каразінської школи бізнесу ХНУ імені В.Н. Каразіна, автор низки навчально-методичних розробок з фінансового менеджменту, економічного аналізу, питань бізнесу та розвитку підприємництва.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter