Тематичний контроль теми : Повсякденне життя та культура України у ХІХ почато ХХ століття.
Завдання складені за 4 рівнями
І рівень тестові завдання, оцінюються по 1 балу кожне
ІІ рівень розкрити поняття та встановити відповідність
ІІІ і ІV рівні завдання описові
КУ ЯМР
“ Центр професійного розвитку педагогічних працівників”
Уроки тематичного контролю Історія України
9 клас
Яворів — 2023
Малець Л. А., Мруць Л. Б., Лесяк О. В., Захар Г. М., Стецик М. М., Обаряник М. Д., Саракула С. Я.
Уроки тематичного контролю Історія України
9 клас
У посібнику вміщені уроки тематичного контролю з усіх тем курсу “Історія України” 9 клас згідно вимог програми.
Схвалено на засіданні ради центру професійного розвитку педагогічних працівників. Протокол № від 2023 р.
Творча група вчителів історії.
Меленчук Ірина Богданівна — консультант КУ ЯМР “ЦПРПП”
наприкінці XVIII – у першій половині XIX століття”
І рівень
Виберіть правильну відповідь:(по 1 балу)
б) губернія; г) область.
б) 1834 р.; г) 1812 р.
б) промисловий розвиток пришвидшувало існування кріпосних відносин; в) формується Донецько-Криворізький промисловий район;
г) збільшення посівів технічних культур.
б) повстання Чернігівського полку; в) польське визвольне повстання;
г) заснування Харківського університету.
1. Доведіть, що кріпосне право гальмувало економічний розвиток України. Призводило до посилення національного та соціального гніту. (3 бали)
наприкінці XVIII – у першій половині XIX століття”
І рівень
Виберіть правильну відповідь:(по 1 балу)
б) Київське, Новоросійсько-Бесарабське, Малоросійське; в) Малоросійське, Катеринославське, Таврійське;
г) Київське, Новоросійсько-Бесарабське, Таврійське.
б) 1846 р.; г) 1832 р.
б) ефективне використання техніки та добрив; в) примітивні методи обробки землі;
г) спеціалізація на продукти тваринництва.
б) приєднання до Російської імперії Бессарабії;
в) початок повстання під проводом У. Кармелюка; г) видання “Енеїди” І. Котляревського.
1. Спрогнозуйте, як вплинули соціальні протести на становище селян та військових поселенців. (3 бали)
наприкінці XVIII – у першій половині XIX століття”
І рівень
Виберіть правильну відповідь:(по 1 балу)
б) Чернігівська, Полтавська, Слобідсько-Українська; в) Київська, Волинська, Подільська;
г) Таврійська, Херсонська, Полтавська.
б) 1860 р.; г) 1816 р.
б) створення системи водогону і каналізації;
в) надання статусу порто-франко всім портовим містам; г) повільне зростання промислових підприємств.
б) запровадження кріпацтва на Лівобережжі та Слобожанщині; в) створення Київського університету;
г) соціальний рух “Похід в Таврію за волею”.
1. Дайте коротку характеристику найвизначнішим постатям Кирило-Мефодіївського братства. (2 бали)
1. Яке місце посідала Україна у міжнародних відносинах першої третини XIX ст.?(3 бали)
наприкінці XVIII – у першій половині XIX століття”
І рівень
Виберіть правильну відповідь:(по 1 балу)
б) Полтавська, Київська, Подільська; в) Волинська, Київська, Подільська;
г) Катеринославська, Чернігівська, Полтавська.
б) 1834 р.; г) 1832 р.
а) візниками; в) чумаками;
б) соляниками; г) купцями.
а) приєднання до Російської імперії земель між Дніпром і Південним Бугом; б) створення Кирило-Мефодіївського братства;
в) заснування Харківського університету; г) заснування масонських лож в Україні.
1. Яка з подій, на ваш погляд мала непересічне значення в національно-культурному процесі в Наддніпрянській Україні в першій половині XIX століття? Доведіть фактами. (3 бали)
Варіант І
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) М. Шашкевич; г) І. Вагилевич.
б) народовці; г) громадівці.
б) «Правда Галицька»; г) «Собор руських вчених».
б) Опришківський рух на Прикарпатті;
в) Товариство греко-католицьких священників; г) «Холерні бунти» на Закарпатті.
1.Охарактеризуйте національно-визвольний рух у Галичині під час революції 1848-1849 років в Австрійській імперії. (3 бали)
“ Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІII - у першій половині XIX ст ”.
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) М. Шашкевич; в) М. Лучкай;
б) Й. Левицький; г) Г. Яхимович.
а) реформи Марії-Терезії; в) повстання Лук’яна Кобилиці;
б) польське повстання 1830 р.; г) європейська революція 1848-1849 рр.
б) революція в Австрійській імперії; в) діяльність у Львові Руської трійці; г) повстання Лук’яна Кобилиці.
1. До яких змін у житті селян привело скасування панщини? (2 бали)
1.Напишіть есе на тему: «Греко-католицькі священники – лідери національного руху на західноукраїнських землях. (3 бали)
“ Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІII - у першій половині XIX ст ”.
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) 1855 р.; г) 1863 р..
а) «Історія русів»; в) «Історія України-Руси»; б) «Зоря Галицька»; г) «Русалка Дністрова».
а) Наукове товариство ім. Шевченка; в) греко-католицькі священники;
б) Головна Руська Рада; г) Русько-українська радикальна партія.
а) М. Шашкевич; |
1) Перша праця з історії Закарпаття; |
б) Базилович; |
2) «Граматика словяно-руської мови»; |
в) М. Лучкай; |
3) «Читанка»; |
г) О. Духнович; |
4) «Подкарпатскиє русини, оставте глибокий сон». |
1. Якими були причини та форми соціальних протестів селян? (2 бали)
1. Яке значення мала парламентська діяльність українських депутатів для подальшого розвитку національного руху на західноукраїнських землях? (3 бали)
“ Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІII - у першій половині XIX ст ”.
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) 1830-1833 рр.; в) 1848-1851 рр.;
б) 1833-1837 рр.; г) 1846-1847 рр..
а) місцевої шляхти; в) православне духовенство; б) греко-католицьке духовенство; г) світська інтелігенція.
б) М. Костомаров, П. Пестель, Я. Головацький; . в) М. Шашкевич, І. Вагилевич, Я. Головацький;
г) І. Котляревський, В. Капніст, М. Костомаров.
а) Й. Лозинський; |
1) «Історія міста Львова»; |
б) І. Могильницький; |
2) «Граматика руської або малоруської мови в Галичині»; |
в) Д. Зубрицький; |
3) Збірки пісень і весільних обрядів «Руське весілля»; |
г) Й. Левицький; |
4) «Буквар словено-руського язика»; |
1. Чого домоглись українці від австрійського уряду в ході революційних подій? (2 бали)
1. Чому поява «Русалки Дністрової» стала важливою віхою в українському національному відродженні? (3 бали)
«Повсякденне життя та культура України кінця ХVIII – першої половини ХІХ століття»
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) 1805 р.; г) 1820 р. .
б) 1845 р.; г) 1820 р. .
б) історія; г) астрономія.
ІІ рівень
1. Григорій Квітка-Основ’яненко; |
а) «Гайдамаки», «Причинна», «Гамалія»; |
2. Пантелеймон Куліш; |
б) «Пан та собака», «Дурень і розумний»; |
3. Микола Гоголь; |
в) «Маруся», «Сватання на Гончарівці», «Конотопська відьма»; |
4. Петро Гулак-Артемовський; |
г) «Ніч перед Різдвом», «Тарас Бульба»; |
5. Тарас Шевченко. |
|
ІІІ рівень
1. В яких умовах розвивалась українська культура у першій половині ХІХ століття на території підвладній Російській імперії? (2 бали)
ІV рівень
1. Доведіть, що наприкінці ХVIII – у першій половині ХІХ століття почала формуватись українська національна ідея. Вкажіть, що стало поштовхом до цього. (3 бали)
«Повсякденне життя та культура України кінця ХVIII – першої половини ХІХ століття»
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) 1820 р.; в) 1834 р.;
б) 1805 р.; г) 1817 р. .
б) Київ; г) Львів .
б) історія; г) астрономія.
ІІ рівень
1. Карпо Соленик; |
а) музика; |
2. Йосип Витвицький; |
б) театр; |
3. Вікентій Беретті; |
в) архітектура; |
4. Аполлон Мокрицький; |
г) живопис. |
5. Микола Гоголь. |
|
ІІІ рівень
1. В яких умовах розвивалась українська культура у першій половині ХІХ століття на зелях підвладних Австрійській імперії? (2 бали)
ІV рівень
1. Порівняйте становище жінки у першій половині XIX століття і сучасне. Що спільного і відмінного у їх правах і обов’язках? (3 бали)
«Повсякденне життя та культура України кінця ХVIII – першої половини ХІХ століття»
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) 1834 р.; в) 1817 р.;
б) 1805 р.; г) 1820 р..
б) Ніжинська гімназія; г) Одеський ліцей.
б) історія; г) астрономія.
ІІ рівень
ІІІ рівень
1. У яких напрямках розвивалось декоративно-ужиткове мистецтво в Україні в першій половині ХІХ століття? Назвіть поширені на той час його види. (2 бали)
ІV рівень
1. Дайте характеристику розвитку освіти в Наддніпрянській Україні в першій половині ХІХ століття. Доведіть, що Російська імперія робила все можливе, щоб освічених українців було якнайменше. (3 бали)
«Повсякденне життя та культура України кінця ХVIII – першої половини ХІХ століття»
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) 1764 – 1834 рр.; г) 1805 - 1834 рр. .
б) 1805 р.; г) 1834 р..
б) історія; г) астрономія.
ІІ рівень
ІІІ рівень
1. Опишіть побут і дозвілля мешканців України у першій половині ХІХ століття. (2 бали)
ІV рівень
1. Дайте характеристику розвитку освіти в Західній Україні в першій половині ХІХ століття. Доведіть, що становище української освіти під владою Австрійської імперії було дещо кращим, ніж у Наддніпрянщині. (3 бали)
“Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття”
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) освітню, земську, селянську; в) судову, освітню, цензурну; б) земську, військову, судову; г) освітню, земську, судову.
а) 1863р.; в) 1891 р.;
б) 1876 р.; г) 1898 р.
а) П. Чубинський; в) І. Гаспринський;
б) М. Костомаров; г) Б. Грінченко.
в) започаткування руху хлопоманів;
г) повстання “Похід у Таврію за волею”.
1. Поясніть, до яких негативних наслідків привело видання Валуєвського циркуляру. (2 бали)
1. Оцініть історичне значення діяльності Володимира Антоновича. (3 бали)
“Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття”
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) “Київська козаччина”; в) “Ходіння в народ”;
б) “Січневе повстання”; г) “Чигиринська змова”.
а) журнал “Основа”; в) газету “Київський телеграф”;
б) газету “ Чернігівський листок”; г) часопис “Київська минувшина”.
а) рух громадівців; в) переселенський рух;
б) робітничий рух; г) рух “Ходіння в народ”.
б) будівництво залізниці Одеса — Балта;
в) започаткування видання журналу “Основа”; г) археологічний з’їзд в Києві.
1. До яких позитивних змін на селі привела селянська реформа? (2 бали)
1. Доведіть, що громадівський рух сприяв розвитку української культури другої половини ХІХ ст. (3 бали)
“Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття”
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) київська громада; в) петербурзька громада;
б) чернігівська громада; г) харківська громада.
а) М. Костомаров; в) П. Куліш;
б) В. Антонович; г) Л. Глібов.
а) промисловці — цукрозаводчики; в) промислові робітники;
б) металургійні магнати; г) учасники петербургзької громади.
б) створення “Братства тарасівців”; в) скасування панщини та кріпацтва;
г) створення М. Драгомановим української друкарні у Женеві.
1. Поясніть, як Кримська (Східна) війна вплинула на життя українців? (2 бали)
1. Проаналізуйте, які події стали передумовою для підписання російським імператором Емського указу? (3 бали)
“Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття”
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) 1861 р.; в) 1867 р.;
б) 1863 р.; г) 1876 р.
б) Б. Грінченко; г) В. Антонович.
б) “Україна молода”; г) “Україна”.
б) здійснення переходу до міського самоврядування;
в) підпорядкування цензурних установ міністерству внутрішніх справ; г) скасування особистої залежності селянства.
1. Що змінилося у житті кримських татар із середини ХІХ ст.? (2 бали)
1.Які модернізаційні процеси відбувалися в українських містах в другій половині ХІХ ст.? Які можливості відкривалися для міських жителів? (3 бали)
Варіант І
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) 1883 р.; г) 1899 р..
а) народовці; в) радикали;
б) русофіли; г) малороси.
б) 1868 р.; г) 1892 р..
1. Ю. Бачинський |
а) історик, голова Наукового товариства ім. Т. Шевченка, професор Львівського університету, автор «Історії України- Русі»; |
2. І. Франко |
б) Публіцист, член Української радикальної та Української соціал-демократичної партій, автор праці «Україна уярмлена»; |
3. М. Грушевський |
в)Редактор часопису « Наука» , політичний діяч , представник народовського руху на Закарпатті . |
4. А. Волошин |
г) поет, учений, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, співзасновник Української радикальної партії, автор повісті «Захар Беркут». |
1. Охарактеризуйте зміст і спрямування національних рухів на західноукраїнських землях у 1880-1890-х роках. Визначте спільні та відмінні риси цих рухів . (3 бали)
Варіант ІІ
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) «Просвіта»; г) «Сільський господар».
б) 1873 р.; г) 1875 р..
а) І. Франко; в) Ю. Бачинський;
б) М. Павлик; г) М. Грушевський .
1) 1895 р.; |
а) Заснування НТШ; |
2) 1892 р.; |
б) Перша політична партія Галичини; |
3) 1868 р.; |
в) Селянська реформа в австрійській імперії; |
4) 1861 р.; |
г) Заснування товариства «Просвіта»; |
5) 1848 р.; |
д) Опублікування брошури «Україна уярмлена». |
6) 1890 р.. |
|
1. Чому парламентська діяльність була важливою для політичного життя Західної України? Які питання та вимоги порушували українці в Галицькому сеймі та Державній Раді? (2 бали).
1. Поміркуйте , чи вдалося народовцям та громадівцям перетворити Галичину в український П’ємонт? Свої міркування оформіть у формі есе . (3 бали)
Варіант ІІІ
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
а) деревообробна ; в) нафтова;
б) харчова; г) машинобудівна.
а) соціал-демократів; в) народовців; б) радикалів; г) москвофілів.
б) 1890 р.; г) 1895 р..
1. Демократична; |
а) І. Франко , М. Павлик; |
2. Радикальна; |
б) Ю. Бачинський, М. Ганкевич; |
3. Соціал-демократична; |
в) К. Трильовський; |
4. Ліберальна. |
г) Ю. Романчук, Є. Левицький. |
1. Як змінилося становище селян після селянської реформи в Австрійській імперії? Чим була зумовлена трудова еміграція українців? Які вона мала наслідки? (3 бали)
Варіант IV
Виберіть правильну відповідь: ( по 1 балу )
а) США, Канади, Бразилії та Аргентини; в) Західна Європа;
б) Північний Кавказ та Далекий Схід; г) Казахстан та Сибір.
а) О. Барвінський; в) І. Франко;
б) Ю. Бачинський; г) М. Грушевський.
б) 1899 р.; г) 1895 р..
г) Утворення першої політичної партії РУРП; д) Створення народовцями «Народної Ради».
1. Якими були причини і сутність «нової ери» в українсько-польських відносинах? (2 бали)
1. Порівняйте напрямки діяльності русофілів (москвофілів) та народовців (українофілів). Визначте спільні та відмінні риси в їхній діяльності . (3 бали)
«Україна на початку XX століття перед викликами модернізації»
I рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1балу)
1. Перша політична партія в Наддніпрянській Україні:
а) Русько-українська радикальна; в) Українська народна партія;
б) Революційна українська партія; г) Українська національно-демократична.
2. Яка галузь промисловості у Галичині на початку XX ст. розвивалась найбільшими темпами?
а) цукроваріння; в) вуглевидобувна;
б) металургійна; г) нафтовидобувна.
3. Характерна риса економічного розвитку України на початку XXст. - це:
а) завершення промислового перевороту; в) автоматизація виробництва; б) цехове виробництво; г) монополізація виробництва.
1. Дайте визначення поняття «автономізм». (2 бали)
2. Установіть послідовність подій: (2 бали)
а) утворення Товариства українських поступовців; б) створення РУП;
в) почала виходити газета «Рада»;
г) циркуляр Столипіна про заборону діяльності «інородцям»; д) «Кривава неділя».
1. Які процеси відбувалися в сільському господарстві на початку XXст.? (2 бали)
1. Визначте результати запровадження реформи виборчого права в Австро-Угорщині для населення західноукраїнських земель. (3 бали)
«Україна на початку XX століття перед викликами модернізації»
I рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
1. Перша україномовна газета в підросійській Україні, що видавалась наприкінці 1905р.: а) «Громадська думка»; в) «Хлібороб»;
б) «Рада»; г) «Український вісник».
2. Ініціатором створення кооперативів у Західній Україні був: а) К. Левицький; в) Є. Чикаленко;
б) І. Боберський; г) С. Яхненко.
3. Чим уславились наприкінці XIX – на початку XX ст. родини підприємців Симиренків, Терещенків, Ханенків?
а) меценатською діяльністю; в) правозахисною діяльністю; б) педагогічною діяльністю; г) революційною діяльністю.
1. Дайте визначення поняття «модернізація». (2 балу)
2. Установіть послідовність подій: (2 бали)
а) створення української парламентської громади в I Державній Думі; б) повстання матросів на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський»;
в) видання Маніфесту царя Миколи II про «дарування» населенню громадянських прав і свобод;
г) створення Революційної Української партії; д) утворення ТУП.
1. Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П.Столипіна? (2 бали)
1. Поміркуйте, який вплив мали революційні події 1905-1907рр. на активізацію українського національного руху? (3 бали)
«України на початку XX століття перед викликами модернізації»
I рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
1. Яке з військово-спортивних товариств Західної України визначило себе як пожежно- гімнастичне?
а) «Сокіл»; в) «Пласт»;
б) «Січ»; г) «Січовий союз».
2. Революція 1905-1907 рр. у Російській імперії завершилася:
а) Маніфестом Миколи II; в) третьочервневим переворотом;
б) скликанням I Державної Думи; г) грудневим збройним повстанням.
3. Концентрація промислового виробництва металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку XX століття сприяла:
а) завершенню промислового перевороту; в) створенню монополістичних об’єднань; б) націоналізації великих підприємств; г) подоланню залежності від іноземного
капіталу.
1. Дайте визначення поняття «консолідація». (2 бали)
2. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали)
а) запровадження в Австро-Угорщині загального виборчого права для чоловіків; б) «Кривава неділя»;
в) створення товариства «Сокіл»; г) створення ТУП;
д) обрання А. Шептицького галицьким митрополитом .
1. В чому полягали особливості українського руху на Буковині й Закарпатті на початку XX ст.? (2 бали)
1. Охарактеризуйте позитивні та негативні наслідки Столипінської аграрної реформи в Наддніпрянщині. (3 бали)
«Україна на початку XX століття перед викликами модернізації»
I рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1балу)
1. Позначте дату промислового піднесення в Україні: а)1900-1903рр.; в)1906-1911рр.;
б)1904-1908рр.; г)1909-1913рр.
2. Позначте варіант, у якому названо характер українського національного руху на початку XX ст.:
а) політичний; в) релігійно-просвітницький; б) культурно- просвітницький; г) революційний.
3. У якому році розпочалася Столипінська аграрна реформа? а) 1905р.; в) 1907р.;
б) 1906р.; г) 1908р.
1. Дайте визначення поняття «страйк». (2 бали)
2. Установіть відповідність (2 бали)
1) 1900р.; |
а) заснування Українського наукового товариства; |
2) 1907р.; |
б) створено спортивно-громадську організацію «Січ»; |
3) 1908р.; |
в) циркуляр Столипіна про заборону діяльності «інородцям»; |
4) 1910р. |
г) утворення Товариства українських поступовців; |
|
д) «Справа Бейліса». |
1. Як митрополит А. Шептицький впливав на розвиток українського національного руху? (2 бали)
1. Визначте протиріччя модернізаційних процесів в Україні на початку XX століття. (3 бали)
«Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст..»
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) Катеринославі; г) Херсоні.
б) С. Гулак-Артемовський; г) А. Вахнянин.
а) створено Львівське товариство «Руська бесіда»; б) відкрито Чернівецький університет;
в) створено скульптурну композицію «Переселенці»;
г) встановлено пам’ятник Богдану Хмельницькому у Києві.
1. І. Мечников |
а) Відомий хірург, який у 1912 році зробив першу операцію із пересадки рогівки ока; |
2. І. Сікорський |
б) Фізик, який збудував першу в Європі електростанцію; |
3. В. Філатов |
в) Авіаконструктор, створив найбільший літак; |
4. І. Пулюй |
г) Відкрив явище фагоцитозу, заснував другу у світі бактеріологічну станцію. |
5. М. Гамалія |
|
1. Як модернізація вплинула на долю жінки? (2 бали)
1. Які переваги український рух отримав в особі Андрея Шептицького, котрий мав права і статки графа, а національну свідомість українця ? (3 бали)
«Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст..»
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) Львові, Одесі; г) Харкові, Києві.
б) С. Гулак-Артемовський; г) А. Вахнянин.
а) загинув український студент Адам Коцко; б) створена в Одесі бактеріологічна станція; в) збудований Бессарабський ринок;
г) створено «Товариство руських жінок на Буковині».
ІІ рівень
1. М. Лисенко; |
а) Художник, автор картин «Весілля в Київській, губернії», «Ворожіння», «Ярмарок»; |
2. М. Пимоненко; |
б) Композитор, автор класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик»; |
3. С. Гулак-Артемовський; |
в) Композитор, етнограф, автор опер «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба», «Енеїда»; |
4. М. Леонтович; |
г) Композитор, співак, драматург, соліст опери «Запорожець за Дунаєм». |
5. К. Стеценко. |
|
1. Чому була необхідність в українізації системи освіти? (2бали)
1. Миколу Лисенка деякі дослідники називають «Тарасом Шевченком у музиці». Доведіть або спростуйте це твердження. (3 бали)
«Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст..»
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) О. Беретті; г) В. Кричевський.
а) Харківському; в) Київському;
б) Львівському; г) Новоросійському.
а) відкритий Чернівецький університет;
б) Іллю Мечникова нагородили Нобелівською премією; в) загинув український студент А. Коцко;
г) створено товариство «Руська бесіда».
1. В. Городецький; |
а) Художник, засновник і керівник Київської художньої школи; |
2. А. Шептицький; |
б) Біолог, епідеміолог, дослідник інфекційних хвороб, зокрема чуми та холери; |
3. М. Мурашко; |
в) граф, меценат, викладав теологію у Кристинополі (сьогодні м. Червоноград); |
4. Д. Заболотний; |
г) автор серії ювелірних прикрас, ескізів жіночого вбрання, власник бетонного заводу «Фор». |
5. В. Кричевський. |
|
1. Як вплинула модернізація на розвиток освіти на українських землях? (2 бали)
«Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст..»
І рівень
Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)
б) М. Терещенко; г) В. Симиренко.
б) український класицизм; г) український модерн.
а) заснування в Галичині першого українського професійного театру; б) створення першої української опери «Запорожець за Дунаєм»;
в) дебют Соломії Крушельницької у Львівській опері;
г) С. Русова взяла участь у Всесвітньому конгресі преси.
1. Марко Вовчок |
а) «Кайдашева сім’я», «Хмари», «Гетьман Іван Виговський»; |
2. П. Мирний |
б) «Народні оповідання», «Інститутка»; |
3. І. Нечуй – Левицький |
в) «Чорна рада», «Орися», «Дівоче серце»; |
4. П. Куліш |
г) «Хіба ревуть воли, як ясла повні», «Повія», «Лихі люди»; |
|
д) «Каменярі», «Перехресні стежки». |