Конспект уроку для учнів початкової школи до уроку «Наші домашні улюбленці»
Тема: Домашні улюбленці: як вони стали частиною нашого життя
Мета:
-
Познайомити дітей із історією приручення тварин.
-
Ознайомити з основними видами домашніх тварин та їх роллю у житті людини.
-
Розвивати вміння презентувати власні думки та історії.
-
Виховувати відповідальність за догляд та утримання тварин.
План уроку
1. Організаційний момент
-
Учитель:
-
«Добрий день, дітки! Я рада вас бачити сьогодні на нашому уроці. Скажіть, хто з вас має домашнього улюбленця? А хто мріє про нього? Чи є серед вас ті, хто любить тварин, навіть якщо їх немає вдома? Сьогодні ми дізнаємось багато цікавого про домашніх тварин і про те, як вони стали нашими друзями».
2. Вступна частина
Учитель:
-
«А чи знали ви, що колись всі тварини були дикими? Люди приручали їх поступово, тисячі років тому. Першими нашими друзями стали собаки. Вони допомагали полювати і охороняти житло. А вже потім ми приручили інших тварин. Тепер улюбленців так багато, що ми навіть не завжди знаємо, хто може жити вдома!»
Запитання до класу:
-
Як ви думаєте, для чого люди приручали тварин?
-
Яка, на вашу думку, перша приручена тварина?
3. Основна частина
3.1. Розповідь про найпоширеніших домашніх улюбленців
Учитель:
-
«А тепер давайте поговоримо про тварин, які часто стають нашими домашніми улюбленцями».
-
Собаки:
-
«Собаки стали нашими друзями ще 15 тисяч років тому! Вони допомагали полювати, охороняти дім. Тепер їх є багато порід — великі, маленькі, службові, декоративні. А ваші собаки як вам допомагають?»
-
Кішки:
-
«Кішки приручені в Єгипті близько 9 тисяч років тому. Вони ловили мишей і охороняли зерно. Кішки бувають лагідними, незалежними, довгошерстими й гладкошерстими. Вони дарують затишок і ніжність. Хто з вас має кішку? Що цікавого ви можете про неї розказати?»
-
Рибки:
-
«Декоративні рибки з’явилися понад 2 тисячі років тому в Китаї. Їх утримують для краси та спокою. Вони бувають золоті, яскраві, різних розмірів. Хто з вас бачив акваріум у друзів чи вдома?»
-
Хом’яки:
-
«Хом’яки — маленькі пухнастики, яких почали приручати не так давно. Вони вчать дітей турботи, адже потребують догляду. Хтось тримає хом’ячка вдома?»
-
Папуги:
-
«Папуги можуть навіть говорити! Їх утримують заради веселощів і краси. Хвилясті, корели, жако — всі вони різні, але однаково цікаві».
3.2. Навіщо людині тварини вдома?
Учитель:
-
«Чому люди так люблять тварин? Вони допомагають нам не сумувати, знижують стрес, дарують радість. А ми, у свою чергу, даємо їм любов, турботу і безпечний дім».
Запитання до дітей:
-
Як ви почуваєтеся, коли граєтесь зі своїм улюбленцем?
-
Що дає домашній затишок тварині?
3.3. Розповіді дітей про власних улюбленців
Учитель:
-
«А тепер я хочу, щоб ви розповіли про своїх домашніх улюбленців. Розкажіть, як вони виглядають, що люблять робити і що цікавого у їхній поведінці».
-
Учні по черзі презентують своїх улюбленців. Якщо у когось немає домашньої тварини, вони можуть розповісти про те, яку б хотіли мати.
3.4. Екзотичні домашні тварини
Учитель:
-
«Окрім звичних собак і котів, люди тримають вдома екзотичних тварин. Наприклад:
-
Міні-пігі — маленькі свинки, які дуже розумні й охайні.
-
Ігуани й змії — для них потрібно спеціальне житло.
-
Черепахи, кролики та навіть павуки!
Чи знаєте когось, у кого є екзотичний улюбленець?»
4. Закріплення матеріалу
Гра «Хто це?»
-
Учитель описує тварину, а діти відгадують:
-
«Ця тварина гавкає і охороняє дім».
-
«Вона муркоче і любить молоко».
Питання до дітей:
-
Як ви можете допомогти бездомним тваринам?
-
Що важливо пам’ятати, якщо хочеш завести тварину?
5. Підсумок уроку
Учитель:
-
«Сьогодні ми дізналися, як важливо любити і піклуватися про тварин. Вони дарують нам радість, але ми повинні відповідати за них. Дякую всім за розповіді про ваших улюбленців — вони чудові! А вдома намалюйте свого улюбленця або ту тваринку, яку хотіли б мати. Чекаю ваших малюнків!»