Сценарій єдиного уроку для 1 курсу Професійно-технічного училища. Урок на тему «Свобода в житті людини та її межі» Ключовою метою уроку є розуміння, що відповідальність – запорука щасливого майбутнього. Свобода, завдяки якій першокурсники обрали свій шлях, свою майбутню професію та відповідальність за свої досягнення - це те, що допоможе стати майстрами своєї справи!
Професійно-технічне училище № 2 м.Дніпро
Єдиний урок
2019 – 2010 н.р.
"Свобода в житті людини та її межі"
Автор: викладач української мови та літератури Чехлова Т.С.
2019 р.
Конспект уроку
Тема уроку. "Свобода в житті людини та її межі"
Структура уроку.
1). ФАНФАРИ
2.) Привітання учнів, батьків, колег. Оголошення
3.) Гімн України
4.) Слово надається _______________________________________
5. Оголошення теми заходу
Слово вчителя:
Свобода нічого не варта, якщо вона не включає в себе свободу помилятися, – Махатма Ганді.
Робити те, що приносить задоволення - означає бути вільним.- Вольтер
Свобода починається з іронії.- Віктор Гюго
Свобода — це не те, що вам дали. Це те, що у вас не можна забрати. - Вольтер.
У нас тепер така Свобода, наче сміттєпровід прорвало. Свобода хамства, Свобода невігластва, Свобода ненависті до України... - Ліна Костенко
Зі свободою як з жінкою: здається, що здобув перемогу, а насправді все тільки починається. - Святослав Вакарчук
Сьогодні тема нашого першого уроку «Свобода в житті людини та її межі»
Махатма Ганді, Вольте, Гюго, Ліна Костенко, Святослав Вакарчук мали та мають свою думку з приводу свободи, але я впевнена, що ви маєте свою. А чи готові ви її висловити? Тож , поговоримо?!
(у мене є ось такий цікавий куб. Його сторони: назвИ, придумай, запропонуй, поясни, чому, поділись). За кожним словом стоїть пропозиція висловити власну думку. Таким чином, я пропоную вам всім бути не тільки слухачами, а творцями цього уроку.
Асоціативний кущ.
Учні дають відповіді на запитання.
/Далі урок триває з використанням Кубу Блума. Орієнтовні звертання до учнів та запитання:
3) Свобода людини – це сфера її автономії від держави, влади, інших громадян, це спроможність діяти відповідно до своїх інтересів і мети, це можливість власного, незалежного вибору того чи того рішення.
Свобо́да — можливість чинити вибір відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей на основі знання об'єктивної дійсності. Юридично, свобода — це можливість людини поводитись відповідно до своїх волевиявлень, тобто робити все, що бажається, але тільки те, що не заборонено законом і не спричиняє невиправданої шкоди правам і свободі інших людей. Абсолютна свобода — свобода робити все, що бажається, справжня правова свобода — свобода робити все, що подобається, але без шкоди свободі і правам інших людей. Завдання права полягає в тому, щоб свободу усіх ввести в розумні справедливі рамки[1]. Libertas est potestas faciendi id, quod jure licet (Свобода — це можливість робити дозволене правом).
Слово учителя. Для здійснення свобод людини (наприклад, свободи слова чи свободи віросповідання) державі достатньо утримуватися від втручання в їх реалізацію людиною або ж захищати у разі потреби. Що ж до прав людини (наприклад, на працю, на підприємницьку діяльність, на відпочинок, на освіту тощо), то вони потребують від влади здійснення конкретних активних дій і можуть бути реалізовані лише за наявності в державі певних засобів і механізмів та відповідної юридичної процедури. Інакше кажучи, якщо я маю на щось право, то влада зобов’язана щось зробити для мене; якщо мені належить свобода, то держава мусить утриматися від будь – якого втручання. Однак у житті межі між правами і свободами доволі розмиті, тому можна стверджувати – в кожному праві є доля свободи і в кожній свободі є частина права, наприклад, право на освіту включає свободу вибору видів та напрямків освіти, навчальних закладів тощо.
МЕЖА, і, ж. 1. Лінія поділу якої-небудь території; границя (у 1 знач.).
Вседозволеність - це виходити за рамки встановлених суспільно-політичних норм поведінки людини, не рахуватися з правами інших людей і відчувати свою безкарність. Це дії, які є вигідними виключно для скоючої їх персони, наслідками яких є навмисне чи бездумне заподіяння образи і збитку оточуючим.
Відповідальність - це здатність суб'єкта (людини, групи людей чи організації) адекватно відповісти за те, що йому доручено або за те, що він взяв на себе сам.
Усвідомлення істини, що свобода не даровано державою чи будь-ким іншим, сягає далеких часів. Уже в Біблії зафіксовано вихідне право людини, без якого всі інші втрачають сенс – право на життя. У «Книзі книг» є й положення про недоторканість приватної власності, рівність людей перед судом, відповідальність людини за свої вчинки, необхідність забезпечення справедливості судового рішення. Біблія акцентує на тому, що, користуючись певними правами, людина не повинна завдавати шкоди іншим людям.
7.) Слово надається ________________________________
4) Метод «Прес».
Учні (по два з групи, або розділені на підгрупи, або старости )отримують картки з висловлюваннями, що належать до різних історичних епох. Завдання для учнів прочитати їх і спробувати визначити, в якому столітті (в яку історичну добу ) вони написані, довести свою позицію.
Номер художньої самодіяльності _________________
Метод уявний мікрофон.
Запитання . Які враження учні отримали від уроку, і що дав їм цей урок?
Підсумки уроку.
ДОДАТОК ДО УРОКУ
( Іван Павло )