Повітря.Властивості повітря.

Про матеріал
Мета: Розширити й поглибити уявлення дітей про властивості повітря; формувати вміння виконувати досліди, аналізувати результати, дотримуватися правил техніки безпеки під час проведення дослідів; формувати інформаційно-комунікативну компетентність; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи; дбайливе ставлення до природи; розвивати мислення, спостережливість, допитливість.
Перегляд файлу

                          Конспект уроку з ЯДС  3 клас

Тема. Повітря. Властивості повітря.

Мета: Розширити й поглибити уявлення дітей про властивості повітря; формувати вміння виконувати досліди, аналізувати результати, дотримуватися правил техніки безпеки під час проведення дослідів; формувати інформаційно-комунікативну компетентність; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи; дбайливе ставлення до природи; розвивати мислення, спостережливість, допитливість.

Обладнання: повітряна кулька, склянка з водою, грудка сухої глини, землі, цукру, солі, свічка, шприц, дрібні клаптики паперу, ілюстрації.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

                                 Усі сідайте тихо, діти.

                                 Домовляймось — не шуміти,

                                 Руку гарно підіймати,

                                 На уроці не дрімати,

                                 А знання мерщій хапати —

                                 Щоб не було нам мороки.

                                 Всі готові до уроку?

                                 Тож, гаразд. Часу не гаймо

                                 І урок починаймо!

 

2. Хвилинка спостережень. Вправа «Мікрофон»

— Дайте відповіді на запитання. Але пам’ятайте право відповідати у того хто тримає мікрофон.

― Яка зараз пора року?

 ―Який сьогодні день?

— Яке число і місяць?

---Який стан неба?

— Чи був вітер, коли ви йшли до школи?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Актуалізація опорних знань.

 

1.Відгадування загадок 

 

• Таке велике, що займає увесь світ,

  Таке маленьке, що в щілину зайде. (Повітря)

 

• Куди ступиш — всюди маєш,

  Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

― Так, це повітря.

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку

Отож, тема нашого уроку : «Повітря. Властивості повітря»

 

 

III. Вивчення нового матеріалу

— Діти, для чого потрібне повітря? (Воно потрібне для дихання людям, тваринам, і рослинам.)

— Що станеться, якщо повітря раптом зникне? (Ми не проживемо і декількох хвилин.)

― Подивіться на екран. На ньому ви бачите Землю, нашу планету, з космосу. Навколо Землі голубий обідок – це і є товстий шар повітря, або ще називають – атмосфера. Атмосфера – це газова оболонка Землі.

  1. Складання асоціативного куща «Повітря»

- Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо про повітря.

Прозоре, безбарвне, не має запаху, при нагріванні розширюється, при  охолодженні стискається.

Бесіда 

― Отже, ми пригадали, що ви вже знаєте про повітря.

― Діти, щоб більше дізнатися про повітря нам потрібно провести що? (Досліди)

  1. Бесіда

― Ми знаємо, що повітря є скрізь – на вулиці, в кімнаті, у землі, у воді.

― Підніміть зошит, чи бачите ви через нього інші предмети? (Ні)

 ― Через стіну ми бачимо сусідній клас? (Ні)

 ― А предмети, які знаходяться в класі, ви бачите? (Так)

 ― У класі ми бачимо дошку, парти, стіни, за вікном – будинки, дерева, хмари. А чи можемо ми бачити повітря?  (Ні)

― Про яку властивості повітря це говорить?

Висновок: Повітря прозоре. Про це свідчить те, що ми бачимо через нього всі навколишні предмети.

— За допомогою зору його можна виявити лише в деяких випадках.

    2. Повітряна лабораторія.

 

Проведемо дослід 1. Опускаємо у банку з водою пляшку догори дном. Повільно нахиляємо її.

― Що ви бачите? (З пляшки виходять бульбашки повітря, а в пляшку потрапляє вода.)

— Якого кольору повітря? (Повітря безбарвне)

 

Дослід 2.

― Де ж знаходиться повітря? Візьміть зошити і помахайте ними перед обличчям.

― Що ви відчули?

― Ми відчули дотик, що ніби щось холодне доторкнулося до нас. Але зошит до обличчя ми не прикладали.

   Отже, між зошитом і обличчям існує якесь тіло. Це і є повітря яке рухається.

―А хто мене скаже, що таке вітер? (Вітер - це рух повітря)

 Він буває різним: легеньким, помірним і сильним. Під впливом вітру похитуються дерева, швидко або повільно біжать по небу хмаринки, кружляють сніжинки або виє завірюха.

 

Дослід 3.

― Як ви думаєте, а повітря можна спіймати?

― Давайте попробуємо. Для цього візміть політиленомі пакети і спробуйте   «зловити» повітря.

 

Дослід 4.

― А зараз візміть пластикову трубочку і опустимо її у стакан з водичкою і випустимо повітря.

― Що відбувається?

Висновок. Повітря виходить у вигляді бульбашок.

 

Дослід 5. Візьмемо грудочку землі (глини, солі, цукру, крейди) і зануримо її у склянку з водою.

 ― Що ви побачили? (звідти виходять бульбашки)

― Так, ті бульбашки і є повітря. Його витиснула вода з тих речовин, які ми клали у склянку, і тепер воно бульбашками виходить.                               

  Висновок. Повітря заповнює всі проміжки і щілини воно є в усіх предметах. Воно розчинене у воді, і навіть в землі теж є повітря. Повітря оточує нас з усіх боків.

— Ви були в лісі? Вдихали лісове повітря? Чим воно пахне? (Лісом)

― Гуляли берегом річки або моря ввечері? Що ви відчували? (Запах річки, моря)

― Що ви відчуваєте, коли мама пече пиріг? (Запах пирога). Повітря не має запаху.

— Але іноді невидиме повітря стає видимим, коли в ньому занадто багато диму, воно набуває неприємного запаху, ним стає важко дихати.

Висновок: Чисте повітря запаху не має.

Дослід 6. Щоб дізнатись про наступну властивість повітря нам на пляшку потрібно натягнути кульку і помістити в посуд з гарячою водою(кулька піднесеться), а тоді помістити у холодну воду(опуститься).

Висновок. При нагріванні повітря розширюється, а при охолодженні стискається.

V. Узагальнення й систематизація зань та вмінь учнів

1. Перегляд відеоматеріалів «Властивості повітря»  2.Відповіді на запитання

— Які властивості повітря вам відомі?

• Прозоре;

• безбарвне;

• не має запаху;

• погано проводить тепло;

• добре пропускає сонячне проміння;

• гірше передає звук, ніж дерево.

VІ. Підсумок уроку Метод «Мікрофон»

― Що сподобалося вам на уроці?

― Що цікавого ви дізналися?

― Чи повторите деякі досліди вдома з батьками?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Рештей Оксана
Додано
18 грудня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку