26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ
Анонс: Ключові тези з виступу Любові Цукор

Яке оптимальне рішення для організації освітнього процесу в умовах сьогодення? Змішане навчання! Для того, щоб створити комфортну атмосферу для учнів та педагогів, маємо дізнатися більше про особливості його впровадження. Любов Цукор розповідає про переваги, недоліки та моделі змішаного навчання у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Змішане навчання: очікування, можливості та досвід».

Переваги та недоліки змішаного навчання

Попри те, що сьогодні змішане навчання – найбільш оптимальне рішення для освітян, цей формат навчання має як переваги, так і недоліки. Для якісної організації робочого процесу маємо чітко розуміти всі нюанси. Попереджений, значить озброєний!  

Переваги:

  • Доступні матеріали. В інтернеті можна знайти багато розробок українських і закордонних учителів. Знаходьте найцікавіші ідеї, створюйте власні та діліться ними з учнями та колегами. Вільно обирайте інструменти, засоби та підходи до навчання в межах програми.
  • Економія часу. Якщо використовувати ресурси для перевірки знань, зокрема онлайн-тести «На Урок», можна заощадити час на рутинних роботах, сконцентруватися на творчості та нових розробках.
  • Зручність навчання. Можна організувати цікаве самостійне опрацювання матеріалу, залучаючи будь-які корисні ресурси.
  • Інтеграція на рівні тем і предметів. На початку цей момент може викликати складнощі, але інтеграція несе неабияку користь для розуміння міжпредметних зв'язків.   

Недоліки:

  • Відсутність безпосереднього контакту вчителя та учнів. Втрата джерела контакту – серйозна проблема, тим паче соціалізація дітей і підлітків інколи викликає складнощі. Цікавтеся життям та самопочуттям учнів, щиро радійте їхнім особистим успіхам навіть на відстані. 
  • Необхідність самоконтролю. Це складно як для дітей, так і для вчителів. Адже нам потрібно організувати новий формат роботи, підготувати адаптований матеріал, приділити увагу саморозвитку та родині. Учням же складніше відшукати мотивацію в онлайн-навчанні, дистанційка може сприйматися, як канікули. 
  • Невідповідне технічне забезпечення. Найбільша складність змішаного навчання! Проблема з інтернетом, відсутність комп'ютерів у школі, проблема із технічним забезпеченням. Також не всі родини мають змогу забезпечити кожного члена сім'ї гаджетом, якщо дистанційні уроки декількох дітей проходять одночасно.

Класифікація моделей змішаного навчання:

Стейкер і Хорн у своїй книзі «Змішане навчання» пропонують таку класифікацію моделей: ротаційна, гнучка, самостійне змішування та доповнена (збагачена) віртуальна модель. 
Лекторка детально розповіла про кожну з них та дала практичні рекомендації, як застосовувати ці моделі у навчання. Також Любов Цукор підготувала список джерел, які можна використовувати для організації цікавих уроків.


Ротаційна модель

Найбільш популярна модель в Україні та світі, її головна перевага – універсальність. Підходить для всіх закладів освіти, для дітей різних вікових груп, для учнів з ООП і може використовуватися для вивчення будь-яких предметів. Така модель – прекрасне рішення для інклюзивного класу. Комбінуйте варіанти ротаційної моделі змішаного навчання. Наприклад, увесь клас працює за принципами ротацій за станціями, для дитини з ООП вибудуйте індивідуальну ротацію.

При ротаційній моделі змішаного навчання вчитель самостійно складає графік роботи з дітьми, чергуючи онлайн- та офлайн-навчання. Використовується індивідуальна, групова та робота всім класом.

Підвиди ротаційної моделі:

  1. Ротація за станціями. Станції – це види роботи в межах вивчення теми чи курсу. За принципом цього підвиду можна побудувати індивідуальну, групову та проєктну роботу. Реалізується за чітким графіком, за яким кожен учень проходить усі «станції». Які види роботи будуть онлайн, а які офлайн – вирішує вчитель.
  2. Ротація за лабораторіями. Передбачає додаткову роботу в лабораторії чи майстерні.
  3. Перевернуті класи. Цей підвид ротаційної моделі підходить для самостійного вивчення теми та закріплення знань на уроці. У такий спосіб можна розробити буктрейлери, мапи думок і стрічки часу.
  4. Індивідуальна ротація. Для втілення цієї моделі будується індивідуальний графік для кожного учня, обов’язково додаються уроки онлайн. Підходить для роботи в інклюзивному класі.

Можливості «На Урок» для ротаційної моделі навчання:

  • Онлайн-тести для перевірки знань та закріплення вивченого матеріалу, бо після кожного уроку можна пограти на відповідність або переглянути флеш-картки.
  • Флеш-картки – цікавий та корисний спосіб онлайн-роботи у форматі запитання-відповідь, підходить для вивчення та закріплення матеріалу, а також для контролю знань.
  • Проєктна робота. Цей розділ містить безкоштовні проєкти з покроковими інструкціями, які можна виконувати самостійно вдома чи групою людей у школі. 
  • Інтернет-олімпіада та онлайн-конкурси «На Урок» можуть використовуватися, як варіант змішаного навчання. Адже діти готуються та виконують завдання вдома, а ви можете передивитися їхні результати в особистому кабінеті.

Бажаєте дізнатися більше про ротаційну, гнучку, доповнену віртуальну чи модель самостійного змішування? Думаєте над тим, як зробити навчальний процес простішим, які ресурси використовувати? Неодмінно перегляньте конференцію. Любов Цукор підготувала надзвичайно корисний, насичений практичною інформацією виступ! Лекторка поділилася добіркою вебінарів, курсів, онлайн-тестів, флеш-карток, проєктів, лабораторних робіт, а також інтернет-олімпіад та онлайн-конкурсів від освітнього проєкту «На Урок». Приємного перегляду!

<iframesrc="https://www.youtube.com/embed/hQXo8XLz1Wc" frameborder="0"allowfullscreen="allowfullscreen">
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter