Повторення і закріплення вивченого. Прості задачі на додавання і віднімання.

Про матеріал
Повторити і закріпити табличні випадки додавання і віднімання чисел. Закріплювати вміння розв’язувати прості задачі на додавання і віднімання. Розвивати мислення, обчислювальні навички, увагу учнів. Викликати бажання досягти поставленої мети, любов до усної народної творчості, до матері.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

УРОК МАТЕМАТИКИ

 

НА ТЕМУ

 

ПОВТОРЕННЯ  І  ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.

ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА  ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ.

 

 

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Підготувала: Бовсуновська А.Л.

 

Тема:  Повторення  і  закріплення вивченого. Прості задачі на  додавання і віднімання.

Мета:  Повторити і закріпити табличні випадки додавання і  віднімання чисел.

Закріплювати вміння розв’язувати прості задачі на додавання і віднімання.

Розвивати мислення, обчислювальні навички, увагу учнів.

Викликати бажання досягти поставленої мети, любов до усної народної творчості, до матері.

 

Х І Д  У Р О К У

I. Організаційна частина.

Дзвоник всім нам дав наказ -

До роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно -

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні й старанні всі -

Сядемо рівненько на місця свої.

- Діти, до якого уроку  ви підготувалися?

- Так, у нас зараз урок математики, але незвичний, бо на уроці ми мандруватимемо українською народною казкою « Колобок», за допомогою якої ми закріпимо уміння розв’язувати приклади в межах 20, а також уміння складати і розв’язувати прості задачі на додавання і віднімання. Ну що, любі мої, згадаємо казку?

- Жили-були дід і баба…

 

II. Інсценізація казки «Колобок»

 

Д і д

Щось добреньке з їсти  хочу.

Тільки що – не знаю й сам.

 

Баба

Голови б ти не морочив,

Що зварила – те й подам.

 

Дід

Борщ і каша? Ще з обіду

В животі від них бурчить.

 

 

Баба

Вередливий став ти діду,

Що ж тобі іще зварить?

Ой, та не хочу й розмовляти!

Допоможи виконать ось це.

 

1.Усний рахунок

10 + 2    9 =                                 12 – 2 – 8 =

10 –  4  – 3 =                                 15 – 5 – 6 =

15 + 0 – 10 =                                 8  + 4 + 2 =

 

Дід

Діти, допоможіть виконати завдання.

От і все.

 

Баба

Ні, ще не все, як хочеш смачненьке з’їсти допоможи мені ще.

 

Дід

Ну добре. А що тут робити?

 

Баба

Треба  записати  даний ряд чисел в порядку зростання

15, 18, 14, 12, 19, 17, 13, 11, 20.

 

2.Каліграфічна хвилинка.

Якого числа не вистачає? Що ви про нього можете розказати? 16 – має 1 дес..6 од.

Його сусіди 15 і 17, воно йде за числом 15, а наступне його число 17. Щоб утворити число 16 треба до 10 додати 6, або до 8 додати 8, або до 9 додати 7.

Давайте всі разом запишемо його красиво.

 

Дід

Знаєш, бабо, я подивився на цифру 6 і мені так захотілось колобка із борошенця, та ще вбить туди яйце.

 

Баба

В нас і борошна немає….

 

 

 

Дід

Ну, стара, чи є хоч трошки?

Хоч малесенький спекти.

 

Баба

Назмітала тут у ложку -

Помагай тепер і ти.

 

Дід

Ти готуй, а я швиденько

Принесу іще дровець.

Повечеряєм гарненько!

Баба в мене – молодець!

Швидше, бабо, скоро ніч.

 

Баба

Та не будь такий швидкий!

Хай він трошки прохолоне,

Хай полежить на вікні.

 

Дід

А поділим так його ми:

Пів – тобі, а пів – мені.

 

Баба

Ох ти, Боже! Де ж він дівся?

Діду, Колобок пропав!

Що ж робить?

 

Дід

Якби ж я знав!

 

Діти, давайте заспокоїмо діда з бабою і покажемо як ми вміємо рахувати.

 

3. Напишемо математичний диктант.

  • 1 доданок 6, другий доданок 3. Яка буде сума?
  • Від 8 відніміть спочатку 4, а потім 2.
  • Зменшуване 19, від’ємник 9. Яка буде різниця?
  • Я задумала число, додала до нього 10 і отримала 10. Яке число я  задумала?
  • Запишіть число, яке на 1 більше від числа 17.
  • Запишіть число, в якому 1 дес.4од.

П Е Р Е В І Р К А:  9, 2, 10, 0, 18, 14.

 

  • Поки ми розв’язували приклади, знайшовся наш Колобок

 

Колобок

Народився я сьогодні,

Хто ж це схоче, щоб його,

З’їли баба й дід голодні?

Поживу ще, ого-го-го!

 

Заєць

Я, Заєць, іду з лісової школи. Дали мені завдання з лісової школи, в двох варіантах.

Якщо ти мені не допоможеш Колобочку, я тебе з’їм.

 

Колобок

  • Діти, допоможіть Зайчикові, бо він хоче мене з’їсти.

 

III. Самостійна  робота.

  • 1 варіант                                                                 2 варіант

 

+ 7 =  9                                                                       - 7 = 10

     3  +     = 8                                                                 10 -     =  2

     11 -     = 7                                                                  5 +     =  9

 

Заєць

  Ну, спасибі тобі, Колобочку!  Ти  мені добре допоміг. Котися собі далі.

 

Колобок

Спасибі вам, діти, за допомогу!

 

Вовк

О ! Вечеря йде до рота,

Ти надумався тікать?

Та постій, побудь зі мною,

Побалакаєм з тобою,

Потім - гам! - тебе нема!

 

Колобок

Відпустіть мене, будь ласка!

 

Вовк

Потанцюй, тоді іди.

 

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

Вовк

Ох! ОХ! Танцював я, як ніколи! До вподоби це мені. Відпущу тебе я зараз. Та вже йди.

 

Колобок

Спасибі, вам діти, що врятували мене від Вовка.

 

Ведмідь

Що за диво в лісі бачу?

І рум’яне, і м’яке?

Зараз сяду і заплачу,

Як не спробую таке!

 

Колобок

Ой – ой – ой! Не їжте мене!

 

Ведмідь

А ну, виконай оце!

 

Колобок

Діти, допоможіть мені знов!

 

V. РОБОТА  ЗА   ПІДРУЧНИКОМ  ст.. 113 № 5

Яка схема підходить до задачі ?

 

 

 

 

 

Як розв’яжемо  її?

 

Ведмідь

Ну, спасибі за науку, вже піду, може, ще щось знайду.

 

Колобок

Любі діти, я вам дуже вдячний! Щоб я без вас робив?

 

Лисиця

О! Привіт! Ти мене не бійся, друже,

Я не Вовк, тебе не з’їм .

Мабуть, змерз у лісі дуже?

Заблудився? Де твій дім?

Я, Лисиця, не така!

Я не скривджу навіть мухи

І тобі допоможу.

От дурне, розвісив вуха

Дума, правду я кажу.

 

Колобок

Відпустіть мене, будь ласка я задачі вам складу

 

Лисиця

Добре, добре! Подивлюсь!

 

Колобок

Діти, врятуйте мене.

 

VI.  РОБОТА  В  ПАРАХ (скласти умови задач на вибір)

 

 

 

 

 

 

 

Лисиця

Впорався ти з цим завданням, я тебе відпускаю. Піду іншої поживи пошукаю.

 

VII. РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.

Колобок

Любі діти, спасибі за вашу доброту. А що це у вас  таке цікаве?

 

 

 

 

 

Цікаво, скільки ж тут трикутників?

Знайдіть 8 чотирикутників.

Колобок

Ой, які ви  всі молодці! Так гарно працювали. І тим самим мені допомогли. Тому я хочу вам віддячити і подарувати на згадку про мене  подарунки, але ви повинні розв’язати    цікаві  задачі.

 

VIII. РОБОТА В ГРУПАХ.

Дві селянки йшли до міста і зустріли на мостику ще п’ять селянок. Скільки всього селянок йшли до міста? ( 2 )

У мами два сини. У кожного з них є сестра. Скільки дітей є у мами? ( 3 )

 

Колобок

Я ще раз переконався в тому, які ви всі молодці! Ну, а тепер, мої маленькі друзі, до побачення!

 

IX. ПІДСУМОК  УРОКУ.

Ось і закінчилась наша мандрівка казкою, а допомагали нам наші учні. Давайте їм поаплодуємо.

Що цікавого  ми робили на уроці? Що запам’ятали? Що сподобалось?

А зараз я хочу запитати вас чи знали ви цю казку раніше? Хто перший вам розповів про неї? То ж давайте повернемось до наших мам, бабусь і подякуємо їм за підтримку і науку, тим більше, що нещодавно ми відзначали День матері. Ми ще раз переконуємось в тому, що ріднішої людини за неї немає в цілому світі.

  Підніміть будь ласка свої сердечка, які ви сьогодні отримали, щоб ще раз побачили всі, які ви активні і розумні діти. Молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 липня 2019
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку