Поурочні тестові завдання з курсу "Вступ до історії. 5 клас" за темою "Дослідники історії"

Про матеріал
Поурочні тестові завдання з курсу "Вступ до історії. 5 клас" за темою "Дослідники історії" складені для проведення тестового контролю знань учнів на етапі перевірки домашнього завдання або закріплення вивченого
Перегляд файлу

Тема 5. ДОСЛІДНИКИ  ІСТОРІЇ

 

Як  історики  досліджують  минуле

 

І. Тестові  завдання

1. Справжню, не  вигадану  подію, те, що, відбувалося  насправді  називають:

А) свідчення;

Б) випадок;

В) факт.

 

2. Важливими  для  вивчення  історичного  факту є:

А) подія;

Б) випадок;

В) час;

Г) участь  певних  осіб.

 

3. Для  дослідження  історії  княжих  часів  мають  значення:

А) хроніки;

Б) літописи;

В) житія.

 

4. Першим  літописом, який  дійшов  до  нас є:

А) «Повість  минулих  літ»;

Б) Галицько-Волинський  літопис;

В) Київський  літопис.

 

5. Яка  династія  правила  у  Києві  за  княжих  часів:

А) Рюриковичів;

Б) Каролінгів;

В) Даниловичів.

 

6. Найвидатнішою  особою  періоду  Галицько-Волинської  держави  є:
А) Ярослав  Мудрий;

Б) Данило  Галицький;

В) Володимир  Мономах.

 

7. Як  називають  людей, які  своїми  вчинками  впливали  на  перебіг  історичних  подій:

А) історичні  постаті;
Б) видатні особи;

В) герої.

 

8. Найвидатнішим  козацьким  літописцем  є:

А) Нестор Літописець;

Б) Іван  Сірко;

В) Самійло  Величко.

 

9. Складіть  речення.

1185 р., князь  Ігор  Святославович, половці, вирушив, новгород-сіверський, похід.

 

Козацька Покрова: найвідоміші козацькі ікони10. Який  історичний  діяч  зображений  на

іконі Покрови  Богородиці:

А) Іван  Сірко; 

Б) Богдан  Хмельницький;

В) Іван  Мазепа. 

 

11. Вкажіть  атрибути  козацьких  клейнодів:

А) шабля;

Б) корогва;

В) човен-чайка;

Г) бунчук;

Д) булава;

Е) лук і стріли;

Є) печатка  з  гербом.

 

12. Занести  характеристики  діяльності  історичних  діячів до   колонок таблиці

А)очолив  національно-визвольну  війну  проти  Польщі; Б) отримав  титул короля; В) уклав  договір з  шведським  королем  у 1708 р.; Г)вів боротьбу з монголами; Д)заснував  Львів; Е)уклав союз  з  кримським ханом Іслам-Гіреєм ІІІ; Є) підтримував освіту, мистецтво, книгодрукування; Ж)прагнув  відновити  державну  самостійність  козацької  України; З) утворив  козацьку державу – Військо Запорізьке.

 

Данило  Галицький

Богдан  Хмельницький

Іван  Мазепа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослідники  історичної  науки

 

І. Тестові  завдання

1. Найавторитетнішим  дослідником  українського  минулого  є:

А) Микола  Костомаров;

Б) Михайло  Грушевський;

В) Володимир  Антонович.

 

2. М. Грушевський  є  автором  10-томної  праці:
А) «Історія  Русів»;

Б) «Історія  України-Руси»;

В) «Історія  запорозьких  козаків».

 

3. Центром  дослідження  історії  України  у ХІХ-поч. ХХ ст. був:

А) Київський  університет;

Б) Харківський  університет;

1834 - народився Володимир Антонович, історикВ) Одеський  університет.

 

4. Хто  зображений  на  портреті:

А) Микола  Костомаров;

Б) Михайло  Грушевський;

В) Володимир  Антонович.

 

5. Організація  української  інтелігенції, яка  існувала в 60-х роках 19 ст. та  опікувалася  поширенням  освіти, пропагувала  ідеї  самобутності  української  культури:

А) Київська  громада;

Б) Кирило-Мефодієвське  братство;

В) «Руська трійця».

 

6. Процес  збору  інформації  для  відтворення  минулих  подій, явищ, осіб  називається:

А)історичний факт;

Б) історична  особа;

В) історичне  дослідження.

 

7. Занести  характеристики  діяльності  історичних  діячів до   колонок таблиці

А)учень В. Антоновича; Б)ініціатор  створення  Київської  громади; В)викладач Київського  університету.; Г)зібрав 9 томів документів з історії України; Д) автор історичного роману «Чорна  рада»; Е)навчався  в  Тифліській  гімназії; Є)автор «Історії України-Руси» .

 

Михайло Грушевський

Володимир  Антонович

 

 

 

 

doc
Додано
24 січня 2021
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку