Єдиний урок 1 вересня

Про матеріал

Сценарій єдиного уроку для 1 курсу Професійно-технічного училища. Урок на тему «Свобода в житті людини та її межі» Ключовою метою уроку є розуміння, що відповідальність – запорука щасливого майбутнього. Свобода, завдяки якій першокурсники обрали свій шлях, свою майбутню професію та відповідальність за свої досягнення - це те, що допоможе стати майстрами своєї справи!

Перегляд файлу

Професійно-технічне училище № 2 м.Дніпро

 

 

Єдиний урок

2019 – 2010 н.р.

"Свобода в житті людини та її межі"

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: викладач української мови та літератури Чехлова Т.С.

 

 

2019 р.

Конспект уроку

Тема уроку. "Свобода в житті людини та її межі"

  Структура уроку.

1). ФАНФАРИ

2.) Привітання учнів, батьків, колег.  Оголошення 

3.) Гімн України

4.) Слово  надається  _______________________________________

5. Оголошення теми заходу

Слово вчителя:

Свобода нічого не варта, якщо вона не включає в себе свободу помилятися, –  Махатма Ганді.

Робити те, що приносить задоволення - означає бути вільним.- Вольтер

Свобода починається з іронії.- Віктор Гюго

Свобода — це не те, що вам дали. Це те, що у вас не можна забрати. - Вольтер.

У нас тепер така Свобода, наче сміттєпровід прорвало. Свобода хамства, Свобода невігластва, Свобода ненависті до України...  - Ліна Костенко

Зі свободою як з жінкою: здається, що здобув перемогу, а насправді все тільки починається. - Святослав Вакарчук

Сьогодні тема нашого першого уроку «Свобода в житті людини та її межі»

Махатма Ганді, Вольте, Гюго, Ліна Костенко, Святослав Вакарчук  мали та мають  свою думку з приводу свободи, але я впевнена, що ви маєте свою. А чи готові ви її висловити? Тож , поговоримо?!

(у мене є ось такий цікавий куб. Його сторони: назвИ, придумай, запропонуй, поясни, чому, поділись). За кожним словом стоїть пропозиція висловити власну думку. Таким чином, я пропоную вам всім бути не тільки слухачами, а творцями цього уроку.

Асоціативний кущ.

  • Учитель запитує учнів, як вони розуміють поняття  свобода людини? Які асоціації у них виникають?

 

Учні дають відповіді на запитання.

  • Як ви розумієте поняття «межа», «обмеження» та «межа свободи»?
  • Чи знаєте ви значення поняття «вседозволеність»

/Далі урок триває з використанням Кубу Блума. Орієнтовні звертання до учнів та запитання:

  • Назви синонім та антонім слову свобода
  • Придумай свій вислів (гасло), у якому було б розкрито твою думку щодо значення свободи в житті людини
  •  Чому (на твою думку) необхідна межа?
  •  Поясни необхідність обмеження свободи
  • Поділись своїм розумінням значення в людини такої якості,як відповідальність
  • Запропонуй  заходи щодо попередження наслідків вседозволеності/

3) Свобода людини – це сфера її автономії від держави, влади, інших громадян, це спроможність діяти відповідно до своїх інтересів і мети, це можливість власного, незалежного вибору того чи того рішення.

Свобо́да — можливість чинити вибір відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей на основі знання об'єктивної дійсності. Юридично, свобода — це можливість людини поводитись відповідно до своїх волевиявлень, тобто робити все, що бажається, але тільки те, що не заборонено законом і не спричиняє невиправданої шкоди правам і свободі інших людей. Абсолютна свобода — свобода робити все, що бажається, справжня правова свобода — свобода робити все, що подобається, але без шкоди свободі і правам інших людей. Завдання права полягає в тому, щоб свободу усіх ввести в розумні справедливі рамки[1]. Libertas est  potestas faciendi id, quod jure licet (Свобода — це можливість робити дозволене правом).

    Слово учителя.  Для здійснення свобод людини (наприклад, свободи слова чи свободи віросповідання) державі достатньо утримуватися від втручання в їх реалізацію людиною або ж захищати у разі потреби. Що ж до прав людини (наприклад, на працю, на підприємницьку діяльність, на відпочинок, на освіту тощо), то вони потребують від влади здійснення конкретних активних дій і можуть бути реалізовані лише за наявності в державі певних засобів і механізмів та відповідної юридичної процедури. Інакше кажучи, якщо я маю на щось право, то влада зобов’язана щось зробити для мене; якщо мені належить свобода, то держава мусить утриматися від будь – якого втручання. Однак у житті межі між правами і свободами доволі розмиті, тому можна стверджувати – в кожному праві є доля свободи і в кожній свободі є частина права, наприклад, право на освіту включає свободу вибору видів та напрямків освіти, навчальних закладів тощо.

МЕЖА, і, ж. 1. Лінія поділу якої-небудь території; границя (у 1 знач.).

Вседозволеність - це виходити за рамки встановлених суспільно-політичних норм поведінки людини, не рахуватися з правами інших людей і відчувати свою безкарність. Це дії, які є вигідними виключно для скоючої  їх персони, наслідками яких є навмисне чи бездумне заподіяння образи і збитку оточуючим.

Відповідальність  - це здатність суб'єкта (людини, групи людей чи організації) адекватно відповісти за те, що йому доручено або за те, що він взяв на себе сам.

 Усвідомлення істини, що свобода не даровано державою чи будь-ким іншим, сягає далеких часів. Уже в Біблії зафіксовано вихідне право людини, без якого всі інші втрачають сенс – право на життя. У «Книзі книг» є й положення про недоторканість приватної власності, рівність людей перед судом, відповідальність людини за свої вчинки, необхідність забезпечення справедливості судового рішення. Біблія акцентує на тому, що, користуючись певними правами, людина не повинна завдавати шкоди іншим людям.  

7.) Слово надається ________________________________

   4) Метод «Прес».

 Учні (по два з групи, або розділені на підгрупи, або старости )отримують картки з висловлюваннями, що належать до різних історичних епох. Завдання для учнів прочитати їх і спробувати визначити, в якому столітті (в яку історичну добу ) вони написані, довести свою позицію.

  1. Людина може жити й розвиватися гармонійно лише тоді, коли вона є вільною, а дух її розкріпачено. Що є гідність людської особистості, що є права людини? Без сумніву, ці права визначено Творцем при сотворінні світу, тому ми ніяк не можемо говорити, що їх дарують які – небудь інститути – держави чи міжнародні організації. Ці структури лише здійснюють визначення господнє – написаній у серцях закон.  ( Іван Павло ) – 20 ст.
  2. Свобода дає право робити те, що не шкодить іншим. (Едуард. Клаудіус) – 20 ст.
  3. Свобода людей, що перебувають під владою уряду, полягає в тому, щоби мати постійне правило для життя,загальне для всіх у цьому  суспільстві і встановлене законодавчою владою, створеною в ньому;це – свобода слідувати власному бажанню в усіх випадках, коли цього не заперечує закон, і не бути залежним від постійної, невизначеної, невідомої, самовладної волі іншої людини.( Джон. Локк). – 18 ст.
  4. Для громадянина політична свобода є душевним спокоєм, заснованим на переконанні у своїй безпеці. (Ш. Монтеск'є) – 18 ст. 
  5. На права людини частіше за все посилаються політики, прагнучи довести свої, інколи протилежні погляди. Тим часом права людини стоять над політикою, вони – універсальні. Неможливо переділяти їх на буржуазні й соціалістичні, християнські чи ліберальні. Права людини визначають, чого не має права робити влада з підлеглою їй людиною, причому не важливо, хто тримає владу – король, диктатор, єдина партія чи демократично обраний парламент. Права людини завжди вказують межі їхньої влади. ( Марек  Новицький ). 20 – 21 ст.
  6. Людина народжується вільною, але скрізь вона в оковах…поки народ, змушений коритися, слухається, він чинить добре; але, тільки-но, маючи можливість скинути з себе ярмо, народ скидає його, він учиняє ще краще: оскільки народ, повертаючи собі свободу за тим же правом, за яким її в нього було відібрано, був управі повернути її собі – або ж не було ніяких підстав віднімати її в нього (Ж.Ж. Руссо.) – 18 ст.

 

Номер художньої самодіяльності   _________________

  1. Закріплення знань.

 Метод уявний мікрофон.

Запитання . Які враження учні  отримали від уроку, і що дав їм цей урок?

 

Підсумки уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК  ДО  УРОКУ

 

 

Куб Блума.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.             Людина може жити й розвиватися гармонійно лише тоді, коли вона є вільною, а дух її розкріпачено. Що є гідність людської особистості, що є права людини? Без сумніву, ці права визначено Творцем при сотворінні світу, тому ми ніяк не можемо говорити, що їх дарують які-небудь  інститути – держави чи міжнародні організації. Ці структури лише здійснюють визначення господнє – написаній у серцях закон.                       

( Іван Павло )

 

  1.             Свобода дає право робити те, що не шкодить іншим. (Едуард. Клаудіус)

 

  1.             Свобода людей, що перебувають під владою уряду, полягає в тому, щоби мати постійне правило для життя,загальне для всіх у цьому  суспільстві і встановлене законодавчою владою, створеною в ньому;це – свобода слідувати власному бажанню в усіх випадках, коли цього не заперечує закон, і не бути залежним від постійної, невизначеної, невідомої, самовладної волі іншої людини.( Джон. Локк).

 

  1.             Для громадянина політична свобода є душевним спокоєм, заснованим на переконанні у своїй безпеці. (Ш. Монтеск'є) 

 

  1.             На права людини частіше за все посилаються політики, прагнучи довести свої, інколи протилежні погляди. Тим часом права людини стоять над політикою, вони – універсальні. Неможливо переділяти їх на буржуазні й соціалістичні, християнські чи ліберальні. Права людини визначають, чого не має права робити влада з підлеглою їй людиною, причому не важливо, хто тримає владу – король, диктатор, єдина партія чи демократично обраний парламент. Права людини завжди вказують межі їхньої влади. (Марек Новицький).

 

  1. Людина народжується вільною, але скрізь вона в оковах…поки народ, змушений коритися, слухається, він чинить добре; але, тільки-но, маючи можливість скинути з себе ярмо, народ скидає його, він учиняє ще краще: оскільки народ, повертаючи собі свободу за тим же правом, за яким її в нього було відібрано, був управі повернути її собі – або ж не було ніяких підстав віднімати її в нього (Ж.Ж. Руссо.)
docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
2813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку