2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Новини

Якою буде дистанційна форма здобуття освіти: роз'яснення від МОН

МОН надіслало до регіонів лист-роз'яснення щодо застосування нового Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, яке набуло чинності 16 жовтня 2020 року. 

У Міністерстві освіти та науки України особливо наголошують на наступних моментах:

  1. Карантин (та інші надзвичайні обставини) не потребують переведення учнів на дистанційну форму освіти, а отже непотрібно і відповідних заяв від батьків. Освітній процес продовжується з використанням технологій дистанційного навчання (на денній або іншій формі здобуття освіти, на яку учнів зараховано) і рішення про це приймає педагогічна рада. Саме у такий спосіб можна реалізувати змішане навчання.
  2. Окрему увагу варто звернути на особливості організації дистанційного навчання для дітей з особливими освітніми потребами, яким потрібна підтримка асистента вчителя чи асистента учня. Також увагу варто приділити учням, які не мають доступу до інтернету або техніки (для них слід використовувати доступні засоби комунікації).
  3. Зміст освіти і кількість годин не скорочується, а реалізується в синхронному та асинхронному режимах (із урахуванням необхідності запобігання погіршенню здоров’я учнів і вчителів, а також технічних можливостей).
  4. Не обов'язково проводити всі уроки синхронно, тобто онлайн, із використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо, не потрібно.
  5. Необхідно приділити увагу вправм для очей та постави.
  6. Поточне та тематичне оцінювання результатів навчання учнів проводиться дистанційно. Але кількість робіт, які виконують учні для такого оцінювання (з фіксацією оцінки у класному журналі), не повинна бути надмірною і перевантажувати учнів.

Якщо батьки дитини ухвалюють рішення про дистанційне навчання на постійній основі, неохідно звернутися до закладу освіти, який надає послуги саме за дистанційною формою здобуття освіти. Такий заклад освіти може бути державної, комунальної чи правтної форми власності, але він повинен мати системотехнічне забезпечення для організації саме дистанційної форми здобуття освіти. Мова йде насамперед про комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні освітні ресурси тощо. Про те, що заклад освіти може забезпечувати саме таку форму здобуття освіти, він обов’язково інформує на своєму сайті (або на сайті засновника). Якщо такий заклад освіти знаходиться у державній чи комунальній власності, то здобуття повної загальної середньої освіти у ньому є безоплатним для всіх учнів (оплата праці вчителів здійснюється за рахунок державного бюджету).

У МОН зазначають, що дистанційне навчання розширює можливості для здобуття освіти дітьми, які з різних причин не можуть відвідувати заклади освіти, а також забезпечує неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин.

Дистанційне  навчання забезпечує постійний учительський супровід, регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм (за потреби) підтримки в освітньому процесі.

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter