"Повір у себе" - ланцюжок дружби

Про матеріал

Позакласний захід для дітей початкових класів. Діти дізнаються про дружбу, толерантність, взаєморозуміння. Крім текстового сценарію є презентація, адже діти сприймають більше очима та в іграх.

Перегляд файлу

«Повір у себе»

 

Мета: розширити і поглибити поняття «толерантність», «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Навчити дітей не загострювати увагу на недоліках інших, бути більш лояльними, доброзичливими, безкорисливими по відношенню до інших.

Обладнання: медіа-проектор, кольоровий папір, ножиці, кулькові ручки, музичний супровід.

 

Бібліотекар: Доброго дня! Сьогодні ми з вами поговоримо на тему «Повір у себе».  Скажіть мені, будь ласка, чи є серед вас абсолютно однакові діти, в усьому схожі?

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Правильно! Тому що кожна людина унікальна, вона єдина  в своєму роді.  Встаньте, будь ласка, діти з темним (світлим) волоссям. Дивіться скільки вас, але це не означає, що ви схожі в усьому. Кожен відрізняється не тільки зовнішністю, а й певними якостями та рисами характеру. Ви всі різні! Хтось з темними очима, хтось зі світлим волоссям, у когось найчарівніша  усмішка на світі, хтось  чарівно не вимовляє певну літеру. Бачите, скільки відмінностей! Людина має право бути іншою!

  • Ось розгадайте загадку:

Вона всім нам дорога,

Вона жити допомага.

Коли вона у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без неї не прожити.              (Дружба)

 

Бібліотекар: Звісно, це дружба!  (Це відносини між людьми, засновані на довірі, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога).

  • Підніміть, будь ласка, руки у кого з вас є справжні друзі? Вони на вас схожі?

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Давайте пограємо в гру «Відкритий мікрофон», ви спробуєте відповісти на запитання про дружбу.

 

Гра  « Мікрофон»

  • Чи повинен друг бути схожим на тебе?
  • Між ким може бути дружба?
  • Чи треба впливати на друзів?
  • Повинен твій друг робити завжди тільки те, що робиш ти?
  • Скільки повинно бути друзів у однієї людини?
  • Чи справді твій друг повинен погоджуватися з усім, що ти кажеш?
  • Чи повинен твій товариш бути твого віку і жити поруч з тобою?

 

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Давайте зробимо таку цікаву вправу! Подивіться уважно на свого сусіда, чим він особливий, яка в нього гарна риса? І по черзі, не повторюючись, скажемо.

Гра «Увімкни фантазію»

Бібліотекар: Молодці! Чим більше ви будете підбирати гарних слів про своїх товаришів, тим краще буде працювати ваша фантазія.

Хоча ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.

Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, його смаки.

Гра «Мій друг (подружка)»

 

(Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Учні повинні за описом відгадати ім'я друга).

 

Бібліотекар: Настав час веселої розминки.

 

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

 

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

 Бібліотекар: А наскільки добре ви знаєте літературних персонажів та їхніх друзів?

 

Гра  «Таємничі друзі»

 

 «Хто з ким дружить?» (показувати на слайдах або на малюнках)

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

Карлсон та …….(Малюк)

Гаррі Поттер та …..(Рон або  Рональд Уізлі)

 

Бібліотекар: А хто з вас можливо пам’ятає ще літературних персонажів та їхніх  друзів.

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Ви помітили, якими різними можуть бути близькі друзі? Дружити можна з будь-ким. В деяких дітей це котик, песик;  деякі вважають бабусю чи дідуся своїм другом, а інші навпаки довіряють свої таємниці тільки подушці чи записникові.

Ви напевно звертали увагу, що всі люди різні. Деякі мають фізичні або розумові особливості, це нічого не змінює. Просто кожна людина особлива!

Народна мудрість говорить: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе».

Ви пам’ятаєте казку «Гидке каченя»? Давайте переглянемо маленький фрагмент

Фрагмент мультфільму «Гидке каченя»

 

Бібліотекар: Дайте відповіді на такі запитання!

  • Чому ніхто не товаришував з гидким каченям?
  • В кого перетворилося каченя, коли підросло?
  • Що стало з ним потім?

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Каченяті довелося чимало пройти знущань та образ  з боку інших тварин, через те що він був особливим, не схожим на інших.

Є слово «толерантність». Воно означає терпимість до тих людей, які відрізняються від  інших.

Подивіться на слайд, що входить до слова толерантність.

(зачитуємо зі слайда)

Бібліотекар: Ви знаєте, що у дружби, як і всюди є  певні правила, яких потрібно дотримуватися. Пропоную пограти в гру «Злови помилку» та  знайти неправильні вислови.

Гра   «Злови помилку»

Один за всіх і всі за одного.

Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

Розділи з другом і радість, і смуток.

Підтримай друга у біді.

Свого друга ображай, обзивай , зрідка кусай.

Бережи друга , не ображай, не обзивай його.

Поступайтеся один одному.

Будь з другом чесним та відвертим.

 

Бібліотекар: Молодці! Давайте з вами переглянемо маленький повчальний фрагментик з мультфільму «Хала Будка».

 

Фрагмент мультфільму «Хала Будка»

 

Бібліотекар: Скажіть мені, будь ласка, чому нові будинки не сприймали Хала Будку?

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Хоча ми всі різні, особливі, унікальні, але ми всі рівні! У кого бували випадки, що батьки вашого однокласника чи товариша купили йому якусь іграшку, а вам ні, і ви почували себе трішечки не так?

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Давайте разом створимо  незвичайну квітку, яка допоможе нам  розкрити правила дружби.

Отже, серединка – це Дружба.  З яких же пелюсточок складається наша дружба?

 Ану подивіться на свого сусіда по парті.  Що ви побачили на лиці у сусіда?  (відповіді дітей) Так діти, саме з посмішки починається дружба.

Бібліотекар: А в яких ситуаціях повинна усміхатися людина?

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Правильно!

  • Посміхайтеся, коли вітаєтесь.
  • Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.
  • Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.
  • Посміхайтеся, коли поганий настрій, – і тоді одразу стане легше і світліше на душі.
  • Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.

Одна з пелюсточок  -  це посмішка!

Бібліотекар: Виявляється з давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відображається у народних прислів’ях і приказках. Навіть є такий вислів: «Будь в дружбі мудрим».

Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів. Послухайте ситуацію, а потім висловлюйте свої думки.

Ситуація

Оленка прийшла до Іринки.

-Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!

-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.

-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.

-Вибач, Олено, але не можу! Вибач!

-Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

 

Бібліотекар: Тепер скажіть і ви мені це справжні подруги чи ні?

- Чи правильно вчинила Іринка?

- Щоб ви зробили на її місці?

(відповіді дітей)

Бібліотекар:  Інша пелюсточка  -  «мудрість».

А хто спробує ще назвати які слова відносяться до дружби?

(відкриваємо на слайді інші пелюстки)

Бібліотекар: Подивіться дітки, скільки слів відносяться до справжньої дружби, і це ще не всі…

Бібліотекар: А згадаймо, цікавого мультиплікаційного та літературного персонажа, який говорив: «Ребята, давайте жить дружно!»

(відповіді дітей)

Бібліотекар: Правильно, це кіт Леопольд!

 

Перегляд фрагменту мультфільму «Кіт Леопольд»

 

Бібліотекар: Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

Я пропоную нам разом створити сонечко, з промінцями. На промінцях кожен напише побажання нашій країні, друзям, школі.

(під музичний супровід створюємо разом сонечко)

 

Бібліотекар: А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного, посміхнулися і…. ніколи не сварилися, а сприймали один одного такими як ви є. І пам’ятайте, кожна людина особлива, унікальна.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку