20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Повітря та його властивості.

Про матеріал

дати уявлення про існування повітря, його роль для живих організмів; ознайомити з властивостями повітря; сформувати уявлення про вітер, його роль в природі; розвивати мовлення та мислення учнів, уяву, спостережливість; формувати вміння виконувати досліди, спостерігати за ходом і результатами досліду; виховувати бажання дбати про чистоту повітря в приміщенні; бажання бути здоровим.

Перегляд файлу

Тема. Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря (існує навколо нас, без запаху, прозоре, намагається зайняти весь доступний простір).

Мета: формувати компетентності:

Ключові: 1) вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної  діяльності;

      2) соціальна – виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;

                  3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватись;

                  4) здоров’язбережувальна  - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування.

Предметні: дати уявлення про існування повітря, його роль для живих організмів; ознайомити з властивостями повітря; сформувати уявлення про вітер, його роль в природі; розвивати мовлення та мислення учнів, уяву, спостережливість; формувати вміння виконувати досліди, спостерігати за ходом і результатами досліду; виховувати бажання дбати про чистоту повітря в приміщенні; бажання бути здоровим.

Обладнання: мультимедійна презентація «Повітря»; матеріал для проведення дослідів: надувні іграшки (качечки, кульки), миски з водою, шматочки крейди, камінчики, грудочки глини та землі; фішки

Хід уроку

І. Організація класу

Учитель

Урок природознавства

Розпочинаємо ми з вами.

Учні

А займемося сьогодні

Серйозними ділами.

Учитель

Розкриємо віконце

В чудовий світ природи.

Тож часу не втрачаємо,

Зручненько сідаємо

І до роботи приступаємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Хвилинка фенологічних спостережень

– Яка зараз пора року?

– Який день і місяць?

– Сьогодні тепло чи холодно?

– Яке небо?

– Чи були сьогодні опади? Вітер?

– Давайте пригадаємо, про що ми вели мову на попередньому уроці?

Загадка

Усі рослини й тварини вживають, у кожній хаті її мають. (Вода)

Як вода потрапляє у наш дім? (Відповіді учнів.)

А про що піде мова на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

– Воно таке велике, що займає цілий світ, воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде.

«Анаграма»

Я П В О І Р Т

– Правильно, це повітря.

– Ми вирушаємо в подорож повітряним океаном. На чому, як ви думаєте? (Лунає легка музика.)

( Зображення неба, хмар, повітряна куля.)

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

– Отже, ми вирушаємо в подорож на повітряній кулі. Під час подорожі дізнаємося про повітря, проведемо дослідження повітря і визначимо, чи потрібне воно для життя людям, тваринам і рослинам. Дізнаємось, чи впливає повітря на здоров’я людей.

 

ІV. Робота над новим матеріалом

1. Розповідь вчителя

– Над Землею знаходиться повітряний океан. Кожний день, кожну годину, хвилину, самі цього не помічаючи, «купаємося» в ньому. І перехожі на вулиці, і тварини, і рослини, і навіть будинки та машини купаються в ньому. Повітря є повсюди: в кімнаті, в землі, у воді. Будь–яке місце на Землі заповнює повітря. Зараз ми знаходимось у класі: сидимо, відповідаємо, слухаємо.

– А де ж тут повітря? – запитаєте ви.

Ми його не бачимо тому, що воно невидиме, без запаху, прозоре і безбарвне. Проте товстий шар повітря має колір. Блакитне небо – це товстий шар, освітлений Сонцем. Переконаємося разом, що у нас в класі є повітря.

Зупинка 1 «Дослідницька лабораторія»

Дослід 1

– Помахайте зошитом перед обличчям

– Що ви відчуваєте?

– Ми відчули дотик, ніби щось холодне доторкнулося до нас. Але зошит ми не прикладали до обличчя. Отже, між зошитом і обличчям існує тіло. Це і є повітря. Рух повітря – вітер.

Висновок: повітря є навколо нас. Воно прозоре, ми його не бачимо, оскільки воно не має кольору.

Дослід 2

У кожного учня порожня банка

– Спробуємо втопити баночку у миску з водою (Діти опускають вертикально баночки в миску з водою.)

– Що ви бачите? (Бульбашки.)

Висновок: баночки були не порожні, них було повітря.

– Чи може бути повітря всередині тіл неживої природи? (Припущення учнів.)

Робота в групах

Дослід 3

Киньте в банку з водою:

І група – шматочок крейди

ІІ група – камінчик

ІІІ група – грудочка землі

ІV група – грудочку глини

Що ви побачили? (Бульбашки)

Висновок: ті бульбашки і є повітрям. Отже, повітря є в тілах неживої природи.

– А що може трапитись з предметами, наповненими повітрям (Припущення учнів.)

Дослід 4

– Стисніть іграшку. Що відбулося?

– Киньте іграшку у воду. Що ви бачите? (Вона не тоне.)

– Чому?

Висновок: повітря легше води і тому речі, наповнені повітрям, не тонуть. Повітря може займати певне місце.

– Як ви міркуєте, а може повітря мати запах?

Дослід 5

– Вдихніть! Чи пахне повітря? (Ні)

(Вчитель збрискує декілька краплинок парфум)

– Що ви відчули? (Запах)

– Чим може пахнути повітря?

Висновок: повітря без запаху, але воно може пахнути свіжістю дощу, їжею, яка готується на кухні, димом, парфумами.

Отже, про які властивості повітря ми дізналися?

– Молодці! Ми добре працювали в лабораторії. Давайте наведемо лад і вирушаємо далі.

Зупинка 2 «Весела дискотека»

Фізкультхвилинка

Зупинка 3 «Повітряна лікарня»

Повітря «непосидюче». Його переміщення спричиняє зміну погоди. У повітряному океані рухатись легше, ніж у водному, тому, що повітря не таке густе як вода.

– Як ви гадаєте, без повітря можуть жити живі організми?

Дослід 6.

– Закрийте пальчиками ніс і спробуйте не дихати. Скільки часу ви могли обійтися без повітря? Висновок: усе живе дихає повітрям і це повітря повинне бути чистим.

(Рослини, тварини, люди.)

– Коли ми дихаємо, до нашого організму потрапляє кисень, який потрібен для роботи і росту організму.

Тому:

 Гуляйте більше на свіжому повітрі

 Дбайте про чистоту повітря в класі, своїй кімнаті. На перерві відкривайте квартирку, щоб зайшло до класу чисте повітря.

 В класі і вдома посадіть кімнатні рослини, вони очищують повітря.

Зупинка 4 «Повітряна бібліотека»

1. Робота з підручником.

– Розгляньте зображення двох міст: з парками, зеленню та заповненого машинами і заводами.

– У якому місті ви хотіли б жити? Чому?

– Порадьтеся в групах і скажіть, чи потрібно людям дбати про чистоту повітря? Як це зробити?

– Чому дерева очищують повітря?

Зупинка 5 «Весела дискотека» (Хвилинка відпочинку.)

Зупинка 6 «В гостях у вітра»

1. Відгадайте загадку:

Летить, ричить. Гілля ламає, пил піднімає, чуєш його, а не бачиш (Вітер)

– Що ж таке вітер? (Це рух повітря.)

– А можна побачити вітер? Де?

Вітер виникає там, де зустрічається тепле і холодне повітря. Він буває добрим, а буває і злим: це буревій, ураган, смерч.

– Вони завдають збитків господарству, спроможні вирвати з корінням дерева, перевертають автомобілі. Добрі вітри не чинять зло людям і природі, а допомагають їм в їх житті.

2. Робота в зошиті

– Виконайте завдання на с. 16.

– Як людина використовує силу вітру?

– Як зберегти повітря чистим?

V. Підсумок уроку. Рефлексія

– Ось і прийшов час повертатися до класу. Чим вам запам’яталася подорож? (Відповіді учні.)

1. Гра «Так. Ні» (Використовуються кружечки червоного та зеленого кольорів.)

 Повітря оточує нас з усіх сторін.

 Повітря прозоре, тому ми його не бачимо.

 Людина може жити без повітря.

 Чисте повітря не має запаху, але може передавати запах предметів.

 Вітер – це рух повітря.

 Повітря тяжче від води

2. Завдання «Проведи дослідження»

– Разом з дорослими визначте, яке повітря у вашій місцевості. Про те, як це зробити, прочитайте у підручнику.

3. Читання вірша Н.Красоткіної «Повітря» вчителем

Повітря

Повітря і не видно, і не чути.

Але без нього нам не обійтись.

Не можна ні хвилиночки пробути.

Ось ти навколо себе подивись.

Все дихає: листочок і травичка,

Метелик, що над квіткою летить.

І дише рибка й рак, і дише річка...

Повітря треба кожному, щоб жить.

А он несуть вітри хмаринку білу,

Щоб дощик на поля й ліси пролить.

А он у небо пташка полетіла,

А без повітря як вона злетить?

Повітря – це велике диво, діти.

І все життя – це казка чарівна.

І кожній миті треба нам радіти,

Земля казкова і у нас одна.

– Дякую вам за роботу на уроці. Ви просто молодці!

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку