Безпечне навчання в умовах (адаптивного) карантину
У 2020-2021 навчальному році школи працюють в умовах адаптивного карантину. Всі заклади освіти в Україні будуть організовувати освітній процес згідно з вимогами Головного державного санітарного лікаря та рекомендаціями Міністерства освіти і науки України.
Організація змішаного навчання:
-
Рішення про запровадження змішаної форми навчання приймається на рівні адміністрації навчального закладу.
-
Структуру та форму дистанційної складової змішаного навчання визначає педагогічна рада школи, враховуючи освітню програму, навчальний план та особливості кожного закладу і регіону. Школа має адаптувати програму до технічних можливостей учнів і вчителів.
-
Можливі елементи змішаного навчання:
А) заняття в спортивних секціях, спортивних, музичних та естетичних школах зараховуються як уроки в школі за рішенням педагогічної ради (для учнів 5-11 класів). Цю особливість освітнього процесу необхідно зазначити в освітній програмі;
Б) переведення в режим дистанційного вивчення окремих предметів. Кількість та перелік предметів регулюється педагогічною радою в залежності від складності епідеміологічної ситуації, враховуючи вимушену самоізоляцію учнів та вчителів;
В) за бажанням батьків (за заявами та рішенням педагогічної ради) переведення на навчання в дистанційному режимі окремих учнів (зменшення учнів в класі/групі);
Г) чергування очного і дистанційного навчання для класів/груп «день через день» чи «тиждень через тиждень» (можливе для переповнених шкіл/класів);
Д) змінне навчання (можливе для переповнених шкіл/класів).
Доступ до закладів освіти:
-
Учні заходять до школи у визначений час на визначений вхід.
-
Контролювати вхід учнів та співробітників має медичний працівник чи (та) черговий вчитель (відповідальний працівник). При цьому для співробітників закладу освіти варто завести журнал фіксації показників стану здоров’я (у довільній формі). Такі журнали можна вести і для учнів.
-
Усі співробітники школи (педагогічні та непедагогічні працівники) перед входом у будівлю мають пройти температурний скринінг та повідомити про відсутність (наявність) в себе ознак ГРВІ. Вимір температури тіла проводиться безконтактним термометром на ділянці зап’ястка або бокових частин шиї.
-
Вимірювання температури тіла безконтактним термометром у дітей не є обов’язковим, однак дуже бажаним. При цьому, варто домовитися з батьками про щоденну перевірку температури тіла учнів перед виходом з дому. Така інформація буде більш достовірною, адже термометри можуть давати похибку при вимірюваннях через зміну температури навколишнього середовища чи інших причин.
-
Батьки або супровідні особи не можуть заходити до будівель. Винятком є особи, які супроводжують людину з інвалідністю.
-
На вході мають бути розміщені антисептики. Учні та співробітники можуть також використовувати власні антисептики.
Вимоги щодо організації освітнього процесу:
-
Основним заходом гігієни рук в умовах закладу освіти є миття рук з милом. Санітарні кімнати мають бути оснащені рідким милом та паперовим рушниками або електросушарками. Багаторазові рушники використовувати заборонено.
-
Час початку та закінчення занять для різних класів мають бути різними. Різниця може складати 15 хвилин, але це вже зменшить ризик інфікування. Адміністрація має розробити режим роботи закладу освіти з урахуванням різного часу початку навчального процесу; початку/ закінчення уроків/занять, перерв між ними; маршрути руху (розмітка на підлозі); використання запасних виходів тощо.
-
Всі заняття рекомендовано проводити в одному приміщені. Після кожного уроку/заняття слід проводити провітрювання кімнати впродовж 10 хвилин. При провітрюванні потрібно забезпечити безпеку дітей.
-
Заняття з окремих предметів можна проводити на свіжому повітрі.
-
Обмежень щодо кількості учнів/вихованців в класах/групах не встановлено.
-
Функціонування у школах груп подовженого дня допускається за умови, що керівник закладу забезпечить дотримання під час їхньої роботи протиепідемічних вимог щодо організації освітнього процесу.
-
Ввести обмеження проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти - проведення педагогічних рад, конкурсних комісій тощо).
-
Наприкінці робочого дня повинно виконуватись вологе прибирання приміщень та дезінфекція всіх поверхонь, включаючи місця для сидіння, столи, дверні ручки, перила тощо. Для прибирання рекомендується використовувати миючий засіб (поверхнево-активна речовина). Для дезінфекції контактних поверхонь слід використовувати спиртовмісні дезінфекційні засоби.
-
Керівник закладу організовує централізований збір та утилізацію використаних засобів індивідуального захисту (захисні маски, респіратори, гумові рукавички, захисні щитки), паперових серветок в окремі контейнери/урни (картонні або пластикові), з кришками та поліетиленовими пакетами.
-
Важливим елементом в організації освітнього процесу в умовах адаптивного карантину є проведення інформаційної та роз'яснювальної роботи з персоналом, здобувачами освіти та батьками щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (СОVID-19)
Отже, для забезпечення безпечного навчання в будь-якому закладі освіти, важливим є дотримання всіх санітарних умов як для вчителів, так я для здобувачів освіти. Доцільним можна вважати використання змішаних форм навчання, адже вони сприяють ефективності та продуктивності взаємодії між вчителями та учнями в умовах адаптивного карантину.