поурочно-тематичний план предмету "Громадянська освіта"

Про матеріал
Планування складено За програмою з громадянської освіти для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОНмолодьспорту України № 1407 від 23 жовтня 2017 року. Згідно пакету інтегрованого робочого навчального плану та програм для підготовки у Державному навчальному закладі « Мелітопольський ПАЛ» за 2019рік.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування викладання курсу «Громадянська освіта»

на 2019-2020 н. р.

  1. курс

8 група

14 год. на рік, 1 год на тиждень

Рівень стандарту

 

 

Складено згідно з Навчальною програмою інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Укладачі програми: Т. Бакка, Н. Беца, П.Вербицька та ін.

 

Підручник: Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту). Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / За ред. Вербицької П, Волощенюк О, Горленко Г та ін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема та зміст уроку

 

РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

  1Що таке ідентичність? Ідентичність. Види ідентичності.

2Що означає бути громадянином / громадянкою України? Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

3Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві? Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності.

  4Як сім’я впливає на успішність соціалізації індивіда? Соціалізація в сім’ї. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї.

 5 Молодіжні субкультури. Хто вони? Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури.

 6Ціннісні орієнтири — основа життєвого вибору та успішної самореалізації особистості. Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність.

 7Практичне заняття «Як ідентифікувати наше середовище» або Хто я?» (усвідомлення своєї ідентичності).

8Узагальнення до розділу І «Особистість та її ідентичність»

 

РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

9Який зв’язок існує між людською гідністю та правами

людини? Поняття людської гідності. Людська гідність – основа природного права. Рівноправність. Охорона й захист людської гідності.

10Звідки беруться права людини та яку вони мають історію? Еволюція прав людини. Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини.

11Які права як люди ми маємо? Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини.

12Хто відповідає за дотримання та забезпечення прав

людини? Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права. Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави.

13Які права мають діти? Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини.

 14Директорська контрольна робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування викладання курсу «Громадянська освіта»

на 2019-2020 н. р.

  1. курс

8 група

25   год. на рік, 1 год на тиждень

Рівень стандарту

 

 

Складено згідно з Навчальною програмою інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Укладачі програми: Т. Бакка, Н. Беца, П.Вербицька та ін.

 

Підручник: Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту). Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / За ред. Вербицької П, Волощенюк О, Горленко Г та ін.

 

 

 

1Які механізми захисту прав людини існують? Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. Правозахисні організації. Як побудувати ефективний механізм захисту прав дитини в школі.

2Практичне заняття. Як захистити свої права у Європейському суді з прав людини

3 «Права і свободи людини»

 

РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

4Що таке суспільство та як воно виражає себе через культуру? Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності.

5У чому суть багатокультурності, і як вона проявляється в українському суспільстві?

Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність.

6Як розпізнати стереотипи і протистояти дискримінації? Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації.

7Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей? Толерантність та інклюзія.

8Конфлікти у нашому житті, і чому їх необхідно вирішувати Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту.

9Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння?

Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс.

10Якою є сутність та особливості комунікації у житті людини та громадянина? Роль спілкування в житті людини й суспільства.

11Тематичне оцінювання.

12Практичне заняття «Мистецтво спілкування»

13Практичне заняття «Розв'язання конфліктів у нашій групі». Вчимося вирішувати проблему .

14Узагальнення до розділу ІІІ «Людина в соціокультурному просторі»

 

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

15Що таке демократія?

Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення.

16Як демократичні процедури забезпечують народовладдя у демократичній державі. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах. Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу.

17Яку роль відіграють політичні партії та громадські організації у розвитку демократії?  Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію.

18Що таке громадянське суспільство і яка роль у ньому належить правовій державі?

Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава

19Якими є умови та форми активної громадянської участі у житті суспільства? Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний  громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція.

20Яку роль відіграє громада в житті людини, суспільства і держави? Як громада реалізує та захищає свої права і законні інтереси?

Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави.  Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади.

21Тематичне оцінювання.

 

22Як і для чого створюються і діють дитячі й молодіжні громадські об'єднання?

Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн

23Практичне заняття. Створюємо правила разом» (написання та внесення змін до  статуту)

24Практичне заняття. «Участь молоді у прийнятті рішень в місцевій громаді».

25Директорська контрольна робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування викладання курсу «Громадянська освіта»

на 2019-2020 н. р.

  1. курс

8 група

31   год. на рік, 1 год на тиждень

Рівень стандарту

 

 

Складено згідно з Навчальною програмою інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Укладачі програми: Т. Бакка, Н. Беца, П.Вербицька та ін.

 

Підручник: Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту). Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / За ред. Вербицької П, Волощенюк О, Горленко Г та ін.

 

 

РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

1

Що таке мас-медіа? Як медіа впливають на людину і суспільство? Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст.. Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини.

 

 

2

Медіа і демократія. Свобода слова. Обмеження свободи слова. Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства.

 

 

3

Права і відповідальність медіа: де баланс? Як функціонує медіаринок (медіаринок і медіавласність)

Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та  їхні ознаки. Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа. 

 

 

4

Як медіа маніпулюють аудиторіями та провокують конфлікти? Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду. Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі», і як її розпізнати.

 

 

5

Для чого існують стандарти подання інформації? Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіа тексту Стандарти подання інформації

 

 

6

Чому необхідно бути медіаграмотним?

Критичний аналіз медіатекстів.

 

 

7

Твоя цифрова ідентичність. Як убезпечити себе у віртуальному світі?

Приватність  та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті.

 

 

8

Практичне заняття. «Створюємо  власні медіа»

 

 

9

Тематичне оцінювання

 

 

 

РОЗДІЛ 6. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ

10

Для чого необхідна економіка?  Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та  блага. Процеси, що забезпечують задоволення потреб: виробництво, розподіл, обмін і споживання.  Учасники (субʼєкти ) економічних відносин.

 

 

11

Як забезпечити сталий розвиток? Обмеженість ресурсів. Необхідність  раціонального та ефективного  використання ресурсів. Вплив діяльності людини на довкілля. Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля.

 

 

12

Як працює ринкова економіка? Як ринковий попит та ринкова пропозиція визначають ціни товарів? Принципи ринкової економіки. Кругообіг в ринковій економіці. Попит і  пропозиція, ринкова ціна, конкуренція.

 

 

13

Яку роль в ринковій економіці відіграє держава? Навіщо ми сплачуємо податки? Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків.

 

 

14

Домашнє господарство як власник і споживач. Домогосподарство на ринку грошей. Домашнє господарство як власник і споживач. Поняття про раціональне споживання. Права споживачів. Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження.

 

 

15

В чому полягає суть підприємництва? Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу

 

 

16

Що продається на ринку праці? Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники. Поняття професії, спеціальності,  кваліфікації працівника. Заробітна плата як дохід найманого працівника.

 

 

17

Як корупція краде можливості?  Поняття лобізму. Сутність корупції та корупціогенних ризиків. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці.  Шляхи подолання корупції.

 

 

18

Практичне заняття. «Створюємо бізнес-план власного підприємства»

 

 

19

Практичне заняття. «Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме»

 

 

20

Тематичне оцінювання.

 

 

 

РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ

21

Яким є вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину? Поняття інтеграції та глобалізації.  Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину.

 

 

22

Як і чому відбувається процес європейської інтеграції? Витоки та процес європейської інтеграції.

 

 

23

Що загрожує стабільному і безпечному існуванню сучасного світу? Міграційні процеси. Види та форми сучасної міграції. Виклики сучасного світу

 

 

24

Якими є сучасні міжнародні відносини? Поняття міжнародних відносин. Особливості міжнародного права. Система безпеки. Міжнародне гуманітарне право. Урядові і неурядові міжнародні організації.

 

 

25

Як здійснюється співробітництво в Європі та світі?

Європейське і світове співробітництво.

 

 

26

Яким є становище України в Європі та світі? Які можливості дає співпраця з міжнародними організаціями. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо.

 

 

27

Як реалізується європейський вектор розвитку України? Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС.

 

 

28

Практичне заняття «Молодіжні ініціативи та волонтерство в різних країнах світу».

 

 

29

Узагальнення до розділу VІІ « Україна, Європа, світ»

 

 

30

Тематичне оцінювання.

 

 

31

Директорська контрольна робота

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування викладання курсу «Громадянська освіта»

на 2019-2020 н. р.

2 курс

5 група

31 год. на рік, 1год на тиждень

Рівень стандарту

 

 

Складено згідно з Навчальною програмою інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Укладачі програми: Т. Бакка, Н. Беца, П.Вербицька та ін.

 

Підручник: Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту). Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / За ред. Вербицької П, Волощенюк О, Горленко Г та ін.

 

 

 

 

 

Тема та зміст уроку

Дата

Примітки

 

РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

1

Що таке ідентичність? Ідентичність. Види ідентичності.

 

 

2

Що означає бути громадянином / громадянкою України? Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

 

 

3

Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві? Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності.

 

 

4

Як сім’я впливає на успішність соціалізації індивіда? Соціалізація в сім’ї. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї.

 

 

5

Молодіжні субкультури. Хто вони? Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури.

 

 

6

Ціннісні орієнтири — основа життєвого вибору та успішної самореалізації особистості. Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність.

 

 

7

Практичне заняття «Як ідентифікувати наше середовище» або Хто я?» (усвідомлення своєї ідентичності).

 

 

8

Узагальнення до розділу І «Особистість та її ідентичність»

 

 

 

РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

9

Який зв’язок існує між людською гідністю та правами

людини? Поняття людської гідності. Людська гідність – основа природного права. Рівноправність. Охорона й захист людської гідності.

 

 

10

 Тематичне оцінювання.

 

 

11

Які права як люди ми маємо? Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини.

 

 

12

Хто відповідає за дотримання та забезпечення прав

людини? Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права. Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави.

 

 

13

Які права мають діти? Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини.

 

 

14

Як зрозуміти, що твої права порушують? Порушення прав людини.

 

 

15

Які механізми захисту прав людини існують? Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. Правозахисні організації. Як побудувати ефективний механізм захисту прав дитини в школі.

 

 

16

Практичне заняття. Як захистити свої права у Європейському суді з прав людини

 

 

17

Узагальнення до розділу ІІ «Права і свободи людини»

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

18

Що таке суспільство та як воно виражає себе через культуру? Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності.

 

 

19

У чому суть багатокультурності, і як вона проявляється в українському суспільстві?

Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність.

 

 

20

Як розпізнати стереотипи і протистояти дискримінації? Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації.

 

 

21

Тематичне оцінювання

 

 

22

Конфлікти у нашому житті, і чому їх необхідно вирішувати Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту.

 

 

23

Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння?

Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс.

 

 

24

Якою є сутність та особливості комунікації у житті людини та громадянина? Роль спілкування в житті людини й суспільства.

 

 

25

Чому невербальна комунікація є важливою в соціокультурному просторі?

 

 

26

Практичне заняття «Мистецтво спілкування»

 

 

27

Практичне заняття «Розв'язання конфліктів у нашій школі». Вчимося вирішувати проблему (у класі, школі).

 

 

28

Узагальнення до розділу ІІІ «Людина в соціокультурному просторі»

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

29

Що таке демократія?

Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення.

 

 

     30

Як демократичні процедури забезпечують народовладдя у демократичній державі. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах. Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу.

 

 

      31

Яку роль відіграють політичні партії та громадські організації у розвитку демократії?  Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію.Тематичне оцінювання.

 

 

32

Директорська контрольна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування викладання курсу «Громадянська освіта»

на 2019-2020 н. р.

                                     3курс

8 група

31   год. на рік, 1 год на тиждень

Рівень стандарту

 

 

Складено згідно з Навчальною програмою інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Укладачі програми: Т. Бакка, Н. Беца, П.Вербицька та ін.

 

Підручник: Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту). Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / За ред. Вербицької П, Волощенюк О, Горленко Г та ін.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 вересня 2019
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку