Досліджуємо медіа: селфі.

Про матеріал

Читати книги і бути освіченою людиною сьогодні модно. «Читання для мене – як повітря. Для того щоб щось «видавати», необхідно давати голові інформацію для переробки: фільми, музику, книжки. Узагалі мозок без книжок всихається і стає маленьким, як сірникова коробка», - це слова відомого співака Кузьми, тобто Андрія Кузьменка, чи просто Скрябіна.

Перегляд файлу

 Навчальний предмет. Читання. 3 клас.

Розділ. Здійсниться все!.

Тема. Досліджуємо медіа: селфі.

Тип уроку. Урок формування компетентностей.

Автор: Прокопенко Віталіна Василівна, вчитель  початкових класів Півнянського ЗЗСО І – ІІІ ступенів Кожанської селищної ради Київської області.

Програма. Типова освітня  програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3 – 4  клас. – 2019. № 1273

Мета. Формувати предметних і ключових компетентностей (комунікативна, читацька, навчання впродовж життя, природнича, соціальна); розвиток зв’язного мовлення, образного мислення, навички співпраці та культури командної роботи; виховання ціннісного ставлення до сімейних традицій, бажання робити добро, проявляти почуття, чуйність, милосердя, доброту.

Учні: пояснюють зміст побачених світлин; визначають мету селфі, їхню роль; самостійно будують висловлювання на розуміння селфі; проявляють фантазію; аргументують думку власними прикладами; взаємодіють усно; розуміють головну мету селфі; висловлюють припущення на основі почутого; ставлять запитання; беруть участь у колективному обговоренні; висловлюють власні ставлення до змісту прослуханої інформації; користуються формулами мовленнєвого етикету; дотримують правил спілкування.

 Обладнання: селфі відомих особистостей України, фотозона «Селфі з книгою», нові книги, придбані для класної бібліотечки, картки.

Меседж уроку: «Хто чим багатий, той тим і ділиться»

Кольорові слова уроку: селфі, фото.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Мотиваційна хвилина. Слухання притчі «Хто чим багатий, той тим і

радий».

 

Жили два сусіди. Перший був добрим, чуйним. І все у нього в житті ладилося – і в сім'ї, і на роботі, будинок був красивий і великий, і в саду завжди росло багато квітів, фруктів і овочів.

Другий сусід був злісним і заздрісним, і від того у нього самого все йшло шкереберть: і будиночок весь нахилився, і в городі крім бур'яну нічого не проростало. Злився сусід, заздрив удачливому товаришеві і постійно намагався йому якусь гидоту зробити: то сміття накидає, то ще що-небудь нехороше придумає.

Прокинувся одного разу чоловік у доброму настрої, вийшов на ґанок, а там – відро з помиями. Узяв він його, помиї вилив, відро вишкріб аж до блиску, назбирав у нього найбільших, стиглих і смачних яблук та й пішов до сусіда. Той, зачувши стукіт у двері, зловтішно подумав: «Нарешті я йому допік!». Відчиняє двері, сподіваючись на скандал, а чоловік протягує йому відро з яблуками і каже: «Хто чим багатий, той тим і ділиться!»

–  Як ви зрозуміли притчу?(Добра людина з доброго серця виносить добро…)

– За добро не просять подяки, не чекають винагороди. Добрі справи роблять безкорисно, зі щирим серцем, просто так, безкоштовно.

– Сьогодні меседжем уроку я пропоную слова з притчі: «Хто чим багатий, той тим і ділиться!»

– Чим ви можете сьогодні поділитися? (Посмішкою, гарним настроєм. Порадою).

– Чим може ділитися людина з іншими людьми?

– Як ви можете ділитися? (Словесно, емоціями, діями, вчинками…).

– А я хочу поділитися з вами новими книгами, що придбала для нашої бібліотечки. (Вчитель демонструє книги для класної бібліотечки).

– А ще хочу поділитися світлинами, що отримала від вас, після виконання практичних робіт та під час відвідування бібліотеки.

(Фотозона «Селфі з улюбленою книжкою»)

– Як ще можна сказати по іншому? (Фото, селфі)

– Що спільного, що відмінного?

ІІ. Основна частина

– Сьогодні у нашому медіа віконці – селфі, засіб для збереження та передачі інформації.

1. Робота за підручником (сторінка 68)

– Чи любите ви робити селфі? З якою метою?

– Селфі – феномен електронної сучасності.

– Цікаво знати.

Фотогра́фія, фото (від грецького світло та пишу) – сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій, які мають на меті реєстрацію поодиноких довготривалих зображень об'єктів за допомогою світла.

Се́лфі (англ.  — сам, само) вид фотографіїавтопортрет, зроблений за допомогою камери смартфонафотоапарата чи веб-камери. Може бути зроблений фотографуванням як власного вигляду, так і його відображення у дзеркалі. Часто користувачі одразу завантажують селфі на власні сторінки у соціальних мережах. Цей вид фотографії медіадослідники із Graduate Center у Нью-Йорку називають одним із феноменів електронної сучасності. Вперше поняття «селфі» з'явилося на австралійських інтернет-форумах у 2002 році і отримало широку популярність на початку 2010-х років через поширення мобільних пристроїв із фотокамерами та розвитком мобільних додатків, як-от Instagram.

а) Робота зі словом.

Опрацьовуємо інформацію на сторінці 68.

– Прочитайте інформацію, що пропонують для обговорення.

– Чи правильно роблять селфі діти?

– Чи варто робити такі селфі?

– Яких селфі слід уникати? Чому?

– Що може трапитися, якщо не дотримуватися порад?

б) Аналізуємо конкурс «Селфі з улюбленою книжкою» сторінка 69.

–  Прочитайте інформацію.

–  З якою метою проводиться конкурс?

– Хто бере участь у конкурсі?

Цікава інформація.

Директор бібліотеки у селі Нове Село на Виноградівщині вирішила зацікавити до читання молодь за допомоги модерних засобів.

Мелінда Молнар оголосила акцію у соціальній мережі Facebbok і назвала її «Book & Face», або «Селфі з улюбленою книгою: читаю і тобі раджу!». Завдання нескладне: всім охочим пропонується зробити фото з книгою та розмістити на сторінці. «Давайте робити селфі з улюбленою книжкою чи з тою, яку читаєте зараз і ділитись гарними книгами з іншими! Фото надсилайте на нашу сторінку в Facebook. Переможця чекає подарунок!!!», - зазначає Мелінда Молнар. До акції, яка триватиме до 24 березня, можуть приєднатися всі бажаючі, незалежно від віку. Свої селфі з книгами вже надіслало кілька десятків учасників, при чому, не лише діти, а й дорослі.

Слід зазначити, що сільська бібліотека Нового Села має свій сайт та визнана однією з найкращих на Закарпатті.

Фізкультхвилинка

2. Практична робота.

а) Асоціативний кущ «Книжкове різномаїття».

 – Які книжки є?

б) Ознайомлення з пам’яткою «Для чого потрібна людині книга»

– Давайте переглянемо, в яких випадках ми можемо звернутися до книги.

Пам’ятка «Для чого потрібна людині книга»

1. Якщо тобі потрібен співрозмовник – бери книгу.

2. Якщо ти сумуєш – відкрий книгу.

3. Тобі необхідна порада – знайди її в книзі.

4. Потрібен друг – подружися з книгою.

5. Хочеш стати справжньою людиною – читай книгу.

 – Дізнавшись про такий конкурс, ми теж вирішили долучитися до популяризації книги. Тож наший одноденний проект «Селфі з улюбленою книгою» передбачав наступне:

  1. відвідування шкільної бібліотеки;
  2. ознайомлення з бібліотечним фондом;
  3. селфі з улюбленою книгою.

– Як результат ми отримали:

  1. відеоматеріал «Ми в бібліотеці»;
  2. обрали книги для читання
  3. з отриманих селфі та фото створили фотозону.

г) Вправа продовж речення «Книжка для людини необхідна, як …». (…скрипка для музиканта, …Сонце для Землі, … пензлик для художника…).

ґ) Будемо ділитися інформацією.

– Читати книги і бути освіченою людиною сьогодні модно. Для участі у конкурсі «Селфі з улюбленою книгою: сам читаю і тобі раджу» я обрала книгу «Вірші» автора Василя Голобородько. Ця книга мене зацікавила тим, що його твори відрізняються від творів інших авторів своєю простотою та мінімалізмом. Ось що пише сам авто про свою творчість: «Вірші поглиблюють наші знання про світ. Світ після читання віршів стає не таким простим, як ми його звично сприймаємо. Кожен може стати поетом, писати вірші, це не те вміння, що надається якимсь винятковим людям. Вірші виникають і пишуться, ніби самі по собі. Але треба багато знати, читати, бо тільки на цьому ґрунті вірші писатимуться потім самі по собі.»

Я зрозуміла найважливіше: різні люди сприймають поезію по-різному. Це залежить від культурного досвіду кожного. Людей без такого досвіду, мабуть, немає. Але у всіх він різний. Діти теж мають цей досвід.

д) Інтерактивна вправа «Крісло автора» (діти по черзі презентують обрану книгу, користуючись шаблоном)

– Для участі у конкурсі «Селфі з улюбленою книгою: сам/сама читаю і тобі раджу» я обрав/обрала книгу … .

–  «Читання для мене – як повітря. Для того щоб щось «видавати», необхідно давати голові інформацію для переробки: фільми, музику, книжки. Узагалі мозок без книжок всихається і стає маленьким, як сірникова коробка»,  - це слова відомого співака Кузьми, тобто Андрія Кузьменка, чи просто Скрябіна. Не уявляють себе без книги відомі артисти, співаки, бізнесмени. Ольга Фреймут радить читати книжки в дитинстві, «бо потім у ці історії можна не повірити».

е) доповни прислів’я

  • Одна книга тисячі людей … навчає.
  • З книгою подружишся –  … розуму наберешся.
  • Книга вчить, …  як на світі жить.
  • Книга твій друг, …  без неї як без рук.
  • Сонце – джерело світла, … а книга – знань.
  • Хто багато читає, … той багато знає.
  • Книга не пряник, … а дітей до себе манить.
  • Книга – ключ … до наук і знань.
  • ІІІ. Заключна частина
  1. Рефлексійний аналіз

– Якби ви були автором, яку б книгу ви написали?

  1. Інтерактивна вправа «Займи позицію»: «Книги потрібно читати щодня», «Книги потрібно читати час від часу», «Книги – це не сучасно».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Серокурова Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
1196
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку