Повсякденне життя та культура України у середині 19-на поч.20 ст

Про матеріал

Тематичний контроль теми : Повсякденне життя та культура України у ХІХ почато ХХ століття.

Завдання складені за 4 рівнями

І рівень тестові завдання, оцінюються по 1 балу кожне

ІІ рівень розкрити поняття та встановити відповідність

ІІІ і ІV рівні завдання описові

Перегляд файлу

КУ ЯМР

Центр професійного розвитку педагогічних працівників”

 

 

 

 

 

 

Уроки тематичного контролю Історія України

9 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яворів 2023


Малець Л. А., Мруць Л. Б., Лесяк О. В., Захар Г. М., Стецик М. М., Обаряник М. Д., Саракула С. Я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уроки тематичного контролю Історія України

9 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яворів 2023


У посібнику вміщені уроки тематичного контролю з усіх тем курсу “Історія України” 9 клас згідно вимог програми.

 

 

Даний матеріал може використовуватися вчителями на уроках тематичного контролю.

 

 

Схвалено на засіданні ради центру професійного розвитку педагогічних працівників. Протокол               від              2023 р.

 

Укладачі :

Творча група вчителів історії.

 

 

Рецензент :

Меленчук Ірина Богданівна консультант КУ ЯМР “ЦПРПП”


Тематичний контроль теми: “Українські землі у складі Російської імперії

наприкінці XVIII у першій половині XIX століття”

 

Варіант І

І рівень

Виберіть правильну відповідь:(по 1 балу)

  1. Назвіть адміністративно-територіальні одиниці підросійської частини України: а) округ; в) воєводство;

б) губернія; г) область.

 

  1. Вкажіть дату ліквідації Задунайської Січі: а) 1828 р.; в) 1775 р.;

б) 1834 р.; г) 1812 р.

 

  1. Які особливості промислового розвитку України в першій половині XIX століття? а) швидкий промисловий розвиток Правобережжя;

б) промисловий розвиток пришвидшувало існування кріпосних відносин; в) формується Донецько-Криворізький промисловий район;

г) збільшення посівів технічних культур.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «модернізація». (2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали) а) перше видання “Кобзаря” Т. Шевченка;

б) повстання Чернігівського полку; в) польське визвольне повстання;

г) заснування Харківського університету.

 

ІІІ рівень

  1. Дайте коротку характеристику найвизначнішим постатям Кирило-Мефодіївського братства. (2 бали)

 

ІV рівень

1. Доведіть, що кріпосне право гальмувало економічний розвиток України. Призводило до посилення національного та соціального гніту. (3 бали)


Тематичний контроль теми: “Українські землі у складі Російської імперії

наприкінці XVIII у першій половині XIX століття”

 

Варіант ІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь:(по 1 балу)

  1. Назвіть на які генерал-губернаторства була поділена територія Наддніпрянської України : а) Київське, Харківське, Полтавське;

б) Київське, Новоросійсько-Бесарабське, Малоросійське; в) Малоросійське, Катеринославське, Таврійське;

г) Київське, Новоросійсько-Бесарабське, Таврійське.

 

  1. Вкажіть дату утворення Азовського козачого війська: а) 1830 р.; в) 1812 р.;

б) 1846 р.; г) 1832 р.

 

  1. Феодально-кріпосницьку систему Російської імперії характеризували: а) інтенсивний розвиток товарного виробництва;

б) ефективне використання техніки та добрив; в) примітивні методи обробки землі;

г) спеціалізація на продукти тваринництва.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «індустріальна революція». (2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали) а) створення Кирило-Мефодіївського братства;

б) приєднання до Російської імперії Бессарабії;

в) початок повстання під проводом У. Кармелюка; г) видання “Енеїди” І. Котляревського.

 

ІІІ рівень

  1. Дайте коротку характеристику найвизначнішим постатям Кирило-Мефодіївського братства. (2 бали)

 

ІV рівень

1. Спрогнозуйте, як вплинули соціальні протести на становище селян та військових поселенців. (3 бали)


Тематичний контроль теми: “Українські землі у складі Російської імперії

наприкінці XVIII у першій половині XIX століття”

 

Варіант ІІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь:(по 1 балу)

  1. Назвіть губернії, що входили до Малоросійського генерал-губернаторства: а) Катеринославська, Київська, Подільська;

б) Чернігівська, Полтавська, Слобідсько-Українська; в) Київська, Волинська, Подільська;

г) Таврійська, Херсонська, Полтавська.

 

  1. Вкажіть дату утворення Кубанського козачого війська: а) 1828 р.; в) 1832 р.;

б) 1860 р.; г) 1816 р.

 

  1. Що характеризує розвиток українських міст першої половини XIX століття? а) поширення магдебурзького права;

б) створення системи водогону і каналізації;

в) надання статусу порто-франко всім портовим містам; г) повільне зростання промислових підприємств.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «національне відродження». (2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали) а) розгром Кирило-Мефодіївського братства;

б) запровадження кріпацтва на Лівобережжі та Слобожанщині; в) створення Київського університету;

г) соціальний рух “Похід в Таврію за волею”.

 

ІІІ рівень

1. Дайте коротку характеристику найвизначнішим постатям Кирило-Мефодіївського братства. (2 бали)

 

ІV рівень

1. Яке місце посідала Україна у міжнародних відносинах першої третини XIX ст.?(3 бали)


Тематичний контроль теми: “Українські землі у складі Російської імперії

наприкінці XVIII у першій половині XIX століття”

 

Варіант ІV

І рівень

Виберіть правильну відповідь:(по 1 балу)

  1. Назвіть губернії, що входили до Новоросійсько-Бессарабського генерал-губернаторства: а) Херсонська, Таврійська, Катеринославська;

б) Полтавська, Київська, Подільська; в) Волинська, Київська, Подільська;

г) Катеринославська, Чернігівська, Полтавська.

 

  1. Вкажіть дату заснування на теренах України військових поселень : а) 1846 р.; в) 1817 р.;

б) 1834 р.; г) 1832 р.

 

  1. “Ті, що займалися візникуванням солі з Криму і Бессарабії, а також риби з Криму і Дону, звуться тут...”

а) візниками; в) чумаками;

б) соляниками; г) купцями.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «національна ідентичність». (2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали)

а) приєднання до Російської імперії земель між Дніпром і Південним Бугом; б) створення Кирило-Мефодіївського братства;

в) заснування Харківського університету; г) заснування масонських лож в Україні.

 

ІІІ рівень.

  1. Дайте коротку характеристику І. Котляревському. (2 бали)

 

ІV рівень

1. Яка з подій, на ваш погляд мала непересічне значення в національно-культурному процесі в Наддніпрянській Україні в першій половині XIX століття? Доведіть фактами. (3 бали)


Тематичний контроль теми: “Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІII - у першій половині XIX ст.”.

 

Варіант І

 

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Хто з цих діячів не входив до «Руської трійці»? а) Я. Головацький; в) О. Маркович;

б) М. Шашкевич; г) І. Вагилевич.

 

  1. Представників національного відродження на Закарпатті називали: а) масони; в) будителі;

б) народовці; г) громадівці.

 

  1. Перша українська газета, що вийшла у 1848 році у Львові: а) «Зоря Галицька»; в) «Русалка Дністрова»;

б) «Правда Галицька»; г) «Собор руських вчених».

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття “весна народів”.(2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали) а) Діяльність Головної Руської Ради;

б) Опришківський рух на Прикарпатті;

в) Товариство греко-католицьких священників; г) «Холерні бунти» на Закарпатті.

 

ІІІ рівень

  1. Чим займалися члени «Руської трійці»? Яку мету переслідували?(2 бали)

 

ІV рівень

1.Охарактеризуйте національно-визвольний рух у Галичині під час революції 1848-1849 років в Австрійській імперії. (3 бали)


Тематичний контроль теми:

“ Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІII - у першій половині XIX ст ”.

 

Варіант ІІ

 

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Хто очолив Головну Руську Раду:

а) М. Шашкевич; в) М. Лучкай;

б) Й. Левицький; г) Г. Яхимович.

 

  1. Лук’ян Кобилиця очолив селянський рух: а) Східній Галичині; в) Поділлі; б) Закарпатті; г) Буковині.

 

  1. Яка подія стала поштовхом до створення Головної Руської ради?

а) реформи Марії-Терезії; в) повстання Лук’яна Кобилиці;

б) польське повстання 1830 р.; г) європейська революція 1848-1849 рр.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття “холерні бунти”. (2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали) а) скасування панщини на Закарпатті;

б) революція в Австрійській імперії; в) діяльність у Львові Руської трійці; г) повстання Лук’яна Кобилиці.

 

ІІІ рівень

1. До яких змін у житті селян привело скасування панщини? (2 бали)

 

ІV рівень

1.Напишіть есе на тему: «Греко-католицькі священники лідери національного руху на західноукраїнських землях. (3 бали)


Тематичний контроль теми:

Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІII - у першій половині XIX ст ”.

 

Варіант ІІІ

 

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. В якому році відбулося скасування панщини на Галичині: а) 1848 р.; в) 1832 р.;

б) 1855 р.; г) 1863 р..

 

  1. У 1837 році у місті Буді «Руська трійця» видала:

а) «Історія русів»; в) «Історія України-Руси»; б) «Зоря Галицька»; г) «Русалка Дністрова».

 

  1. Поділ Галичини на польську та українську частини висунули:

а) Наукове товариство ім. Шевченка; в) греко-католицькі священники;

б) Головна Руська Рада; г) Русько-українська радикальна партія.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття “Руська трійця”. (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність: (2 бали)

а) М. Шашкевич;

1) Перша праця з історії Закарпаття;

б) Базилович;

2) «Граматика словяно-руської мови»;

в) М. Лучкай;

3) «Читанка»;

г) О. Духнович;

4) «Подкарпатскиє русини, оставте глибокий сон».

 

ІІІ рівень

1. Якими були причини та форми соціальних протестів селян? (2 бали)

 

ІV рівень

1. Яке значення мала парламентська діяльність українських депутатів для подальшого розвитку національного руху на західноукраїнських землях? (3 бали)


Тематичний контроль теми:

Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІII - у першій половині XIX ст ”.

 

Варіант ІV

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Головна Руська Рада діяла впродовж:

а) 1830-1833 рр.; в) 1848-1851 рр.;

б) 1833-1837 рр.; г) 1846-1847 рр..

 

  1. Просвітницькою діяльністю серед українців Галичини та Закарпаття займалися представники:

а) місцевої шляхти; в) православне духовенство; б) греко-католицьке духовенство;                            г) світська інтелігенція.

 

  1. Назвіть діячів національного відродження на західноукраїнських землях : а) І. Котляревський, І. Вагилевич, В. Капніст;

б) М. Костомаров, П. Пестель, Я. Головацький; . в) М. Шашкевич, І. Вагилевич, Я. Головацький;

г) І. Котляревський, В. Капніст, М. Костомаров.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття “Галицько-руська матиця”. (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність: (2 бали)

а) Й. Лозинський;

1) «Історія міста Львова»;

б) І. Могильницький;

2) «Граматика руської або малоруської мови в Галичині»;

в) Д. Зубрицький;

3) Збірки пісень і весільних обрядів «Руське весілля»;

г) Й. Левицький;

4) «Буквар словено-руського язика»;

 

ІІІ рівень

1. Чого домоглись українці від австрійського уряду в ході революційних подій? (2 бали)

 

ІV рівень

1. Чому поява «Русалки Дністрової» стала важливою віхою в українському національному відродженні? (3 бали)


Тематичний контроль теми :

«Повсякденне життя та культура України кінця ХVIII першої половини ХІХ століття»

 

Варіант І

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Коли було відкрито Київський університет? а) 1817 р.; в) 1834 р.;

б) 1805 р.; г) 1820 р. .

  1. Назвіть дату першого видання «Кобзаря» Тараса Шевченка: а) 1840 р.; в) 1798 р.;

б) 1845 р.; г) 1820 р. .

 

  1. В якій галузі науки працював Михайло Остроградський? а) математика; в) медицина;

б) історія; г) астрономія.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «полікультурність». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність між автором і творами, які він створив: (2 бали)

1. Григорій Квітка-Основ’яненко;

а) «Гайдамаки», «Причинна», «Гамалія»;

2. Пантелеймон Куліш;

б) «Пан та собака», «Дурень і розумний»;

3. Микола Гоголь;

в) «Маруся», «Сватання на Гончарівці», «Конотопська відьма»;

4. Петро Гулак-Артемовський;

г) «Ніч перед Різдвом», «Тарас Бульба»;

5. Тарас Шевченко.

 

ІІІ рівень

1. В яких умовах розвивалась українська культура у першій половині ХІХ століття на території підвладній Російській імперії? (2 бали)

 

ІV рівень

1. Доведіть, що наприкінці ХVIII у першій половині ХІХ століття почала формуватись українська національна ідея. Вкажіть, що стало поштовхом до цього. (3 бали)


Тематичний контроль теми :

«Повсякденне життя та культура України кінця ХVIII першої половини ХІХ століття»

 

Варіант ІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Коли було відкрито Харківський університет?

а) 1820 р.; в) 1834 р.;

б) 1805 р.; г) 1817 р. .

  1. В якому місті було відкрито Рішельєвський ліцей? а) Ніжин; в) Одеса;

б) Київ; г) Львів .

 

  1. В якій галузі науки працював Тимофій Осиповський? а) математика; в) медицина;

б) історія; г) астрономія.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «національна ідея». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність між особою і галуззю культури, з якою пов’язана її творчість: (2 бали)

1. Карпо Соленик;

а) музика;

2. Йосип Витвицький;

б) театр;

3. Вікентій Беретті;

в) архітектура;

4. Аполлон Мокрицький;

г) живопис.

5. Микола Гоголь.

 

 

ІІІ рівень

1. В яких умовах розвивалась українська культура у першій половині ХІХ століття на зелях підвладних Австрійській імперії? (2 бали)

 

ІV рівень

1. Порівняйте становище жінки у першій половині XIX століття і сучасне. Що спільного і відмінного у їх правах і обов’язках? (3 бали)


Тематичний контроль теми :

«Повсякденне життя та культура України кінця ХVIII першої половини ХІХ століття»

 

Варіант ІІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. В якому році було відновлено діяльність Львівського університету?

а) 1834 р.; в) 1817 р.;

б) 1805 р.; г) 1820 р..

 

  1. Який навчальний заклад було відкрито у 1819 р. у Кременці? а) Рішельєвський ліцей; в) Волинський ліцей;

б) Ніжинська гімназія; г) Одеський ліцей.

 

  1. В якій галузі науки працював Іван Орлай? а) математика; в) медицина;

б) історія; г) астрономія.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «класицизм». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність між особою і галуззю культури, з якою пов’язана її творчість: (2 бали)
    1. Дмитро Трощинський; а) музика;
    2. Остап Вересай; б) театр;
    3. Андрій Меленський; в) архітектура;
    4. Іван Сошенко; г) живопис;
    5. Євген Гребінка.

 

ІІІ рівень

1. У яких напрямках розвивалось декоративно-ужиткове мистецтво в Україні в першій половині ХІХ століття? Назвіть поширені на той час його види. (2 бали)

 

ІV рівень

1. Дайте характеристику розвитку освіти в Наддніпрянській Україні в першій половині ХІХ століття. Доведіть, що Російська імперія робила все можливе, щоб освічених українців було якнайменше. (3 бали)


Тематичний контроль теми :

«Повсякденне життя та культура України кінця ХVIII першої половини ХІХ століття»

 

Варіант ІV

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Вкажіть роки діяльності Йосифінського університету у Львові? а) 1784 1805 рр.; в) 1817 1805 рр.;

б) 1764 1834 рр.; г) 1805 - 1834 рр. .

  1. У якому році було ліквідовано греко-католицьку церкву на Правобережжі? а) 1839 р.; в) 1829 р.;

б) 1805 р.; г) 1834 р..

 

  1. В якій галузі науки працював Дмитро Бантиш-Каменський? а) математика; в) медицина;

б) історія; г) астрономія.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «українське національне відродження». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність між особою і галуззю культури, з якою пов’язана її творчість: (2 бали)
    1. Пантелеймон Куліш; а) музика;
    2. Михайло Щепкін; б) театр;
    3. Тома де Томон; в) архітектура;
    4. Василь Тропінін; г) живопис;
    5. Іван Крижовський.

 

ІІІ рівень

1. Опишіть побут і дозвілля мешканців України у першій половині ХІХ століття. (2 бали)

 

ІV рівень

1. Дайте характеристику розвитку освіти в Західній Україні в першій половині ХІХ століття. Доведіть, що становище української освіти під владою Австрійської імперії було дещо кращим, ніж у Наддніпрянщині. (3 бали)


Тематичний контроль теми:

“Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття”

 

Варіант І

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Які реформи було проведено у 1864 році?

а) освітню, земську, селянську; в) судову, освітню, цензурну; б) земську, військову, судову;                            г) освітню, земську, судову.

 

  1. “Братство тарасівців” було створено у:

а) 1863р.; в) 1891 р.;

б) 1876 р.; г) 1898 р.

 

  1. Ініціатором створення й секретарем Південно-Західного відділу Російського географічного товариства був:

а) П. Чубинський; в) І. Гаспринський;

б) М. Костомаров; г) Б. Грінченко.

 

І рівень

  1. Дайте визначення поняттю інтелігенція”. (2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали) а) припинення видання газети “Київський телеграф”; б) Польське (Січневе) повстання;

в) започаткування руху хлопоманів;

г) повстання “Похід у Таврію за волею”.

 

ІІІ рівень

1. Поясніть, до яких негативних наслідків привело видання Валуєвського циркуляру. (2 бали)

 

ІV рівень

1. Оцініть історичне значення діяльності Володимира Антоновича. (3 бали)


Тематичний контроль теми:

“Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття”

 

Варіант ІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Антиурядові селянські виступи 1855 року:

а) “Київська козаччина”; в) “Ходіння в народ”;

б) “Січневе повстання”; г) “Чигиринська змова”.

 

  1. Громадівець Леонід Глібов видавав:

а) журнал “Основа”; в) газету “Київський телеграф”;

б) газету Чернігівський листок”; г) часопис “Київська минувшина”.

 

  1. Появі “Зеленого клину” на Далекому Сході сприяв:

а) рух громадівців; в) переселенський рух;

б) робітничий рух; г) рух “Ходіння в народ”.

 

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняттю “урбанізація”. (2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність: ( 2 бали) а) підписання Емського указу;

б) будівництво залізниці Одеса Балта;

в) започаткування видання журналу “Основа”; г) археологічний з’їзд в Києві.

 

ІІІ рівень

1. До яких позитивних змін на селі привела селянська реформа? (2 бали)

 

ІV рівень

1. Доведіть, що громадівський рух сприяв розвитку української культури другої половини ХІХ ст. (3 бали)


Тематичний контроль теми:

“Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття”

 

Варіант ІІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Журнал “Основа” друкувала:

а) київська громада; в) петербурзька громада;

б) чернігівська громада; г) харківська громада.

 

  1. Лідером хлопоманів був:

а) М. Костомаров; в) П. Куліш;

б) В. Антонович; г) Л. Глібов.

 

  1. Терещенки, Харитоненки, Яхненки — це:

а) промисловці цукрозаводчики; в) промислові робітники;

б) металургійні магнати; г) учасники петербургзької громади.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняттю “громада”. (2 бали)

 

  1. Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали) а) видання Валуєвського циркуляру;

б) створення “Братства тарасівців”; в) скасування панщини та кріпацтва;

г) створення М. Драгомановим української друкарні у Женеві.

 

ІІ рівень

1. Поясніть, як Кримська (Східна) війна вплинула на життя українців? (2 бали)

 

ІV рівень

1. Проаналізуйте, які події стали передумовою для підписання російським імператором Емського указу? (3 бали)


Тематичний контроль теми:

“Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття”

 

Варіант ІV

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Позначити рік видання документа звідки взято уривок: Ніякої малоросійської мови не було, немає і не може бути...”:

а) 1861 р.; в) 1867 р.;

б) 1863 р.; г) 1876 р.

 

  1. Хто з перелічених осіб не входив до “ Братства тарасівців”: а) І. Липа; в) М. Міхновський;

б) Б. Грінченко; г) В. Антонович.

 

  1. Перший український політичний журнал, який видавав М. Драгоманов у Женеві: а) “Громада”;              в) “Моя сповідь”;

б) “Україна молода”; г) “Україна”.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняттю “земство”. (2 бали)

 

  1. Установіть в хронологічній послідовності запровадження реформ : (2 бали) а) запровадження загальної військової повинності;

б) здійснення переходу до міського самоврядування;

в) підпорядкування цензурних установ міністерству внутрішніх справ; г) скасування особистої залежності селянства.

 

ІІІ рівень

1. Що змінилося у житті кримських татар із середини ХІХ ст.? (2 бали)

 

ІV рівень

1.Які модернізаційні процеси відбувалися в українських містах в другій половині ХІХ ст.? Які можливості відкривалися для міських жителів? (3 бали)


Тематичний контроль теми: « Українські землі у складі Австро Угорщини в другій половині ХІХ ст.»

 

Варіант І

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Вкажіть рік відкриття першої в Україні залізничної лінії Львів – Перемишль? а) 1861 р.; в) 1875 р.;

б) 1883 р.; г) 1899 р..

  1. Представники якої течії заперечували існування українців як окремої нації, обстоювали тезу про « єдиний общєрускій народ » від Карпат до Камчатки ?

а) народовці; в) радикали;

б) русофіли; г) малороси.

  1. В якому році у Львові створено перший осередок товариства «Просвіта»? а) 1849 р.; в) 1875 р.;

б) 1868 р.; г) 1892 р..

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «Український П’ємонт». (2 бали)
  2. Установіть відповідність : (2 бали)

 

1. Ю. Бачинський

а) історик, голова Наукового товариства ім. Т. Шевченка,

професор Львівського університету, автор «Історії України- Русі»;

2. І. Франко

б) Публіцист, член Української радикальної та Української соціал-демократичної партій, автор праці «Україна уярмлена»;

3. М. Грушевський

в)Редактор часопису « Наука» , політичний діяч , представник народовського руху на Закарпатті .

4. А. Волошин

г) поет, учений, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, співзасновник Української радикальної партії, автор повісті

«Захар Беркут».

 

ІІІ рівень

  1. Складіть коротку зв’язну розповідь про політичну партію РУРП, користуючись поданим планом : (2 бали).
    • В якому регіоні України діяла?
    • Коли створена?
    • Учасники партії?
    • Яка течія суспільно-політичного руху її створила?
    • Мета діяльності.

 

IV рівень

1. Охарактеризуйте зміст і спрямування національних рухів на західноукраїнських землях у 1880-1890-х роках. Визначте спільні та відмінні риси цих рухів . (3 бали)


Тематичний контроль теми: « Українські землі у складі Австро – Угорщини в другій половині ХІХ ст.»

 

Варіант ІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Позначте назву кооперативу, що був заснований в Галичині в 1883 р. В. Нагірним: а) «Дністер»;              в) «Народна торгівля»;

б) «Просвіта»; г) «Сільський господар».

 

  1. Позначте рік заснування Літературного товариства ім. Т. Шевченка у Львові: а) 1871 р.; в) 1874 р.;

б) 1873 р.; г) 1875 р..

 

  1. Укажіть прізвище автора брошури «Україна irredenta», у якій висунуто і обґрунтовано ідею історичної необхідності здобуття Україною незалежності:

а) І. Франко; в) Ю. Бачинський;

б) М. Павлик; г) М. Грушевський .

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «Нова ера». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність : ( 2 бали )

1) 1895 р.;

а) Заснування НТШ;

2) 1892 р.;

б) Перша політична партія Галичини;

3) 1868 р.;

в) Селянська реформа в австрійській імперії;

4) 1861 р.;

г) Заснування товариства «Просвіта»;

5) 1848 р.;

д) Опублікування брошури «Україна уярмлена».

6) 1890 р..

 

 

ІІІ рівень

1. Чому парламентська діяльність була важливою для політичного життя Західної України? Які питання та вимоги порушували українці в Галицькому сеймі та Державній Раді? (2 бали).

 

IV рівень

1. Поміркуйте , чи вдалося народовцям та громадівцям перетворити Галичину в український П’ємонт? Свої міркування оформіть у формі есе . (3 бали)


Тематичний контроль теми: « Українські землі у складі Австро Угорщини в другій половині ХІХ ст.»

 

Варіант ІІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Яка галузь промисловості фінансувалася переважно австрійськими та англійськими підприємцями , та була зосереджена в районі Борислава та Дрогобича ?

а) деревообробна ; в) нафтова;

б) харчова; г) машинобудівна.

 

  1. «Нова ера» – спроба українсько-польського порозуміння 1890 р. в Галичині – пов’язана з діяльністю:

а) соціал-демократів; в) народовців; б) радикалів; г) москвофілів.

 

  1. Українська соціал -демократична партія утворилася в … а) 1899 р.; в) 1868 р.;

б) 1890 р.; г) 1895 р..

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «Кооперативний рух». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність політичних партій та її лідерів : (2 бали)

1. Демократична;

а) І. Франко , М. Павлик;

2. Радикальна;

б) Ю. Бачинський, М. Ганкевич;

3. Соціал-демократична;

в) К. Трильовський;

4. Ліберальна.

г) Ю. Романчук, Є. Левицький.

 

ІІІ рівень

  1. Складіть коротку зв’язну розповідь про товариство «Просвіта», користуючись поданим планом: (2 бали)
    • В якому регіоні України діяло?
    • Коли створене?
    • Учасники організації?
    • Яка течія суспільно-політичного руху його створила?
    • Мета діяльності.

 

IVрівень

1. Як змінилося становище селян після селянської реформи в Австрійській імперії? Чим була зумовлена трудова еміграція українців? Які вона мала наслідки? (3 бали)


Тематичний контроль теми: « Українські землі у складі Австро – Угорщини в другій половині ХІХ ст.»

 

Варіант IV

І рівень

Виберіть правильну відповідь: ( по 1 балу )

  1. У який регіон був спрямований еміграційний потік українських селян з підавстрійської України у ІІ ХІХ ст.?

а) США, Канади, Бразилії та Аргентини; в) Західна Європа;

б) Північний Кавказ та Далекий Схід; г) Казахстан та Сибір.

 

  1. Видатний діяч громадсько політичного руху на Західній Україні , видатний історик , який протягом 1897 - 1913 рр. очолював Наукове товариство імені Тараса Шевченка:

а) О. Барвінський; в) І. Франко;

б) Ю. Бачинський; г) М. Грушевський.

 

  1. Українська національно-демократична партія утворилася в … а) 1890 р.; в) 1874 р.;

б) 1899 р.; г) 1895 р..

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «Народовці». ( 2 бали )

 

  1. Розташуйте події в хронологічній послідовності: ( 2 бали ) а) Заснування культурно-освітнього товариства «Просвіта»; б) Зародження кооперативного руху « Народна торгівля »; в) Написання Ю.Бачинським праці «Україна іrredenta»;

г) Утворення першої політичної партії РУРП; д) Створення народовцями «Народної Ради».

 

ІІІ рівень

1. Якими були причини і сутність «нової ери» в українсько-польських відносинах? (2 бали)

 

IVрівень

1. Порівняйте напрямки діяльності русофілів (москвофілів) та народовців (українофілів). Визначте спільні та відмінні риси в їхній діяльності . (3 бали)


Тематичний контроль з теми:

«Україна на початку XX століття перед викликами модернізації»

 

Варіант І

I                рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1балу)

1.  Перша політична партія в Наддніпрянській Україні:

а) Русько-українська радикальна; в) Українська народна партія;

б) Революційна українська партія; г) Українська національно-демократична.

 

2.  Яка галузь промисловості у Галичині на початку XX ст. розвивалась найбільшими темпами?

а) цукроваріння; в) вуглевидобувна;

б) металургійна; г) нафтовидобувна.

 

3.  Характерна риса економічного розвитку України на початку XXст. - це:

а) завершення промислового перевороту; в) автоматизація виробництва; б) цехове виробництво;              г) монополізація виробництва.

 

II  рівень

1.  Дайте визначення поняття «автономізм». (2 бали)

 

2.  Установіть послідовність подій: (2 бали)

а) утворення Товариства українських поступовців; б) створення РУП;

в) почала виходити газета «Рада»;

г) циркуляр Столипіна про заборону діяльності «інородцям»; д) «Кривава неділя».

 

III  рівень

1. Які процеси відбувалися в сільському господарстві на початку XXст.? (2 бали)

 

IV  рівень

1. Визначте результати запровадження реформи виборчого права в Австро-Угорщині для населення західноукраїнських земель. (3 бали)


Тематичний контроль з теми:

«Україна на початку XX століття перед викликами модернізації»

 

Варіант ІІ

I  рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

1.  Перша україномовна газета в підросійській Україні, що видавалась наприкінці 1905р.: а) «Громадська думка»;              в) «Хлібороб»;

б) «Рада»; г) «Український вісник».

 

2.  Ініціатором створення кооперативів у Західній Україні був: а) К. Левицький; в) Є. Чикаленко;

б) І. Боберський; г) С. Яхненко.

 

3.  Чим уславились наприкінці XIX на початку XX ст. родини підприємців Симиренків, Терещенків, Ханенків?

а) меценатською діяльністю; в) правозахисною діяльністю; б) педагогічною діяльністю;              г) революційною діяльністю.

 

II  рівень

1.  Дайте визначення поняття «модернізація». (2 балу)

 

2.  Установіть послідовність подій: (2 бали)

а) створення української парламентської громади в I Державній Думі; б) повстання матросів на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський»;

в) видання Маніфесту царя Миколи II про «дарування» населенню громадянських прав і свобод;

г) створення Революційної Української партії; д) утворення ТУП.

 

IІІ рівень

1. Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П.Столипіна? (2 бали)

 

IV рівень

1. Поміркуйте, який вплив мали революційні події 1905-1907рр. на активізацію українського національного руху? (3 бали)


Тематичний контроль з теми

«України на початку XX століття перед викликами модернізації»

 

Варіант ІІІ

I  рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

1.  Яке з військово-спортивних товариств Західної України визначило себе як пожежно- гімнастичне?

а) «Сокіл»; в) «Пласт»;

б) «Січ»; г) «Січовий союз».

 

2.  Революція 1905-1907 рр. у Російській імперії завершилася:

а) Маніфестом Миколи II; в) третьочервневим переворотом;

б) скликанням I Державної Думи; г) грудневим збройним повстанням.

 

3.  Концентрація промислового виробництва металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку XX століття сприяла:

а) завершенню промислового перевороту; в) створенню монополістичних об’єднань; б) націоналізації великих підприємств;              г) подоланню залежності від іноземного

капіталу.

 

II  рівень

1.  Дайте визначення поняття «консолідація». (2 бали)

 

2.  Установіть хронологічну послідовність подій: (2 бали)

а) запровадження в Австро-Угорщині загального виборчого права для чоловіків; б) «Кривава неділя»;

в) створення товариства «Сокіл»; г) створення ТУП;

д) обрання А. Шептицького галицьким митрополитом .

 

III  рівень

1. В чому полягали особливості українського руху на Буковині й Закарпатті на початку XX ст.? (2 бали)

 

IV  рівень

1. Охарактеризуйте позитивні та негативні наслідки Столипінської аграрної реформи в Наддніпрянщині. (3 бали)


Тематичний контроль з теми:

«Україна на початку XX століття перед викликами модернізації»

 

Варіант IV

I  рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1балу)

1.  Позначте дату промислового піднесення в Україні: а)1900-1903рр.; в)1906-1911рр.;

б)1904-1908рр.; г)1909-1913рр.

 

2.  Позначте варіант, у якому названо характер українського національного руху на початку XX ст.:

а) політичний; в) релігійно-просвітницький; б) культурно- просвітницький;                            г) революційний.

 

3.  У якому році розпочалася Столипінська аграрна реформа? а) 1905р.; в) 1907р.;

б) 1906р.; г) 1908р.

 

II  рівень

1.  Дайте визначення поняття «страйк». (2 бали)

2.  Установіть відповідність (2 бали)

1) 1900р.;

а) заснування Українського наукового товариства;

2) 1907р.;

б) створено спортивно-громадську організацію «Січ»;

3) 1908р.;

в) циркуляр Столипіна про заборону діяльності «інородцям»;

4) 1910р.

г) утворення Товариства українських поступовців;

 

д) «Справа Бейліса».

 

III  рівень

1.  Як митрополит А. Шептицький впливав на розвиток українського національного руху? (2 бали)

 

IV  рівень

1. Визначте протиріччя модернізаційних процесів в Україні на початку XX століття. (3 бали)


Тематичний контроль теми:

«Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ на початку ХХ ст..»

 

Варіант І

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. У якому місті в 1865 році було відкрито Новоросійський університет? а) Одесі; в) Юзівці;

б) Катеринославі; г) Херсоні.

 

  1. Хто є автором першої західноукраїнської опери «Купало»? а) Г. Квітка-Основ’яненко; в) М. Лисенко;

б) С. Гулак-Артемовський; г) А. Вахнянин.

 

  1. Яка подія відбулася у 1875 році?

а) створено Львівське товариство «Руська бесіда»; б) відкрито Чернівецький університет;

в) створено скульптурну композицію «Переселенці»;

г) встановлено пам’ятник Богдану Хмельницькому у Києві.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «модернізація». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність: (2 бали)

 

1. І. Мечников

а) Відомий хірург, який у 1912 році зробив першу операцію із пересадки рогівки ока;

2. І. Сікорський

б) Фізик, який збудував першу в Європі електростанцію;

3. В. Філатов

в) Авіаконструктор, створив найбільший літак;

4. І. Пулюй

г) Відкрив явище фагоцитозу, заснував другу у світі бактеріологічну станцію.

5. М. Гамалія

 

 

 

ІІІ рівень

1. Як модернізація вплинула на долю жінки? (2 бали)

 

IV рівень

1. Які переваги український рух отримав в особі Андрея Шептицького, котрий мав права і статки графа, а національну свідомість українця ? (3 бали)


Тематичний контроль теми :

«Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ на початку ХХ ст..»

 

Варіант ІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. У яких містах України діяли політехнічні інститути наприкінці ХІХст.? а) Харкові, Катеринославі;              в) Львові, Києві;

б) Львові, Одесі; г) Харкові, Києві.

 

  1. Хто є автором першої національної опери «Запорожець за Дунаєм»? а) Г. Квітка-Основ’яненко;              в) М. Лисенко;

б) С. Гулак-Артемовський; г) А. Вахнянин.

 

  1. У 1910 році відбулася подія:

а) загинув український студент Адам Коцко; б) створена в Одесі бактеріологічна станція; в) збудований Бессарабський ринок;

г) створено «Товариство руських жінок на Буковині».

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «урбанізація». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність: (2 бали)

 

1. М. Лисенко;

а) Художник, автор картин «Весілля в Київській, губернії», «Ворожіння», «Ярмарок»;

2. М. Пимоненко;

б) Композитор, автор класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик»;

3. С. Гулак-Артемовський;

в) Композитор, етнограф, автор опер «Різдвяна ніч»,

«Утоплена», «Тарас Бульба», «Енеїда»;

4. М. Леонтович;

г) Композитор, співак, драматург, соліст опери

«Запорожець за Дунаєм».

5. К. Стеценко.

 

 

 

ІІІ рівень

1. Чому була необхідність в українізації системи освіти? (2бали)

 

IV рівень

1. Миколу Лисенка деякі дослідники називають «Тарасом Шевченком у музиці». Доведіть або спростуйте це твердження. (3 бали)


Тематичний контроль теми:

«Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ на початку ХХ ст..»

 

Варіант ІІІ

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Який архітектор створив будівлю страхової компанії «Дністер» у Львові? а) В. Городецький; в) І. Левинський;

б) О. Беретті; г) В. Кричевський.

 

  1. У якому університеті наприкінці ХІХ ст. було створено кафедру української історії (кафедру історії Східної Європи) на чолі з М. Грушевським?

а) Харківському; в) Київському;

б) Львівському; г) Новоросійському.

 

  1. Яка подія відбулася у 1908 році?

а) відкритий Чернівецький університет;

б) Іллю Мечникова нагородили Нобелівською премією; в) загинув український студент А. Коцко;

г) створено товариство «Руська бесіда».

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «емансипація». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність: (2 бали)

 

1. В. Городецький;

а) Художник, засновник і керівник Київської художньої школи;

2. А. Шептицький;

б) Біолог, епідеміолог, дослідник інфекційних хвороб, зокрема чуми та холери;

3. М. Мурашко;

в) граф, меценат, викладав теологію у Кристинополі (сьогодні м. Червоноград);

4. Д. Заболотний;

г) автор серії ювелірних прикрас, ескізів жіночого вбрання, власник бетонного заводу «Фор».

5. В. Кричевський.

 

 

ІІІ рівень

1. Як вплинула модернізація на розвиток освіти на українських землях? (2 бали)

 

IV рівень

  1.   Чи можна стверджувати, що Іван Пулюй був рушієм науково-технічної революції? Відповідь обґрунтуйте. (3 бали)

Тематичний контроль теми:

«Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ на початку ХХ ст..»

 

Варіант IV

І рівень

Виберіть правильну відповідь: (по 1 балу)

  1. Хто організував наймасовіше паломництво галичан до Єрусалиму у 1906р.? а) Б. Ханенко; в) А. Шептицький;

б) М. Терещенко; г) В. Симиренко.

 

  1. Архітектурний стиль, який сформувався в Україні на початку ХХ ст. отримав назву: а) українське бароко;              в) українське рококо;

б) український класицизм; г) український модерн.

 

  1. Яка подія відбулася у 1864 році?

а) заснування в Галичині першого українського професійного театру; б) створення першої української опери «Запорожець за Дунаєм»;

в) дебют Соломії Крушельницької у Львівській опері;

г) С. Русова взяла участь у Всесвітньому конгресі преси.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення поняття «еклектика». (2 бали)

 

  1. Установіть відповідність: ( 2 бали)

 

1. Марко Вовчок

а) «Кайдашева сім’я», «Хмари», «Гетьман Іван Виговський»;

2. П. Мирний

б) «Народні оповідання», «Інститутка»;

3. І. Нечуй Левицький

в) «Чорна рада», «Орися», «Дівоче серце»;

4. П. Куліш

г) «Хіба ревуть воли, як ясла повні», «Повія», «Лихі люди»;

 

д) «Каменярі», «Перехресні стежки».

 

 

ІІІ рівень

  1. Хто був засновником українського модерну в живописі? Наведіть приклади творів мистецтва. ( 2 бали)

 

IV рівень

  1. Доведіть твердження: «Українські вчені підняли вітчизняну науку до світового рівня». (3 бали)

 

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку