Тема: Повітряна перспектива. Гілочка на тлі пейзажу.
Мета:
-
закріплювати знання учнів про передавання глибини простору на площині за допомогою кольору;
-
розвивати навички та вміння передавати простір, освітлення, визначати тон; продовжувати формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати співвідношення кольорів; формувати образне, логічне, просторове мислення;
-
виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; охайність під час роботи з живописними матеріалами.
Оснащення:
Матеріали та інструменти: прості олівці, гуаш або акварельні фарби, пензлі, ватні палички, зубні щитки, аркуші паперу, ємності для води, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки.
Роздатковий матеріал:
Зоровий ряд: репродукції творів живопису із зображенням пейзажів.
Звуковий ряд: мелодія…………
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
2. Мотивація. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
-
Сьогодні наш урок буде присвячений одній темі.
-
Якій саме? Вам потрібно відгадати розшифрувавши код.
-
Так. Саме про живопис ми будемо розмовляти, оскільки це в нас підсумковий урок з цієї темі.
-
Вам необхідно буде пригадати все, що ми вивчали протягом останніх уроків і скласти пазл, щоб дізнатися тему практичної роботи.
3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Завдання 1 пазлу.
-
Перед вами портрети двох відомих людей. Назвіть їх. І скажіть, яке відношення вони мають до живопису.
Михайло Васильович Ломоносов – учений, філософ, поет та художник. Він досліджував теорію трьох кольорів. Відродив унікальну техніку виготовлення кольорового скла – смальти. А також він сам створював чудові мозаїчні полотна.
Ісаак Ньютон – теорія переломлення і розсіювання світла.
Інтерактивна вправа «Снігова куля»
-
Давайте пригадаємо все що ми вивчили з теми «Живопис» за допомогою вправи «Снігова куля». Слово – Речення – Питання – Відповідь
Завдання 2 пазлу.
Ви маєте лише три кольори: жовтий, синій, червоний.
Вам необхідно зробити найбільшу кількість нових кольорів, змішуючи фарби.
Завдання 3 пазлу.
-
… Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
І з Богом говори ... (Ліна Костенко)
-
Про який жанр образотворчого мистецтва розповідає цей вірш? (пейзаж)
-
А що таке пейзаж? (ПЕЙЗАЖ (від франц. paysage - країна, місцевість) – жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображуваного є природа.)
-
В яких видах образотворчого мистецтва зустрічається пейзаж? (Графіка, живопис)
-
Що таке перспектива? (ПЕРСПЕКТИВА - (фр. Perspective, від лат. Perspicio - ясно бачу) - система зображення об'ємних тіл на площині.)
-
Чим відрізняється лінійна перспектива від повітряної? (Лінійна перспектива - це закономірна зміна масштабів зображення різнопланових об'єктів, розташованих на площині. Повітряна перспектива - це зміна в кольорі і тоні предмета.)
Робота в групах
-
Розташуйте вірно предмети на площині враховуючи закони лінійної та повітряної перспективи.
Завдання 4 пазлу.
-
Давайте пригадаємо живописні техніки виконання, з якими ми знайомилися з вами на уроках.
4. Основний етап уроку. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
-
Пазл складено. Сьогодні використовуючи всі ці техніки ви повинні будете створити композицію «Квітка на тлі вікна».
Фізкульхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
Замальовки квітки або гілочки на тлі вікна
Послідовність виконання роботи
-
На підготовленій заздалегідь основі необхідно зробити ескіз гілки олівцем.
-
Підібрати кольори які будуть контрастувати з фоном для зображення квітів.
-
Використовуючи техніки малювання зобразити «Гілку на тлі вікна»
5. ПІДСУМОК УРОКУ.
Аналіз робіт.
-
Кожен з вас бачить природу по-своєму, кожен зобразив улюблений мотив, підібрав колірний лад пейзажу найбільш близький за своїм настроєм. Роботи вийшли різноманітними, кожен висловив у пейзажі своє бачення природи, свій колорит. Намагалися передати лінійну й повітряну перспективу. Ваші пейзажі наповнені повітрям, ароматом квітів, які зображені на ваших картинах. Малюнки заслуговують позитивної оцінки.
Організація виставки малюнків.
Рефлексія.
Виразити свій емоційний стан (намалювати смайлик на руці)
6. Домашнє завдання
Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести пластилін, дощечки для ліплення, зубочистки.
Безлепкіна М.О. учитель образотворчого мистецтва КЗ «Темрюцька ЗОШ І-ІІІ ступенів»