Повторення другорядних членів речення на основі поезії Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати…»

Про матеріал
Інтегрований урок української мови з літературою. Мета: продовжувати формувати предметні компетентності за темою «Другорядні члени речення»; знаходити в поезії Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати» та правильно використовувати головні й другорядні члени речення в усному й писемному мовленні; продовжувати знайомство з творчістю поетеси; використовувати комунікативні стратегії для формулювання власної позиції; розвивати критичне мислення, творчі вміння та навички самооцінювання; виховувати цілеспрямованість і принциповість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований урок української мови з літературою. Громова Ніна Миколаївна,Проценко Наталя Володимирівна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ ДРУГОРЯДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ НА ОСНОВІ ПОЕЗІЇ ЛЕСІ УКРАЇНКИ «ХОТІЛА Б Я ПІСНЕЮ СТАТИ...»Шосте листопада. Класна робота. ПІЗНАЄМО ТВОРЧІСТЬ

Номер слайду 4

Поетична мова – це найприродніша мова. Леся Українка. Сьогодні мистецтво слова проникне у наші серця і допоможе нам пізнати скарби рідної мови!

Номер слайду 5

ЛІНГВІСТИЧНИЙ ЕКСПЕРЕМЕНТПоясніть вислів Лесі Українки непоширеними реченнями. Зробіть висновки про роль другорядних членів у мовленні.

Номер слайду 6

продовжувати формувати предметні компетентності за темою «Другорядні члени речення»; знаходити в поезії Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати» та правильно використовувати головні й другорядні члени речення в усному й писемному мовленні;продовжувати знайомство з творчістю поетеси;використовувати комунікативні стратегії для формулювання власної позиції; розвивати критичне мислення, творчі вміння та навички самооцінювання;виховувати цілеспрямованість і принциповість. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Номер слайду 7

МОВНА РОЗМИНКАhttps://learningapps.org/display?v=pthqwasna24 Філворд «Члени речення»

Номер слайду 8

ВИДИ ДРУГОРЯДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯДодаток. Обставина. Означення. Означає предмет, на який спрямована дія, стан. Відповідає на питання непрямих відмінків. Називає обставину дії, процесу, стану. Відповідає на питання куди? як? де? доки? чому? та інші. Називає ознаку предмета, вказує на приналежність. Відповідає на питання який? чий? котрий?

Номер слайду 9

НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯЛеся Українка народилася в місті 1… . Її батько Петро Косач був 2…, а мати Ольга Косач (псевдонім – 3…) письменницею. В родині Косачів було 4… дітей. Справжнє ім’я Лесі Українки – 5… . Вдома її лагідно називали 6…, бо була тонка, як стебло японської кукурудзи. Особливо близькою Леся була з братом. Їх навіть називали спільним прізвиськом 7… 1. Новоград-Волинський.2. Службовцем-юристом. 3. Олена Пчілка.4. Шестеро.5. Лариса Петрівна Косач.6. Зея, Зеїчка. 7. Мишелосіє.

Номер слайду 10

«Давня весна»https://wordwall.net/play/53751/381/801 Відновіть вірш «Давня весна», вставивши пропущені головні члени речення

Номер слайду 11

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 12

Асоціативний кущ Подумайте і запишіть, з чим у вас асоціюється слово «пісня».

Номер слайду 13

Хотіла б я піснею стати. Хотіла б я піснею стати. У сюю хвилину ясну,Щоб вільно по світі літати,Щоб вітер розносив луну. Щоб геть аж під яснії зоріПолинути співом дзвінким,Упасти на хвилі прозорі,Буяти над морем хибким. Лунали б тоді мої мріїІ щастя моє таємне,Ясніші, ніж зорі яснії,Гучніші, ніж море гучне. Сюю – цю; луна – відголос; хибким – хистким, знаходиться у неспокої; гучне – голосне, те, що шумить.

Номер слайду 14

«ДЕРЕВО ПРИПУЩЕННЯ»Прослухайте пісню. Чи змогла, на вашу думку, співачка відтворити внутрішній стан ліричної героїні вірша? Виконує Марія Довгаюк https://youtu.be/Xzkrcq6 Jge. E

Номер слайду 15

Паспорт літературного твору. Назва твору, автор. Рід літератури. Вид лірики. Жанр. МотивІдея«Хотіла б я піснею стати», Леся Українка. Лірика. Філософська й пейзажна. Вірш. Возвеличення відчуття свободи, а також прагнення дарувати людям красу. Художні засоби. Епітети, метафори, повтори, порівняння. Провідний мотив: бажання стати піснею, бути вільною.

Номер слайду 16

«Літературні квізи»https://kahoot.it/challenge/07386158?challenge-id=c0345369-b87e-4d3d-bfb0-89c8bc04563d_1729580048687

Номер слайду 17

ГОТУЄМОСЯ ДО НМТ!Хотіла б я піснею стати. У сюю хвилину ясну,Щоб вільно по світі літати,Щоб вітер розносив луну. Щоб геть аж під яснії зоріПолинути співом дзвінким,Упасти на хвилі прозорі Буяти над морем хибким. Лунали б тоді мої мріїІ щастя моє таємне,Ясніші, ніж зорі яснії,Гучніші, ніж море гучне.1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному 2. У формі називного відмінка вжито виділене слово А хвилину Б луну В зорі Г хвилі Д мрії3. Сім означень є в реченні, позначеному{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГ Д{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД

Номер слайду 18

Моя душа ніколи не забуде. Того дарунку, що весна дала;Весни такої не було й не буде,Як та була, що за вікном цвіла. МЕТОД «ПРЕС»СТРУКТУРАЯ вважаю, що... (вислови свою загальну думку про роль другорядних членів у реченні),тому що... (поясни свою думку, використовуючи знання про другорядні члени)Наприклад... (наведи приклади з речення, які підтверджують твою думку)Отже... (зроби висновок про важливість другорядних членів речення)Використовуючи структуру «Прес», висловіть свою думку про роль другорядних членів речення в цьому прикладі

Номер слайду 19

Спишіть речення, підкресліть головні та другорядні члени, назвіть їх види Словами серденька не одурити…Поетична мова – це найприродніша мова. Багато драм починається щасливо.

Номер слайду 20

ПІДСУМУЄМО! Назвіть 3 поняття з тих, що сьогодні повторили, 4 факти, які запам'ятали про мисткиню, і 3 вміння, що вдосконалили на уроці.3-4-3

Номер слайду 21

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯНАПИСАТИ ЕСЕ НА ТЕМУ «Вірші Лесі Українки в сучасній інтерпретації», в перших трьох реченнях підкреслити другорядні члени відповідно до їх синтаксичної ролі. За допомогою ШІ створити ілюстрацію до свого есе.зразок

Номер слайду 22

РЕФЛЕКСІЯ

pptx
Додано
7 листопада
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку