ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС МАСОВИХ ЗАХОДІВ. ЯК ПОВОДИТИСЯ В НАТОВПІ

Про матеріал

Практичне ознайомлення учнів з правилами поведінки під час масових заходів, поводження в натовпі під час масових заходів, дотримування правил безпечної поведінки під час відвідування масових заходів, виховання навичок культурної поведінки. Під ча уроку використовуються методи і прийоми критичного мислення.

Перегляд файлу

Криворізька спеціалізована школа № 9

з поглибленим вивченням економіки, права та іноземних мов

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з основ здоров’я

 

за темою:

 

ПОВЕДІНКА

ПІД ЧАС МАСОВИХ   ЗАХОДІВ.

ЯК   ПОВОДИТИСЯ  В НАТОВПІ

 

 4 клас

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Курячей Віра Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС МАСОВИХ  ЗАХОДІВ.

ЯК ПОВОДИТИСЯ В НАТОВПІ

Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час масових заходів; учити безпечно поводитися в натовпі під час масових заходів; спонукати школярів дотримуватися правил безпечної поведінки під час відвідування масових заходів; виховувати навички культурної поведінки.

Обладнання: зелені та червоні кружечки, малюнки до теми.

Ключові поняття: масові заходи, натовп, паніка.

 

Хід уроку

I.Організація  класу.

1.    Привітання гостей.

 

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться  до гостей

Привітайтесь: Добрий день! 

Хай гарно пройде весь наш день!

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

Повторення вивченого.

1. Гра «Світлофор».

Учитель читає твердження, якщо учні з ним згодні - піднімають зелений кружечок, якщо ні - червоний.

1) У випадку пожежі телефонуйте 102.

2) При пожежі телефонуйте 101.

3) У разі пожежі в під’їзді не можна користуватися ліфтом.

4) Щоб захистити органи дихання від диму, потрібно дихати через мокру ганчірку.

5) При пожежі в квартирі треба відчиняти вікна і двері.

6) Якщо на людині зайнявся одяг, їй слід бігти якнайшвидше.

7) Щоб захистити квартиру від диму, потрібно мокрими ганчірками закрити щілини навколо дверей.

8) Після прибуття пожежників потрібно виконувати їхні команди.

9) Щоб не сталося пожежі, необхідно дотримуватися правил протипожежної безпеки.

10) Не можна бавитися з вогнем

II. Повідомлення теми уроку.

- Чи може статися пожежа у людних місцях? Як себе поводити в таких випадках?

 Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як поводитися під час масових заходів, у натовпі. З ранку на ранковому колі ви зазначили чи вмієте ви поводитись у натовпі, якщо він некерований(шкала знань). Тепер ви маєте можливість  перевірити свої знання.

 

III. Актуалізація опорних знань.

Чи потрібно дотримуватись правил поведінки під час масових заходів, у місцях де є скупчення людей? Як слід безпечно поводитися в натовпі.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда з елементами розповіді про масові заходи.

- Що таке масовий захід? (Масовий захід - це заздалегідь сплановане і визначене за місцем, часом, кількістю учасників та причинами зібрання людей, що має характер свята, культурного або рекламного заходу чи ділової зустрічі).

- Назвіть, які масові заходи ви знаєте

АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ

- Пригадайте і розкажіть правила безпечної поведінки під час проведення масових заходів у школі.

- Чи відвідували ви масові заходи поза школою? Які саме?

- Чи можуть бути місця проведення масових заходів небезпечними? Чим саме?

2. Бесіда про натовп, паніку тощо з проведенням словникової роботи.

- Що таке натовп? (Натовп - велике неорганізоване скупчення людей).

- Чи може натовп створити загрозу для життя?

- Чи доводилося вам потрапляти в натовп? Як поводилися в ньому люди?

- Що таке паніка? (Паніка - розгубленість або прояв страху в разі справжньої чи уявної небезпеки).

- Коли виникає паніка?

- Чим небезпечна паніка?

3. Розповідь учителя про паніку.

- Почуття страху, що охоплює групу людей, миттєво передається іншим і переростає в некерований процес - паніку. У людей різко підвищується емоційність сприйняття того, що діється навкруги, знижується відповідальність за свої вчинки. Людина не може розумно оцінити свою поведінку й обставини, що склалися. У такій атмосфері досить лише одній людині висловити, виявити бажання втекти з небезпечного місця, як людська маса починає сліпо копіювати її дії. Тому люди найчастіше гинуть не від самої небезпеки, а від страху й паніки, що виникають у натовпі. Про це треба завжди пам’ятати й передбачати можливу небезпеку.

Історія знає чимало прикладів, коли масове скупчення людей призводило до численних жертв. Так, наприклад, у 2006 році в Індії більш ніж 300 осіб загинули і понад 400 осіб отримали поранення в тисняві під час релігійного свята в індуїстському храмі Мандар Деві. У цьому ж році в Багдаді під час ходи паломників мостом сталася тиснява, у якій загинуло понад 1000 осіб.

4. ФІШБОУНв перекладі з англійської- риб’яча кісточка(скелет)

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова – це проблема над якою ми працюємо

Чи потрібно знати правила поведінки у натовпі?

Верхні кісточки – недоліки, негативні явища

Відсутність плану евакуації

Відсутність засобів пожежогасіння

Скляні двері, вітрини

Паніка

Незручний одяг

Рух проти течії

Нижні кісточки – переваги, позитивні явища

План евакуації – шлях до порятунку

Засоби пожежогасіння

Спокій і врівноваженість

Триматися далі від скляних дверей

Рухатись за течією

Зручний одяг

Хвіст – висновок

Знати правила поведінки у натовпі важливо – це збереже життя

 

5. Фізкультхвилинка. Випили воду. Бебі шарк.

Бебі шарк – хто може перекласти з англійської – риба акула

Так і в нашому житті проблеми можуть бути маленькими або великими. Наше завдання навчитися знаходити правильне рішення проблем.

 

6. Ви розмістились по групам за бажаннями. Отже представники  груп отримайте завдання. Виконуючи завдання ми отримаємо пазл – правил поведінки у натовпі.

- 1 група – складає правила поведінки у театрі (кінотеатрі)

- 2 група – складає правила поведінки у музеї (бібліотеці)

- 3 група – закреслює предмети які не потрібно з собою брати у натовп

- 4 група -  встановлює відповідність між визначенням і роз’ясненням

7. Представлення своїх робіт

8. Займи позицію. Якщо згодні стаєте біля дверей, якщо ні біля стола.

1. Якщо ти помітив якийсь підозрілий предмет, треба:

а) швидше забрати,

б) пройти повз нього,

в) сказати дорослим.

2. Якщо на землі лежить баночка чи коробочка, треба:

а) зафутболити ногою,

б) не чіпати,

в) забрати і кинути в смітничку.

3. Якщо на твоїх очах знешкоджують злочинців, треба:

а) допомогти правоохоронцям,

б) уважно роздивлятися, що відбувається,

в) відійти від цього місця.

 

    V. Закріплення матеріалу.

2. Робота в зошиті на с. 30-31  Самостійне виконання завдання 1-6

VI. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон». Обговорення ситуацій.

Ви прийшли на концерт з батьками. На концерті фанати підбігли до сцени, почали кидати речі, розпочалася паніка.

- Як ви поведетеся?

 

- Як слід поводитися під час шкільних масових заходів? Чи завжди ви дотримуєтеся правил безпечної поведінки?

- Які правила поведінки в натовпі ви запам’ятали?

- Якщо ви опинилися в натовпі, чому слід триматися подалі від скляних дверей, вітрин, огорож тощо? Чому не слід йти проти натовпу?

- Що таке паніка? Чому не можна піддаватися паніці?

 

Світлофор

Якщо ви зрозуміли все про що йшлося на уроці, ви вивчили і можете застосувати, прикріпіть свою прищепку на зелений смайлик.

Якщо у вас виникають труднощі у застосуванні набутих знань – прикріпіть прищепку на жовтий смайлик.

Якщо ви не зрозуміли і вам потрібна допомога – тоді червоний смайлик.   

Дякую за урок.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Shtykh Oksana
    ДЯКУЮ СУПЕР
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
4718
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку